Sunday, March 6, 2011

Selamat hari lahir ibu :)



kalau nak ikotkan dari kecik aku memang anak yang paling degil aku rasa.
selalu sangat nak cari gaduh dengan ibu sendiri.
paling tak boleh bla aku memang sangat sangat sensitif dan ibu pon sensitif jugak.
bila sensitif jumpa sensitif memang ayah terpaksa lah jadi orang tengah.
:p



aku ingat lagi masa kecit2 dulu aku selalu cari gaduh dengan adik aku.
asal petang je aku kacau adik aku.
masa kacau tuh tak hingat ape.
bila adik aku nangis mulalah nak gelabah kan takut ibu marah.
balik rumah amek kaw.
merah lah badan kene cubit.
start lah aku merajuk.
mogok tak nak makan seminggu.
padahal memang salah aku.
burok perangai.
HAHA!



pernah sekali seyesly aku mogok tak makan seminggu.
masa tuh aku merajuk sebab ibu marah aku sebab aku tersalah letak henpon and nyaris-nyaris henpon aku ilang.
yelah henpon dulu kan mahal kan.
bila hilang tuh rasa macam hilang emas permata bagai.
bila kene marah aku merajuk konon2 nya taknak makan.
padahal tiap-tiap malam aku curi-curi pergi dapur makan.
sampai ayah kene pujuk aku bawakkan makanan semua.
mengada kan.
kalau anak aku macam aku pon rasa nak lempang.
HAHA!




ada one time aku buat ibu nangis sebab aku taknak balik asrama.
masa tuh keje rumah aku tak siap.
aku takut nak balik.
ingat lagi pagi tuh subuh2 ibu nangis sebab aku.
last2 aku balik jugak asrama pagi tuh ayah hantar.
bila salam ibu dia senyap tapi mata ibu merah.
:')




paling tak boleh bla aku rasa ada sekali tuh aku keluar rumah masa dinner sebab ibu marah aku sebab aku gaduh dengan adik aku yang bongsu.
aku memang suka sangat kacau adik aku tuh.
memang salah aku pon tapi bila ibu marah aku tak boleh terima.
jahatnya aku.
sob sob. :(




ibu cakap aku ni paling susah nak jaga.
suka melawan cakap.
adik beradik aku yang lain bila kene marah semua senyap.
tapi aku suka memberontak sikit.
sikit-sikit merajuk lepas tuh ala-ala lari dari rumah.
bungukss betol lah!
=.=



tapi tuh dulu.
sekarang ni ibu macam besfren aku.
besfren bergosip sebab kakak aku jaoh.
kalau tak dia gosip dengan kakak aku jeh.
ibu pon dah tak marah2 aku lagi sebab aku pob dah tak degil2 lagi.
sikit2 adalah tapi bukan macam dulu.
yelah dah besar kot.
teheeee



aku kagum dengan ibu.
jadi suri rumah tangga jaga anak-anak dia yang 6 orang ni dari kecit sampai besar.
dah la perangai semua lain-lain.
naseb baek kitorang jenis tak memilih makanan.
HAHA!




kadang-kadang aku pelik ibu macam tak reti nak duduk diam.
kalau akulah kan bangun lambat pon still lagi boley basuh baju sidai baju masak lunch.
tapi ibu pukul 6 dah bangun lepas tuh terus buat keje rumah sampai lah ke tengah hari non-stop.
aku pon tak taw ape nak di kemas dalam rumah tuh.
tapi ibu dia macam ade je bende yang dia nak buat kat rumah tuh hari-hari.
huhu.




bila ingat-ingat balik banyak betol aku sakitkan hati ibu.
berdosanya rasa.
waaaaaaaaaa nak balik rumah.
:(








hari ni genap usia ibu yang ke-52 tahun.




ibu,

adik nak ucapkan selamat hari lahir.semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki.bahagia hingga ke akhir hayat.thanx sebab jaga adik dari lahir sampai lah dah tue gini.semoga kita akan sentiasa bersatu dalam family yang bahagia.aminn.











i love u mom.
:')









With Love : Syazwana Jamal :)


8 comments

fifiecutie
March 6, 2011 at 1:11 PM

sedihnye baca...sobsob..(T_T)..aku pn byk skitkn ht ibu aku,wana..sedey2..=(

March 6, 2011 at 1:52 PM

@fifiecutie
takpe afie.
kite ade masa lagi untuk bahagiakan dorang.
hehehe

March 6, 2011 at 7:51 PM

oh kuat lari ek. pasaipa x join SUKMA acara lari 1000m berganti :P hehe


*happy birthday to ur mom*

March 6, 2011 at 9:27 PM

@Azam Shah

tuh la pasal kan.
kalau tak mesti dah jadi ratu pecut dah
haha

btw thanx
:D

March 6, 2011 at 9:50 PM

our mom is the best mom yang memang tk boleh nk di cari ganti.
degil macam mana pun kite, mom ttp syg kite kan?
ouh, rindu emak lah cmnih. sob3 T____T

hepi birthday to your mom! :)

March 6, 2011 at 10:35 PM

@faradeeba

heee thanx si cantek.

kan kan kan
rindu nak makan mak masak
T___T

March 7, 2011 at 1:39 AM

incek liquid pon love mymom jgk ehehehe.

same la kite, bile majuk suke mogok lapar ehehehehe

March 7, 2011 at 10:52 AM

@Liquid
hahaha
best kan
hikhikhik
XD

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal