Loading...

Thursday, November 7, 2013

Gembira dan Jakun.







Taraaaaaaaaaaaaaaaaa pap paraaaaaaaaaa!!
Keseronokan dan kegembiraan terkini.
Tapi belum menjadi ketagihan macam masa mula2 donlod stegerem dulu.
Baru seminggu aku donlod. Bese lah terpengaruh dengan rakan media sosial.
Korang mesti dah donlod lama kan.
Bese lah aku kan selalu tertinggal train.
Tapi selambat-lambat aku Akram memang lagi lambat bab2 aplication ni.
Jadi aku takde lah rasa duduk di bawah tempurung sangat.





Comel kan?
Try donlod BITSTRIPS.
Dia just aplikasi biasa je. Bukan game.
Korang boleh costume muka, baju, rambut, tudung pon ada.
Pastu dia macam komik.
Boleh la pilih komik mana2 yang korang suka then masukkan dialog.
Taknak ada dialog pon boleh jugak.
Yang ayat bawah tu pon boleh customize ikot suka korang. Ayat sebenar in english. Nak guna boleh tanak guna pon boleh.


Wah beria kan aku explain. Wakakaka.







Ini malam tadi aku paksa Akram donlod.
Sebab ade sesetengah komik kene ada watak sampingan baru kita boleh share.
Tapi Akram konghajo samakan aku dengan kucing.
Padehal banyak je komik lain guna perempuan.
Naseb baik beginner.





Jimmy tu Akram la.
Poyo guna nama pesbuk Jimmy.






Ini pulak adalah kejakunan terkini.
Naseb baik Kak Di gebang kat blog dia pasal aplikasi ni.
Kalau tak sampai ke sudah aku pon tak tau wujudnya aplikasi untuk tengok tv live camni.
Terasa bangang pulak selama ni dok tension bila miss tengok cerekarama kalau keluar sabtu malam.
Takpe pasni hidup pasti lebih ceria. Haha!


Try donlod MALAYSIA TV PRO.


Ini masa Rabu lepas. Aku kan selalu je balik keje lambat kan. Now dah boleh layan Mr. Arrogant kat henpon je. Wahhhhhhhh bahagia betul rasa.



Ini masa Selasa hari tu. On the way balik KL dengan Akram. 


Aku aplod la gambar atas ni kat fesbuk.
Gebang2 cakap tengok Mr. Arrogant dalam kereta.
Ingatkan aku je yang selalu tertinggal ketapi.
Rupanya member aku ramai sepesen dengan aku.
Apa lagi dengan bangganya aku explain pasal aplikasi ni.
Terasa hebat gila. Wakakaka.


Haritu pon sabtu malam masa aku ajak Akram jalan downtown bila akram tanya pasal bola dengan bangganya aku bukak arena.
Dan-dan dapat tau score semasa.
Dan-dan jugak lepas tu Akram donlod apps ni.





Ini malam tadi punya episod.
Masa dalam kereta Akram nak hantar aku pergi klinik.
Guna henpon Akram best sikit sebab henpon dia dah automatic connect bluetooth dengan audio kereta.
So suara terus keluar kat speaker kereta.
Best giler kan? Macam dalam cinema gitu.


Tapi stended la benda2 gini of cross guna data plan.
Jangan tanya aku die guna banyak ke tak sebab aku tak pernah check.
Sebab aku punya data plan sebulan 5G.
Dan setakat ni tak pernah sampai limit.
Yelah aku bukan online buat ape pon. Setakat main fb, stegeram, utube, maybank2u alahai bape banyak je die guna data tu.
5G tu pon sebab guna plan under MAS tempat keje Akram. So celcom offer 5G = RM50.
Tapi nombor aku guna nama Akram la.
Kalau aku tak bayar Akram yang kene. Wakakaka.


Daripada membazir aku tak guna baik aku tengok TV kan.
Ada gak pekdahnya.
Tapi aplikasi ni boleh tengok bila internet korang laju je. Kalau setakat E tu memang harapan la jugak.


So semalam Akram hantar aku pergi klinik sebab aku mengadu telinga aku sakit gila.
Actually daripada hari selasa lagi. Lepas aku korek telinga tetibe jadi macam tak dengar.
Ingat kan biasa je alih2 rasa sakit yang amat.


Then semalam Akram bawak pegi klinik.
Rupanya dokter cakap taik telinga aku dah keras. Aku pelik jugak sebab taik telinga aku jenis cair punya (wakakaka sape tengah makan ni nasib lah)
Dokter cakap cair pon boleh je jadi camtu sebab dah terkumpul.
AKu cakap kenapa sakit.
Mungkin dah terkena gegendang telinga, kata dokter.


So dokter bagi ubat cairkan taik telinga.
Lepas tiga hari kalau nak buat yang bersihkan telinga tu guna pancutan air tu baru boleh.
Semalam tak boleh buat lagi sebab taik telinga keras lagi.


Dulu masa kakak aku nak kawen pon kene camni jugak.
Tak memasal dekat2 nak kawen jadi pekak.
Hahahaha!
Keturunan betol.






Disebabkan teringin nak makan Kepsi, balik klinik je terus singgah Kepsi.
Aku tak tau apesal aku teringin gila nak makan KEpsi yang crazy crunch tu.
Siap masuk mimpi lagi.
Yang tak boleh bla nya masuk mimpi makan Kepsi siap kene bayar GST lagi lima belas hengget.
Aduhai penangan GST terhadap hidup rakyat betol.


Kepsi baru ni aku suka je. Dia ala2 ayam berempah versi moden.
Tapi aku lagi suka hot n spicy punya.
Yang ni takde la tergolong dalam kategori tak sedap.
Paling sedap air dia.
Manggo peach. Sedapnyaaaaaaaaaaaaaa.
Rasa minggu ni dan-dan nak buat air tu kat rumah.


Dan harini aku masih lagi pekak.
Dan sakit. Berdenyut telinga kiri aku ni.
Paling tak best bila kita cakap kita tak tau kita cakap kuat or slow.
Aku belasah je la.


Semalam mesej Akram cakap dah lama tak tengok wayang.
Tetibe teringat "Eh camne nak tengok wayang. Kan tengah pekak"


Erghhhhhhhhh


Okbai.




With Love : Syazwana Jamal :)


6 comments

November 7, 2013 at 11:54 AM

seronok layan komik

November 7, 2013 at 12:03 PM

akak xdonlod pun apps katun tu.. mcm nk try, tp tkt leka.. mcm awk.. wakakaka...


akak rela donlod citer kt opis je sbb data akak 1G je.. so kemut kan.. LOL

November 7, 2013 at 2:04 PM

Ramai gak dah orang duk gun aplikasi ni.. Cam syok jer.. Macam best jer.. Tapi henpon kite takleh nak guna app2 ni.. Maklumla henpon zaman batu.. Ngahaha!
Pssst! Blog Mieza dah bertukar url & nama tau.. Ni link baru ye.. Hehe.. Mieza Suri Shaklee

November 7, 2013 at 2:41 PM

Pndai wat komik2 pkai aplikasi ni.,hehe..sya x reti..mmg lmbt sikit la bab bab it ni..makanan xde ke arini wana?hehe

November 11, 2013 at 4:42 PM

hehehe semua terbaik ni !

November 11, 2013 at 7:07 PM

pandai buat komik guna aplikasi.. akak je tak pandai lagi.. hehe..

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal