Tuesday, August 28, 2012

Raya saya yang tak berapa nak best.



                             
SELAMAT HARI RAYEEEEEEEEEEE !!


walaupon dah sepuluh hari dah raya aku pedulik hape kan.
hehehe.


tahun ni raya aku sangat tidak bermakna.
cewahhh.
padehal henpon rosak je pon.
kecoh kemain.


eh henpon rosak ni masalah besar tau.
dah la aku ade dua nombor.
now terpaksa lah simpan jap nombor maxis tu.
dah la nombor maxis ni nombor kerja.
naseb lah kan. hehehe.


pulak tu kalau hp sony yang rosak takpe lah jugak.
ni S2 yang rosak. mane tak hangin kan.
Akram pakai okey jek.
tetiba aku punya pulak yang buat hal.
pagi2 raya pulak tu. mane tak serabut kan.


actually sehari sebelum tu aku dah perasan dah batery henpon aku ni macam cepat je habesnya.
tapi tak syak pape lah kan sebab beselah aku kan suke main game, online, main game lagi, camewhore sorang2, main game, fb, dan lain2.
malam tu aku tido je macam biasa.
tetiba bangun esok paginya batery kosong.
aku pergi cas.
tapi nak on balik tak boleh.
fine takpe aku cas bagi penuhh.
tetiba bila on balik dia on memang on. tapi sampai kat simbol S samsung tu dia stuck.
dan terus stuck sampai ke sudah.
sudahnya keluar simbol S tu je lah.


batery pulak bila aku check memang cepat sangat habes.
baru cas full tetiba bila aku cucuk balik charger tengok2 tinggal suku.
aku ingat batery yang rosak.
pergi kedai try on guna batery lain tak boleh jugak.
last2 fedup.
Akram cakap tunggu balik KL je.


baru pakai 2 bulan kot. haihhhhh.


lepas tu pagi raya aku pon tak best sebab makanan feveret aku takde.
tahun2 before ni kitorang satu family memang beraya kat rumah kota tinggi dulu.
pastu baru lah plan sama ada nak balik kampung ke tak.
tetiba tahun ni mak aku suruh aku terus gerak balik kampung sebab pagi raya nak ade kat kampung.


yang tak best nya kat kampung pulak takde ayam masak merah. sob sob.
aku memang tiap2 tahun kalau aku makan ketupat mesti kene ade sambal kacang dengan ayam masak merah.
kat kampung makcik aku masak kari ayam.
haihhh tak boleh masuk.
aku rasa aku tak jamah langsung kot kari ayam tu.
aku makan ketupat dengan sambal kacang pastu makan daging masak black pepper yang ayah aku dah masak siap2 dari rumah.

naseb baiklah mase pergi beraya rumah pak long aku kat Panchor dia buat ayam masak merah dengan ayam percik.
baru lah terubat sikit kesedihan.
tapi bila ingat2 balik henpon yang rosak tu terus takde mood balik.
hahaha !
nak amik gambar pon takde mood.
semua pon takde mood.



raya aku biasa je.
beraya kat kampung sampai selasa.
tu campur2 lah raya rumah belah mak, belah ayah, beraya rumah pakcik2, rumah sedara2 lain.
selasa petang gerak balik kota tinggi.
dah la hujan lebat.
dengan jam nye lagi.
hazabbbbbbbbb.


hari Khamis Akram datang beraya kat rumah.
ayah aku masakkan sup tulang.
sebab time tu kawan mak aku ade jugak nak datang beraya.
maka sekali jalan la masak tu.
dalam pukul 11 pagi dia sampai rumah.
pukul 2 petang kitorang pergi raya kat rumah jiran satu blok dengan aku gak sebab menantu pakcik tu kawan si Akram ni.
yang tak boleh bla aku boleh lupa mana satu rumah pakcik tu. haha !
naseb baik kawan Akram ni dah stand by je depan beranda rumah. hehe.



petang tu kakak aku nak carik handbag kat Jusco Tebrau.
so family kakak aku, aku, adik aku dengan Akram follow sekali.
tapi rasa macam bosan je Jusco tu sebab tak banyak barang yang boleh disopink kan.
eh ke sebab duit dah kering?
hahaha !
kesudahannya memang kakak aku je lah yang sopink.


pukul 8 lebih kot kitorang gerak balik.
Akram terus gerak balik pontian.


Sabtu petang aku gerak balik KL dengan adik aku dengan Akram sekali.
nak balik Ahad takut jam.
aku memang kalau boleh nak Akram follow jalan jauh2 ni sebab takut kalau2 tayar pancit ke.
takpon kalau berhenti kat RnR tetiba ade puaka2 dok letak paku kat tayar ke.
aku memang tak pandai la hal2 camni.
adik aku pulak si kering tu macam tak boleh pakai je.
huahuahua.


gerak dari rumah pukul 6.
berhenti makan kat RnR Pagoh lama jugak.
pastu berhenti lagi kat Restoran Jejantas Ayer Keroh sebab Akram nak jumpa kawan dia.
kawan dia nak balik johor. kitorang nak balik KL.
so jejantas tu menghubungkan lah kami.
lama jugak lah dia berborak dengan kawan dia tu.
kawan satu sekolah dengan kitorang jugak.
dia of coz lah tak kenal aku sebab aku kan junior yang low profile lagi pemalu. wakakaka.
pastu tanya kenal tak dia siap cakap "eh takkan lah tak kenal senior kan"
memang sangat kenal pon. sebab antara lelaki2 dalam pasukan kawad tu dia lah yang paling pendek.
kahhh kahhh.


sampai KL dalam pukul 1 pagi kot. terus hantar adik aku balik matrik UIA.
naseb baik guard bagi kereta masuk.
sebab selalu memang lebih pukul 10 malam je kereta dah tak boleh masuk.
maybe dia kesian raya2 ni banyak barang kan.


tu je lah raya aku.
takde yang menarik pon.


thanks yang bagi aku kad raya.
thanks yang wish besday 16/8/12 hari tuh termasuklah ...


Jobstreet




Foursquare




dan lain2. huhu.




sorry  sangat to Dhierah yang siap pos lagi kad kawen dia tapi aku tak dapat nak datang :(
sebab aku gerak balik KL pon dah pukul 6 petang kan.


SELAMAT PENGANTIN BARU DHIERAH !
InsyaAllah ade rezeki jumpa lain kali ye.
cepat2 dapat baby !
hehehehe.



member aku kawen sabtu tu pon aku tak dapat nak attend.
sebab malam tu ayah aku buat kenduri doa selamat sekali dengan marhaban.
so siang tu memang banyak sangat kerja yang nak dibuat.
dengan tetiba takde air nya lagi kat rumah.
entah ape2 betul kota tinggi tu. huhuhu.


okbai.

                                                     


With Love : Syazwana Jamal :)


9 comments

August 28, 2012 at 11:51 AM

slmt hari raya yunk..wah,hppt belated..

p/s: alhmdulillah singgah blog yui..aritu kena malwre, delete blglist,,ni msh mencari blglist hilang. hrp komen aje =)

August 28, 2012 at 12:21 PM

dapat kumpul dengan family pun dah dikira seronok tau =)

selamat hari lahir wana, sorry, lambat betul akak wish. hehe. moga panjang umur, murah rezeki, sihat tubuh badan, cepat2 naik pelamin!!! ;)

August 28, 2012 at 1:07 PM

Raya MM pon biasa2 je.. Gambar pon tak banyak.. Mood ke laut ah raya tahun ni.. Huhu..

August 28, 2012 at 1:45 PM

Selamat hari raya awak, Hehe,jempot bace kisah raya saya

August 28, 2012 at 2:13 PM

happy belated besday...wah sama bulan dengan akak rupanya...geng la kita..heheh

August 28, 2012 at 2:17 PM

sebab pertama takde mood ni, mesti hp rosak kan..tu yang jadi banyak menda pun buat takde mood...

happy belated birthday dear..:)

August 28, 2012 at 3:15 PM

eh kte bc pn xde mood
hee pye selami..
sbb kte dpt bygkn kalau
hp rosak mood akn jd mcm mane
then kte bygkn mknn fav takde
uwaaa mmg spoil la..
tp.. pape pn jgn pk sgt ye
raya ttp raya
selamat hari raya maaf zahir batin ye

August 29, 2012 at 2:18 PM

dugaan bulan syawal..sabar ye :)

September 15, 2012 at 10:22 AM

Selamat hari raya Wana, maaf zahir batin ye. Jaga diri bebaik. Lebiu!

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal