Thursday, April 7, 2011

Pakcik jual sayur dekat pasar malam Pantai Dalam berlagak. =.=



                                  
                                                                      
aku bukan jenis yang suka-suka nak cakap orang berlagak lah ape lah kan. sebab aku pon bukan perfect sangat.kadang-kadang pon ada terbelagak jugak. oppsss.


tapi as a penjual sayur tak patot lah kau berlagak dengan customer yang datang susah-susah nak beli sayur dekat tempat kau kan. haaa kan dah emosi.


yelah customer datang nak beli barang nak bagi duit dekat penjual sayur tapi penjual sayur macam berlagak hebat sangat kalau customer tak datang pon boleh kaya raya maju jaya. wadefish betol la perangai macam tuh.


ok ceritanya macam ni. semalam pergi pasar malam saje jalan-jalan usha makanan. sekali nampak sayur pucuk paku and terkinja-kinja eksaited sebab lama gila tak makan sayur ni. kalau goreng memang sedap takpun masak lemak. peh layan.

tapi tu bukan masalahnya. masalahnya sekarang aku nak beli lah sayur tuh kan. satu ikat memang banyak gilos so mintak pakcik tuh separuh je. fine lah memula lagi pakcik tuh dah tunjuk kerek. tau apa dia cakap?


' setengah ikat ni mahal. RM4. nak ke?'


eh kau ingat aku pakai selekeh-selekeh aku takde duit ke. grrrr.

dah la cakap kasar-kasar. tapi takpe lah. aku rilek jek. lepas tuh kawan aku tanya aku nak beli ke. kira kitorang macam berbincang lah kan. sekali taw ape pakcik tuh cakap?


' boleh cepat sikit tak? saya banyak lagi keje nak buat '



emosi tak emosi aku. padahal dia ada pembantu and waktuh tu kedai tu memang takde orang langsung melainkan aku dengan kawan aku. so tak boleh ke layan kitorang elok2 sikit. sebab dah emosi kawan aku cakap nak beli singgit jek. memang dapat seciput jek. tak kisah dah tak dapat makan asalkan tak bagi duit dekat pakcik sayur yang berlagak gila pork tuh. huh.


lepas tuh boleh pulak dia bagi sayur yang lebih dekat aku lepas tuh suruh aku ikat balik and letak balik tempat asal. memang naseb dia tak kene carutan aku je hari tuh.


jangan harap aku nak jejak lagi kedai ko orang tue!




ko ingat ko sorang je jual sayur ni?
aku boleh cari tempat lain lah.





ok bai.







                                                   
                                                  


With Love : Syazwana Jamal :)


13 comments

April 7, 2011 at 12:44 PM

wahhh...smpi mcm tu skali pck tu ek..tak patut tul le....saya da lama tak g sana....miss KL s0 much...

April 7, 2011 at 12:50 PM

@hadifar-fyda

memang tak patot.
menci menci
T__________T

April 7, 2011 at 1:20 PM

xptot betol pacik tu..
septotnye lyn la leklok customer..
hurm..

April 7, 2011 at 1:36 PM

@Cik Ezy

taw takpe.
takmo beli dekat dia lagi.
merajuk.
huk huk

April 7, 2011 at 2:37 PM

terok nye vendor..jgn g dh tempat dia..patut la xde org kt kedai dia..rupanya sbb perangai nye yg ntah pape..btw..pucuk paku ni belakang rumah sy terlalu byk..mmg x makan pn...kangkung pun gila byk..mmg xyah beli..petik je... :)

April 7, 2011 at 4:40 PM

@Zainurin Zin aka BanZai

jelesnya!!!!!!!!!!!
hantar sini sikit
T_____T

April 8, 2011 at 2:13 PM

kurang ajarnya penjual sayur tu. mesti kedai dia takkan laku. babe, jgn beli sayur kat situ dah. ish! haha. i plak emo terlebey.

April 8, 2011 at 7:09 PM

berlagak gila pacik tu.. kalo i mmg dah tak pg dah kedai dia.. tak suka betul bila org berniaga tak friendly.. baik tayah berniaga.. patutnya layan lah customer elok2 kan.. :)

April 8, 2011 at 7:15 PM

berlagak gila pacik tu.. kalo i mmg dah tak pg dah kedai dia.. tak suka betul bila org berniaga tak friendly.. baik tayah berniaga.. patutnya layan lah customer elok2 kan.. :)

April 8, 2011 at 8:33 PM

@Amirrah Zawani

taw takpe.
memang berazam taknak beli dekat situ lagi.
hahaha.
padan muke die
:)

April 8, 2011 at 8:51 PM

@asfira aminuddin

haha!
mesti lah emo kan.
semua orang pon akan emo
huhu

April 25, 2011 at 2:59 PM

saye ade di tempat kejadian...hehe

April 25, 2011 at 4:25 PM

@hazuan_017

haha!
saksi ni
:p

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal