Thursday, September 9, 2010

Raya=Makan

Ari selase ari tuh balik2 keje je En. Jamal dh bawak 2 pelepah daun kelape nak buat ketupat...org pertame die sebut mestilah aku sebab anak die ni mmg la tersangat la rajen nye..lagipon dalam banyak2 adik beradik aku (byk ke??) banyak la gak berbanding erin kan..hoho..okeyh!dalam banyak2 adik beradik aku yg sebanyak 6 org tuh 3 org jek yg reti buat..aku, akak aku ngan adik laki aku yg Form 5 tuh, ayun..lagi 3 org xley harap!makan je byk (mcm la aku mkn x byk kn)haha...tp memandangkan akk aku x balik ag dan adik aku tuh tersangat lah malasnye(mmg malas pon) maka aku pon memaham kan diri aku ni seniri utk menganyam ketupat tuh..hehe..

Maka bermula la aktiviti aku menganyam ketupat..

abaikan kaki yg gemok..fokus pade kerajinan aku dan kesepahan yg
telah aku lakukan..hohoho

Aku pandai buat 2 jenis ketupat je..ketupat bawang ngan ketupat biase(aku panggil ketupat layang2)...aku nak buat ketupat jantung tp xde sape nak ajar aku sebab En. Jamal kate tiap2 taun die belajar buat ketupat jantung tp tiap2 taun gak la die lupe..hohoho...so cmne nak belajar kan???

ni la ketupat bawang

ni plak ketupat layang-layang

adik aku, anis yg pure2 rajen
Tp kan tadi En. Jamal ckp kawan die pandai buat 40 jenis ketupat..ade ketupat ayam, ketupat ikan, ketupat kerbau..macam2 lah..korang caye???aku no komen..percaye kot..hoho..

Setelah 3 hari..maka inilah hasilnya....

Ketupat anak En. Jamal
Adios..



No comments:

Post a Comment

What says U?