Sunday, January 16, 2011

Majlis Pentauliahan DiRaja UPNM..Part II



  

okey ni adalah sambungan kisah semalam yang tak sempat di sambung kerana badan terlalu exhausted..
xD


so pagi2 sabtu tuh dalam 6.30am lebih aku dah bangun.
actually aku yang paling lambat bangun..
kekeke.


so siap2 semua geraklah kami 4 perempuan cantik pergi terjah rumah budak lelaki yang nak ikot.
tiba-tiba dorang tak siap lagi.
mengalahkan perempuan betol dorang nih.
so tunggu berejam jap pastuh terus shoot pergi UPNM.


actually kawan sekolah satu batch dengan aku dapat tauliah.
mase dia konvo dulu aku tak datang.
so dia tauliah aku tunjuk muka sikit.
nanti aku konvo ko wajib datang Yus.
huahuahua.


eh Yusri pernah masuk paper taw.
jangan memain.
pelajar cemerlang nih.


Seramai empat graduan dipilih untuk mendapat anugerah khas iaitu Mohd. Khalis Zainudin (Pingat Emas Canselor), Mohd. Yusri Mohd. Yunos (Pingat Emas Naib Canselor), Norkhairunisa Kamarul Amran (Pingat Khas Senat) dan Nuraini Zulkifli (Pingat Khas Sapura).

nak baca banyak pergi sini.


pernah masuk berita harian jugak.


Penerima Anugerah Emas Naib Canselor, Muhammad Yusri Mohd Yunos, berkata anugerah itu adalah hadiah kepada keluarganya. 

sumber : sini


so sampai UPNM dekat pukul 8 kot.
pastuh kene tunggu bus untuk bawak kitaorang semua pergi dekat stadium tempat semua orang berkumpul.
besar gila kot UPNM.
kalau kene jalan kaki kompem aku dah pengsan pagi2 tuh jugak.
dah la tak bekpes lagi.
>.<


tunggu bus UPNM.


dalam kol 8 gitu bus datang pastuh angkut kitaorang pergi stadium tuh.
ramai jugaklah orang yang datang.
most of them pakai baju kurung.
tapi kitaorang?
layan~
hahaha


bus berenti jauh gila pork sikit dari stadium.
so kene jalan sikit lah.
yang tak bestnya dorang suruh lalu belakang sebab nanti VVIP nak lalu.
masalahnya takde langsung jalan nak ke stadium.
ada longkang besar pulak tuh. dah la tem tuh majlis dah nak mula.
bengang gak lah kitaorang.
nak tak nak kene seberang longkang tuh jugak.
dah la aku nih gayat.
grrrr.


gila bahaya kan.


yang pelik tade sorang pon budak UPNM yang tolong kitaorang.
dorang men tengok jek.
berapi jek aku.


bila aku dah seberang tak lama lepas tuh ada sorang mamat UPNM nih datang tempat tuh.
dia suruh cepat sikit.
pastuh boleh pulak dia cakap bahaya lalu sini.
dia suruh lalu depan.
wadefakk.
orang depan tadi tak bagi lalu depan.
grrrrr..
=.="


bila sampai stadium tengok2 seat semua dah penuh.
sedih jap.
tapi kesedihan terubat bila ada sorang akak tuh suruh kitaorang duduk seat vip.
keh keh keh.
tak sia-sia aku datang lambat.
>.<


duduk dengan para pegawai tentera tuh. >.<


perbarisan pentauliahan diraja :)



tinggi dorang sekata jek.kagum aku :)



agong tengah check barisan.



comel je agong ni aku tengok >.<



bagi hormat.



putih je semua.suke suke


aku dok cari2 si yusri nih peh juling mata aku.


si yusri tuh dah la kecik.
pastuh tinggi semua sama jek.
tengok dari jauh muka pon dah nak lebih kurang jek.
memang tak nampak ler.


ni anugerah untuk pelajar terbaik.



ada 4 orang pelajar terbaik.
sorang wakil tentera udara, sorang tentera darat, sorang tentera laut and lagi sorang pelajar terbaik keseluruhan.
pelajar terbaik keseluruhan tuh yang duduk paling depan barisan dok  bagi2 command.
gila kuat suara.
>.<


dalam 9.30 lebih kot majlis selesai.
tapi majlis kawad je lah.
majlis lain tak abes lagi.


lepas dorang abes kawad2 nih tak dapat gak jumpa si yusri nih.
sebab dia kene gerak pergi dewan ape tah namenye tuh untuk dapat scroll tauliah.
jadinya kitaorang pon posing2 dulu.
xD


dalam pukul 10a.m kitaorang decide nak pergi makan dulu.
lapas weh dari pagi tak makan.
nak pergi makan kene tunggu bus jugak sebab memang jauh weh nak pergi jalan kaki.
tapi kalau ko bercita-cita nak masuk UPNM silakan.
xD


tengah-tengah nak tunggu bus ni boleh pulak tiba-tiba ada orang jerit nama aku.
hot jugak aku ni.
tempat ceni pon ada orang kenal.
kah kah kah.


nak taw aku jumpa sapa?
kene tunggu sambungan sebab aku dah penat + aku tak lunch lagi.
plus tadi ajak call aku ajak pergi besday pasty anak kawan dia.
makan free u.
auwww.


okeh nak siap-siap cantik-cantik cun cun pergi beday party.
tunggu aku update okeh.
bye korang.
have a nice wiken






d





With Love : Syazwana Jamal :)


6 comments

Anonymous
January 16, 2011 at 4:53 PM

si chubby... haha

aFieYgcuTe
January 16, 2011 at 5:03 PM

wana,ada lagi satu award,best cadet overall kn?hahaha...men tibai je aku..lau xsilap muhammad bin yunos rsnya..

January 16, 2011 at 6:55 PM

smart kan..huhu

January 16, 2011 at 11:58 PM

@Anonymous

buwekk.

January 16, 2011 at 11:59 PM

@aFieYgcuTe

best cadet overall tuh pelajar terbaik keseluruhan lah.

memang dia pon yang dapat..

hihi

January 17, 2011 at 12:00 AM

@~hAKim ZaiLAn~

sangat kan..

:D

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal