Tuesday, January 8, 2013

Mari Belajar Bahasa Melayu




Sabtu lepas masa keluar teman Akram buat passport tu kitorang just makan Hot n Roll je sebab tanak makan nasi kat sana.
Balik tu rasa macam kenyang lagi tapi Akram nak tapau KFC.
Dia tanya aku nak ke tak tapi aku berjaya menghalang hasutan syaitonn untuk makan KFC pada pukul 12malam. HAHAHA !
So aku tak makan pape.


Ahad tu Akram kerja so sementara tunggu dia balik kerja aku just makan chipsmore, coklat, jajan, dan tak sentuh nasi langsung.
Malam tu bila keluar dengan Akram baru kitorang perasan tak makan nasi dari semalam.
Akram lagi over sebab dari Jumaat tak makan nasik.
Menyampah ! Diet2 pon makan ayam kepsi 3 ketul.
Pirahhhhhhhhhh.


So masa dalam kereta aku cakap dengan Akram.

Aku : Perut sebenarnya penuh tapi rasa macam lapar. Mungkin sebab tak makan nasi kot pastu makan coklat banyak sangat. Rasa macam senak. (beria explain)

Akram : Hello tu bukan senak. Tu namenya SEBU. Wakakakka. BM dapat berapa dulu?

Aku : Jangan nak poyo sangat. BM tak pernah dapat B okey.



Pastu tetiba cakap pasal BM tetibe masuk zaman2 sekolah dulu.

Aku : Eh pernah tak belajar dengan Cikgu ***. Dia suka merajuk seh.

Akram : Pernah. Dia memang suka merajuk. Dulu masa Form 2 dia cakap macam ni. Akram saya tengok awak dulu BM masa Form 1 ok je. Naik Form 2 ni kenapa teruk? Setahu saya kalau pelajar dapat teruk ni ada dua benda je. Satu subjek tu tak menarik. Yang kedua pelajar tu tak suka cikgu tu. Awak kategori mana?

Hehehe.

Kalau aku dulu kene dengan Cikgu Biologi masa form 4.

"Syazwana, saya tak tau nak buat ape lagi supaya awak dapat A subjek ni"

Wakakakakkaa !

Takpe lah cikgu.

Saya bab2 biologi ni memang tak tak boleh nak ubat dah kebebalannya.

Tapi fizik jangan main2.
Facilitator ni.




Ngahahahhaa.

okbai.


                                                     


With Love : Syazwana Jamal :)


10 comments

January 8, 2013 at 11:35 AM

senak otak akak..muahahaha

January 8, 2013 at 11:40 AM

ooo amek sains yeee :)


itew tak minat sains..haha


lebih suke kira2 duit. eh? haha




p/s: nasik ganja/ nasik vanggey adalah sama dengan nasik kandar. haha name je nak up :p

January 8, 2013 at 12:18 PM

@Syazana Zainn
terpaksa amik sains sebab dulu sekolah sains. huhuhu

January 8, 2013 at 12:18 PM

@MizzTina
ciss perli nampak.
heheh

January 8, 2013 at 2:18 PM

fizik ? perghh
saket hotak..
kau hebat!

January 8, 2013 at 2:56 PM

subject paling ena suka fizik, bio ni.. memang ena gila2 suka.. hehehe tapi paling bnci kimia... huuuuu

January 8, 2013 at 4:39 PM

La, rupanya wana ngan akram ni satu skolah ye dulu.. Kira lama dah la bercintan cintun ni.. Heheheh.. Sweet ar korag ni tau! ^_^

January 8, 2013 at 4:58 PM

@✿A I N A A✿same lah benci kimia.
saket otak.
wakakaka

January 8, 2013 at 4:59 PM

@Misz Mieza
tapi tak bercinta pon zaman sekolah dulu.
hahahaha !

January 8, 2013 at 8:54 PM

senak ngn sebu xleh beza ke?
hahahah

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal