Loading...

Monday, October 1, 2012

Cubaan menjahit sarung bantal sendiri.



Good day everyone ! :)

weekend last week adalah sangat membosankan.
Sebabnya Akram pergi holiday dengan kawan2 kerja dia kat Sabah.
Mesti korang nak cakap aku macam takde kawan nak ajak keluar kan. HAHA !
Aku banyak kawan sebenarnya.
tapi malas nak keluar sebab kadang2 jadual dorang tak sama dengan aku.


sekarang aku kalau nak pergi mana2 aku memang lebih suka angkut Akram.
bukan lupa kawan2.
Tapi aku pernah kene sekali dulu.
Aku jenis yang kalau shopping tu selagi kaki tak macam nak patah selagi tu tak berhenti.
dan wajib masuk setiap kedai dalam mall tu.
Akram memang dah paham perangai aku.
so senang bawak dia. lagipon Akram kan kaki jalan jugak. so dia tak kisah.



ada one time aku keluar dengan kawan, dia macam nak cepat balik je.
aku yang macam serba salah.
so now kalau Akram takde aku memang lagi suka keluar sorang je lah.
tapi tak semua lah kawan macam tu.
Ada je yang sempoi.
Macam Mira. Hye Mira ! hehehe.


Actually Sabtu lepas ada kawan aku kawen.
kawan satu sekolah. tapi memula aku macam ada benda nak settle kan.
last2 tak jadi. tu yang membongkang kat rumah.
sebab takde benda nak buat aku pon kemas2 lah barang2 aku yang banyak gila tu.
 Aku rasa setiap kali aku pindah rumah mesti aku dah buang semua barang yang tak pakai.
tapi setiap kali tu jugak aku rasa barang aku tetap banyak. HAHA !
Kemas punya kemas tetiba ternampak satu bantal yang sarung dia dah koyak.
dan kemas punya kemas tetiba teringat aku ada banyak lagi kain felt yang belum guna.
so ape lagi sesi menjahit bermula lah.



kain-kain felt. beli kat Daiso. 


 Aku ni dalam banyak2 benda yang perempuan perlu buat, aku paling tak minat menjahit.
dulu masa zaman sekolah time subjek kemahiran hidup kan kene jahit baju kan.
ape aku buat?
time tu kene buat baju kurung kedah.
time cuti aku bawak balik rumah suruh mak aku jahit. settle !
hehehe.



tapi setakat jahit sikit2 tu boleh lah.
takde lah buta gila kan.
so Sabtu dan Ahad aku abeskan dengan menyiapkan sarung bantal aku.
Kain2 tu aku carik kat Daiso sebab tak pernah jumpa kat kedai lain.


 Dan akhirnya bantal comel pon siap. Jahit tangan uollssss. Hihi.


Aku letak bantal ni dalam kereta sebab aku memang suka memenuhkan kereta aku.
macam comel gittew.
kahh kahh.


Kadang2 ape yang kita tak minat tu sebenarnya kita boleh buat.
cuma nak taknak je dan malas tak malas je.
same macam memasak.
dulu aku benci gila bila ayah aku balik kerja tanya soalan cepu cemas "dah masak ke adik?"


even dia sebenarnya tau yang aku takkan masak punye tapi tu lah.
saje perli aku. hahaha !


tapi bila dah besar aku rasa memasak tu sangat seronok.
tak payah la nak terror gila memasak macam chef tu kan.
asalkan ape yang kita masak tu orang tak keracunan makanan dan muntah2 dah la.
kalau nak expect kite memasak macam chef baik haku apply jadi chef je.



dan paling penting haruslah berterima kasih pada Google yang serba tahu.
ekekekekeke.


 hari ni Akram balik dari Sabah.
aku dah pesan siap2 nak gelang mutiara.
jangan jeles. kahh kahh.



okbai.


                                                             


With Love : Syazwana Jamal :)

9 comments

October 1, 2012 at 5:22 PM

ohoii syazwana jamal! long time no see u lahh! haha aku dh lama tak blogwalking. btw, aku pun tgh menjahit2 gak guna tangan. thehehe tunggu~~

October 1, 2012 at 5:32 PM

nape xroger akak je? kite bkn duk jauh pun.. sbtu lepas akak berlegar² je kt fasa satu, ahad lak membongkang kt umh xtau nk buat apa..

October 1, 2012 at 9:47 PM

kite pon xsuke jahit2..
mak kite tkng jahit..
mngkin bakat menjahit xmengalir dlm tbuh kite..
hakhak..


comel bntal woooo

October 1, 2012 at 11:23 PM

tu la kita xbuat kdg2 sbb rsa mcm mls n xmo buat,xbermakna xreti kan...sampai masanya insyallah xreti pun jd reti...;)

October 2, 2012 at 11:45 AM

cantek..i minat menjahit..

tp kt umh sewa di sini mesin jahit xde..sedih..

tp bj kurung xpndai jait..hihik..

October 2, 2012 at 12:44 PM

belajar2 ler menjahit tu......hehehe...

nnti baju or sluar akram koyak, ada yg boleh diharap....

October 3, 2012 at 1:38 PM

gigihnya jahit tangan sarung bantal tuu..akak pon paling x minat menjahit..samala dulu KH suh mak jahitkan baju kurung kedah tu haha (ingatkan akak sorang)

October 4, 2012 at 1:50 AM

Wah! Comeynya bantal dia.. Kira berseni lah jugak tangan dear ni.. Kalau MM ntah hapela rupa bantal tu sudahnya.. Huhu..

October 7, 2012 at 7:21 PM

wah jadilah awk jait sarung bantal tue. hehe pasnie leh plak jait cadar. tak payah beli lagi.hahaha :)

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal