Tuesday, August 2, 2011

Dugaan berpuasa hari pertama.



                                                                  
hari pertama puasa semalam aku rilek2 je. langsung tak tergoda tengok makanan even aku buat part time dekat kedai jual makanan. heeee. dalam pukul 5 pm aku pergi bazar dekat pantai dalam tuh dengan member aku. seriesly aku tengok makanan semua tak menyelerakan. yang kawan aku ni tengok bontot ayam pon dia kata sedap. aku? tengok ayam golek pon macam nak muntah. hahaha :P


mula2 aku terasa nak makan nasi kerabu tapi cari2 kedai nasi kerabu yang sedap tuh tak bukak pulak sedih gila terus down tak tahu nak berbuka ape. last2 beli bakso 4 hengget yang pedas yang amat =___=


sedapnyaa :(


balik2 rumah mesej dak akram tanya dia buka ape rupanya dia beli nasi kerabu. huwaaaaaaa lagi sedih tak dapat makan nasi kerabu. :(


actually petang semalam aku ngantok gila tapi tak boleh tido sebabnya everytime aku try nak tido mata aku keluar air sendiri. korang tau tak cemane? aku tak sure lah ni penyakit ke ape kan tapi aku realize yang aku susah nak tido petang sebab masalah ni. tiap kali aku nak tido mata aku keluar air macam orang menangis tuh. series last2 aku bangun emosi sendiri sebab langsung tak boleh tido padahal ngantuk gila. terus mud ke laut. tuh yang pergi bazar pon tengok makanan semua macam nak muntah je tuh. huhu



lepas buka terus semayang maghrib ingatkan nak tido kejap. sebab kepala berat gila dahi panas macam nak demam. badan pon letih semacam je. sekali bangun2 dak akram call kejut sahur. amik kaw dah pukul 5am. langsung tak sedar. tapi kepala still berat. pergi toilet rupanya hari ni tak boleh pose. tetttttt. kui kui :P


terus mesej dak akram cakap nak sambung tido. bangun2 dah pukul 10am tengok2 ada 2 miscall dari dak akram pastuh mesej sampai 4. konon kejut aku pergi keje pagi tadi. padahal aku dah cakap aku kerja pukul 2 hari ni. pelupa betol. nasib baik queen control punya mood okay kalau tak watchaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. har har har :P


masa aku taip entry ni pon kepala aku bengong2 lagi. tido lama sangat kot. mintak2 lah tak pengsan kat tempat kerja. okey nak pergi tambah tenaga lah. huahuahua :P







Takirah 2 Ramadhan :


Rasulullah Shalallahu alaihi wasallam bersabda : Orang kuat itu bukanlah yang menang dalam gulat(gaduh) tetapi orang kuat adalah yang mampu menahan nafsu amarahnya. (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)





kenapa aku suka tazkirah pasal marah je? sebab aku kan suka memarah. jadi ni lah salah satu cara untuk aku kawal perasaan suka memarah ni. lagi2 dalam bulan mulia ni. tak elok taw marah2 kurang pahal pose. heeee.






ok bai :)

                                                                  
                                          



With Love : Syazwana Jamal :)


20 comments

August 2, 2011 at 11:00 AM

waaa kesian gile kauuu..takpe2
mesti beli hari ni yg kau ngidam tu tau..hahahaha...
pehh nmpk sgt kau kuat nangis kn..
nk tido je air mata keluar..
agagagaga

August 2, 2011 at 11:00 AM

stop marah2 pasni, kontrol emosi, rendahkan ego....HAHA

tak apa, ada banyak lagi belen hari boleh puasa! :D

August 2, 2011 at 11:17 AM

@Far8 budak baik

siot lah kau. bukan nak kesian terhadap penyakit aku ni. hahaha :P

August 2, 2011 at 11:20 AM

@haikalblank

hahaha baik boss
:)

August 2, 2011 at 12:29 PM

wah terliur bila tengok nasi kerabu. edy dah follow kat sini dan jgn lupa singgah ke blog edy ya. tq. selamat menjalani ibadah puasa ya.

August 2, 2011 at 1:11 PM

bendera jepun ke dear???hehe

uwaaaaaaaa rindu nk mkn nasi kerabu :(

August 2, 2011 at 1:14 PM

makin comel blog die... slamat berpuasa wpon x leh puasa ... hahahah

August 2, 2011 at 5:20 PM

bagus gila ada tazkirah lg! haha

August 2, 2011 at 7:02 PM

halohhh kesiannya. get well soon okeh :) boleh doodle doodle lagi hahahahh.


suke nasi kerabu ek? bunbun suka yg cili dia tu. dy stuff dgn ape ek? isi ikan eh? <-- tau makan je tp xtaw amende haha

August 2, 2011 at 8:24 PM

oooo kisahnye.. xpose ek..
kehkehkeh..

August 2, 2011 at 11:28 PM

huhu..dah lama xmkn nasi biru tu,,ape2 pn slmt berpuasa ye :)

August 3, 2011 at 2:14 AM

jangan marah2... kurang pahala puasa kang. =)

August 3, 2011 at 4:03 PM

@Edy Ramanov

thanks and selamat berpuasa jugak
:)

August 3, 2011 at 4:04 PM

@[sutera kasih]

hahaha bendera jepun lah yang.
heeee.

sedapkan nasi kerabu.
baru belajar makan ni.
:P

August 3, 2011 at 4:04 PM

@shahjiehan

hahaha trimas trimas :)

selamat berpuasa jugak :)

August 3, 2011 at 4:05 PM

@hafiz

untuk diri sendiri jugak
:)

August 3, 2011 at 4:06 PM

@bunbun

hahaha saya lagi lah tak pernah makan :P

selalu amik ikan goreng je. heee

August 3, 2011 at 4:06 PM

@Ezy Chiaki

shhhhhh.
jangan cakap kuat2.
kui kui :P

August 3, 2011 at 4:07 PM

@ayanuts

selamat berpuasa gak yang :)

August 3, 2011 at 4:07 PM

@Puteri Biru

kamu pon.
kuang3.
:P

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal