Saturday, April 21, 2012

Kecewa



                                 


aku sebenarnya tak tahu lah ape aku rasa sekarang ni.
rasa marah, bengang, sedih, kecewa semua lah.
aku rasa manusia sekarang semua dah takde sifat bertanggungjawab.
tak fikir langsung kesusahan orang lain.



kan pasal kes budak yang tipu nak masuk bilik aku tu kan.
okey fine aku pon dah malas nak fikir.
sampai ke sudah takde nak contact aku.
nak je aku humban semua barang2 dia tu kat tong sampah besar kat bawah tu.
tapi aku ni bukan jahat sangat. sejahat-jahat aku ni, aku sangat senang nak maafkan orang.
maybe sebab tu jugak aku selalu sangat kene tipu.



so bila budak tuh tak masuk aku iklankan kat MUDAH cari orang lain.
and dapat lah sorang minah ni.
memula dia cakap dia nak tengok rumah Sabtu lepas.
so aku okey je.
sekali tak jadi tengok tapi dia call aku cakap confirm nak masuk bilik aku sebab now dia tumpang rumah kawan dia kat kerinchi.
so dia nak cari rumah lain lah.
then dia book bilik aku. beria cakap confirm nak masuk.




so bila dia dah book aku mintak lah deposit kan.
sebagai langkah berjaga mana tahu dia nak cancel last minit ke kan.
aku cakap bank in duit paling lambat Khamis lepas ni.
dia cakap okey.
tapi sampai ke hari ni takde khabar berita.
aku mesej tak reply. aku call tak angkat.
memang rasa nak mencarut je. aku rasa kalau budak tu ada depan aku sekarang ni memang dah kene tampar dah.




so semalam aku iklan balik kat MUDAH.

yang aku tak pahamnya kenapa perlu diam?
kenapa tak boleh jadi orang yang bertanggungjawab?
kau dah janji. tetiba kau hilang. senyap.
kalau dah dapat rumah lain tak boleh bagi taw ke kan.
bukan aku nak marah.
at least bila dia inform aku boleh la cari orang lain.
ni kau senyap. kau expect ape? aku boleh baca masa depan?
pantekkkk.




tak sangka aku jumpa ramai orang macam ni dalam dunia.
tak takut ke buat salah dengan manusia.
kalau buat salah dengan Allah boleh mintak ampun sebab Allah tu maha pengampun.
buat salah dengan manusia?
kalau manusia tu tak maafkan kau camne?
tak takut?




sedih la aku camni :(




Dari Abu Hurairah ra, Nabi saw bersabda: "Siapa yang merasa pernah berbuat aniaya kepada saudaranya, sama ada berupa kehormatan badan atau harta atau lain-lainnya, hendaknya segera meminta halal (maaf) darinya, sebelum datang suatu hari yang tiada harta dan dinar atau dirham, jika dia punya amal saleh, maka akan diambil menurut penganiayaannya, dan jika tidak mempunyai hasanah (kebaikan), maka diambilkan dari kejahatan orang yang dianiaya itu untuk ditanggungkan kepadanya." (H.R. Bukhari-Muslim)






okbai.

                                 
With Love : Syazwana Jamal :)


10 comments

April 21, 2012 at 11:49 AM

kesian nyer..ingat nak cari penyewa baru tp hati awak plak yang sakit kan..

April 21, 2012 at 12:42 PM

sabar la ye awak

doa org2 teraniaya ni selalunya d makbulkan

awk iklankan lah lg, mungkin lepas ni ada org yg betul2 serious nak bilik

dkt ruangan info tu awak bubuh la *only for serious person

April 21, 2012 at 2:12 PM

@schaze zainn
thanks :')

April 21, 2012 at 2:23 PM

sabar ye wana..
arap nt awk dpt sorg housemate yg baek tngkah lakunye..
xmo mrh2 ok..
=)

April 21, 2012 at 2:49 PM

Manusia ni memacam. sabar yer wana! :)

April 21, 2012 at 6:08 PM

Tu la susah nak pecaya org skrg ni.jd baik salah. Jadi tak baik pun salah.

April 21, 2012 at 8:33 PM

memang sentap kalau perangai macam tu. kalau tak nak cakap je lah. kan senang. ish2. sabar je lah. :)

April 22, 2012 at 5:58 AM

tak habis2 lg pasal bilik sewa tu ek.....sabar je la...bila byk bersabar,,bykla pahalanya kan...

April 22, 2012 at 8:31 PM

Haishh... manusia memang ada macam-macam perangai sabar selalu k :)

Akak pun dulu pernah duduk menyewa bilik, tapi geramnya budak bilik lain dalam rumah yang akak duduk tu boleh merompak bilik akak. Lepas rompak terus cabut tah pergi mana. Sejak kena macam tu, akak terus keluar pindah tempat lain duduk dengan kawan-kawan yang akak kenal.

April 23, 2012 at 10:44 AM

kesiannya..len kali jgn belembut sgt..tegas cket huhu

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal