Saturday, December 22, 2018

Soalan famous pasal bekal



Soalan2 yang biasa aku dapat dari dulu sampai sekarang bila aku upload gambar bekal. Hehe.





Aku keje dalam bidang construction. Office Hq aku dekat Mont Kiara tengah2 KL sana tu. Masa aku mula2 kawen dulu aku ulang alik dari Sepang ke Mont Kiara hari2. Masa tu hari2 masakkan bekal untuk husband. Pukul 5.30am je dah bangun. Masak bekal untuk aku and husband pastu siap2 pergi keje. Paling lewat pukul 7am aku dah kene keluar rumah untuk elak jem puaka. Lagi2 kat simpang empat Neraka Dengkil tu. Pehhhh. 4 tahun lepas jem. Now lagi berganda jem sebab banyak rumah dah buat kat situ + under construction buat flyover.

So masa tu, aku akan prepare siap2 semua barang2 masa weekend. Bahan basah dah siap pack ikot hari. So setiap hari amik satu plastik ikan untuk masak. Senang nak defrost. Sayur2 semua dah siap potong masa weekend. Cuci bersih2 simpan elok2 dalam peti ais. Bawang2 semua dah siap potong malam sebelum. Pes2 semua dah ready. Pes bawang putih + bawang merah. Lada kisar.

Bila aku dapat anak pertama, rutin aku sama jugak. Masa tu memang kalut sebab nak prepare bekal anak pulak. Nak prepare ebm dia. Bila dah start makan kene prepare bubur dia pulak.

Keje Mont Kiara ni ko akan rasa stress habeskan masa dalam kereta je layan jam. Simpang Dengkil tu dah melekat setengah jam. Nanti ko kene lalu Mex. Harap bayar tol tapi sampai simpang Bukit Jalil dah start jem balik. Kalau naseb tak baik, start tol seri kembangan tu dah jem 😓

Pastu sampai desa water park akan melekat tak bergerak membawak sampai federal. Ko exit Kerinchi Link baru lah jalan clear sikit. Pegi keje dah 2 jam. Balik keje kene harung jem dua jam lagi 😂

So bila bos hantar aku masuk site dekat Upm memang heaven gila lah. Rumah aku pergi Upm dalam 45min lalu jalan dalam sungai merab tu. Kereta memang slow tapi tak jem.

Duduk site tu working hour 8am-5pm. Tapi aku selalu keje 9am-6pm.

So aku bangun pukul 6am untuk prepare bekal anak2. Biasanya kalau aku tak sibuk nak online 😜 pukul 7 dah siap dah semua. So pergi mandi and siap2 and pukul 8am keluar rumah. Anak2 akan breakfast, lunch and dinner rumah pengasuh. So aku amik dorang nanti dah siap lah semua tinggal nak makan ringan2 je kat rumah macam biskut ke roti ke. Aku pon jenis malas nak dinner kat rumah.

Now bos dah suruh balik Hq balik dah sebab ada projek baru nak start. Pengasuh anak2 pon dah tak dapat nak continue jaga anak2. So start 2019 anak2 akan pergi taska and playschool. Aku dah tak payah nak prepare bekal dah. Tapi kene layan jem + kereta manual beb 😂 Tak taulah exhausted dia macam mana nanti 😭😭

Cerita pasal pengasuh nanti aku akan up new post ok.

Wish me luck 😬

Till then, bye.

No comments:

Post a Comment

What says U?