Sunday, July 10, 2011

Kisah kasut tumit tinggi



                                        
tadi tengok berita Tv9. last2 tuh dia tunjuk kat negara mana tah buat pertandingan lari pakai high heels. ramai pulak tuh yang join. aku dalam hati "gila lah dorang ni. tak sakit ape kaki =___=". siap ada yang lekatkan heels dengan kaki semata-mata taknak bagi heels tercabut masa lari. adoii lemah ahkak ni tengok taw. tapi laju jugak dorang ni lari. kalau aku sory the mory.


aku ni yang tak berlari pon kalau pakai heels dah macam ape je kaki. memang lah cantik tapi kalau cantik yang menyeksakan takpe lah. rela aku pakai selipar tersayang aku tuh. heeee. aku ni memang jenis yang suka fanatik gila pakai selipar. bagi aku ringkas and sempoi. tapi kalau tiba hari mengada aku datang aku pakai lah flat shoes tapi most of the time aku akan pakai selipar. heee





sape tak teruja kan tengok high heels cantik2 ni. kalau tiba hari menggedik aku pakai lah jugak heels ni tapii dengan syarat dalam beg aku dah stand by selipar. senang kata ko kalau tiba2 kaki melecet terus bukak beg taraaaa selipar dah tersedia. dah macam beg doremon dah. :)


seingat aku lah aku ada dua pasang je kot high heels. selalunya kalau raya or nak pergi function aku akan beli wedges. well at least wedges punya tapak lebih besar and tak lah menekan sangat kaki ko. kesian taw kaki terseksa-seksa pakai heels. heee.

ini wedges ye :)



"Kasut tumit tinggi direka untuk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang sehingga spina dan pinggul terkeluar daripada kedudukan asalnya dan menimbulkan masalah kesihatan bukan sahaja kepada kaki tetapi keseluruhan badan. Ia boleh menyebabkan kesakitan pada bahagian rahang, leher dan kepala, gangguan kitaran haid malah membawa kepada masalah kesuburan" (S.M. Mohamed Idris, Presiden Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP).



Nampak tak nampak takkkkkkkkk?


Masalah kesuburan??



taknak lah aku. tengok nampak cantik tapiiiiii nanti esok2 dapat masalah kesuburan. very the not good yaw. biarlah aku nampak selekeh pakai selipar tapii SIHAT. kui kui. i loike :P


tak payah la nak tolak dada ke depan sangat. dah cukup ke depan dah tuh. punggung pon tak payah la nak tonggek sangat. malu lah orang tengok. heee :P


actually banyak lagi keburukan pakai high heels ni. korang google je kompem melambak keluar. nak mencantikkan diri boleh tapi berpada-pada lah jugak. jangan sampai menyakitkan badan sendiri atau menyusahkan diri sendiri. kesihatan lebih penting dari kecantikan kan kan. kalau dah cantik tuh pakai ape pon cantik jugak. heee.



last but not least.


Saya katik tapi tanpa kasut tumit tinggi pon saya nampak vogue jugak.


motif ? saja nak masuk bakul angkat sendiri.


dah tak payah nak lempang aku, aku dah tolong lempang kan diri sendiri. kui kui.





nak pow dak akram ah.
*wink







ok bai :)


                                              
                         
With Love : Syazwana Jamal :)


10 comments

July 10, 2011 at 10:22 PM

i tak bleh pakai heels ..

mmg try , tapi tak boleh! tak selesa .

last2 pakai dress dgn selipar! hahaha

July 10, 2011 at 10:30 PM

@i'm ezza haniza

haha i like i like.
:P

July 10, 2011 at 11:46 PM

tapi kalau adik aku
lian sikit..
dy pakai High heel ni
sebab dy nk nmpk tinggi sikit..
padahal aku tgk pendik je.
hahaha

July 11, 2011 at 12:08 AM

he..he..sama laa kalo pkai heels mau kaki melecet..sakit..

July 11, 2011 at 2:53 AM

yups
bukan semua suka pakai heels
kawan2 ku pun pakai waktu event e
hehehe

10 Golongan Yang Dilaknat Kerana Arak

July 11, 2011 at 11:10 AM

@Far8 budak baik
ko asyik cakap dia pendek je.
memang lah.
heee :P

July 11, 2011 at 11:12 AM

@ayanuts

tau takpe.
heeee
:P

July 11, 2011 at 11:12 AM

@Hans

heeee.
event kene bergaya sikit
:P

July 11, 2011 at 11:18 AM

xsuke pkai tumit tinggi..
sbb dh tinggi..
kehkehkeh..

July 11, 2011 at 11:54 AM

@Cik Ezy

mentang2 dia tinggi.
heee :P

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal