Wednesday, January 26, 2011

susah kalau nak kerja tapi tak paham orang cakap.



  
  
oih panas betol hati arinih sebab ada mamat sorang ni macam-macam betollah perangai..
grrr..



tadi dalam pukul 2 aku pergi Bank Islam dekat dalam UM sebab konon2 nak register Bank Islam online so that senang aku nak transfer duit sewa ke duit hape hape ke kan.
aku tak taw yang nak register online tuh buat dekat ATM jek so dengan muka innocent aku dengan kawan aku sorang pergi kaunter tanya ada sorang mamat ni macam mana nak buat Bank Islam online.



pastuh mamat ni dok sibuk2 promote dekat kitorang transfer duit guna henpon jek tak payah pakai internet segala bagai.
lepas tuh aku kawan aku cakap lah nak buat yang online tuh semua macam mana tak nak pon yang guna henpon2 jadah ni kan.
mamat tuh pon suruh isi borang segala bagai and kitorang pon isi borang tuh suma and amik number giliran.
masa tuh tengah number 93 number aku 97 so tengok macam dekat je kan and hati pon senang.



tiba-tiba je macam ramai gila budak-budak sekolah masuk bank islam tuh sebab nak buat buku bank.
aku membebel dengan kawan aku sebab memang ramai gila pork lah sampai akak kaunter tuh pon dah tensen dengan budak-budak sekolah yang ramai tuh yang kalau cakap sekali paham takpe ni kene cakap banyak kali tak paham-paham bahasa jugak.
naseb baik emosi akak tuh terkawal lagi.



nak dijadikan cerita daripada 93 nak ke 97 tuh dah dekat sejam ko bayangkan memang macam batu kejung tunggu kat dalam bank islam tuh lepas tuh kalau dah sampai turn terus siap takpe tapi kene tunggu kejap sebab dia nak buat ape tah.
tunggu punya tunggu akak tuh suruh pasang satu cip dekat sim card henpon aku.
ok fine maybe sekali lah buat akaun online dengan guna henpon sekali kan.
tiba tiba akak tuh cakap.




"datang esok boleh tak?akak ajar macam mana nak guna henpon nih.ramai budak-budak nih.tak menang tangan nih."





ok fine tak kisah la sebab aku taknak pon guna henpon2 ni dah la kene caj kalau free boleh jugak.
aku pon tanya lah abes akaun online tuh macam mana.
akak tuh cakap buat dekat atm jek lepas tuh register dekat internet.
so takda kene mengena dengan apa yang kitorang tunggu selama sejam setengah tuh.
shittt...



aku rasa macam nak cari mamat tuh nak bagi penumbuk sedass.
naseb baik tak jumpa..
grrr grrrr..




ko keje sini dah berapa lama hal kecik pon tak paham ke?


b


With Love : Syazwana Jamal :)


8 comments

January 26, 2011 at 5:37 PM

aiyoo! kalau arep pon bengang!

January 26, 2011 at 5:48 PM

@arep_lockermonth

kan kan kan..

sangat..

grrr grrr.

XD

January 26, 2011 at 5:52 PM

hehe bawak bersabo k !:)

January 26, 2011 at 6:27 PM

@Deeyaudeen Sabri

hehe naseb baik masih boleh bersabar

:D

Anonymous
January 26, 2011 at 7:32 PM

hahhahahahhaa.....kesian....ghahahhahaha

January 26, 2011 at 7:55 PM

@Anonymous

ni erin lah nih..

ko pon kesian jugak..

hahaha

January 27, 2011 at 11:58 AM

pegi dengan erin ke tu hahahaha XD

ee ak pon nyampah btol kalau benda cmnie jadik. dah ade yg senang tpi saje nk sush kn kite. hodob btol la. XD

January 27, 2011 at 12:32 PM

@azureEn

memang..kalau nama UM ni semua nak menyusahkan..tak pernah nak menyenangkan..hahaha

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal