Showing posts with label Bola. Show all posts
Showing posts with label Bola. Show all posts

Monday, July 1, 2013

Kenangan Final FA Cup. JDT vs. Kelantan


Bismillah.
Selawat sikit panjang2 sebab banyak giler nak menaip ni.
Dengan gambar yang banyak jugak.
Fighting! *cakap dengan diri sendiri supaya tidak give up*
Harharhar.


Sebenarnya lepas tengok JDT lawan separuh akhir dengan Pahang dulu Akram cakap die taknak pergi pon tengok final sebab tiket mahal giler sampai RM40.
Tengok semi-final baru RM15.
Tetibe dekat2 nak final tu dia cakap kompem pegi.
Aku layankan je lah.
Siap cakap baju dah tempah dengan member dia lagi.
Padehal aku tak cakap pon nak ikot. Wakakakka.


Jumaat pagi tu mase kaunter tiket bukak kat Bukit Jalil aku call Akram sebab aku ingat dia nak pergi beli sebab dia kerja shift malam minggu tu.
Tapi die kalau dah tido memang haram la nak angkat.
Tengah hari tu dia cakap kawan dia dah dapatkan tiket.
So aku okey je lah.
Nak dijadikan cerita sekali tiket tu tak dapat pon. Tak tau lah sebab ape tak dapat. Banyak miscomunication kot.


Tapi jumaat petang tu aku dengar kat radio, berita cakap FAM nak print lagi 20k tiket. So Akram cakap takpe Sabtu pagi tu nak try je pergi Stadium kot2 memang ade jual ke tak kan.
Malam tu aku cakap dengan Akram macam malas pulak nak ikot die tengok bola.
Aku ingat dia gembira sebab aku tak menyibuk sekali buat ayat sedih "Eleh yelah tanak ikot takpe lah. Pegi sorang je lah"


Konpius betol aku.
Bukan kalau gepren bagi boipren berjimba dengan kawan2 bukan dia lagi seronok ke?
Apehal nak sedih kan? Aku rase mesti dia nak mengawal aku dari pergi sopink.
Cissss.


Sabtu pagi tu dengan mengantoknye aku teman Akram pergi stadium. Pukul 830 pagi kitorang sampai area sana. Kawan Akram lagi lah. Siap ponteng keje jap pukul 630 pagi dah sampai stadium.




Gigih tak siap bawak bekal pergi Stadium? Hahahaha! Aku masak bubur dengan ikan bilis + kentang masak kicap. Tetibe teringin nak makan. Nak makan kat rumah tak sempat so kite selamber bawak bekal. Siap goreng nuget lagi. 



Sampai2 area bukit jalil terkejut sebab dah start jem. Rupanya sebab kat sana ada event SUKMA pulak. Aduhai. Lame jugak kitorang sangkut. Siap orang dah hon2 kereta dah.



Kalau korang perasan kat tengah2 antara bendera Kelantan tu ade bendera PAS. Aku sampai sekarang tak paham kenapa perlu kaitkan bola dengan politik. Please lah. 



Lepas parking kereta terus gerak pergi kaunter tiket. Fulamakkkkkkkkkkkkkk ramai giler orang! Entah daripada pukul berapa lah dorang sampai. Aku syak dorang berkampung kat sana.





Gigih laki aku beratur. Tu yang baju grey tu. Pendek betol. Wakakaka. Akram suruh aku tunggu tepi. So aku pon mencari lah tempat yang redup sikit.



Kakak baju pink ni pregnant tau. Gigih sangat duduk tempat panas.


Akram cakap selalu dalam pukul 9 pagi dorang dah bukak kaunter.
Tapi dah pukul 9 lebih kaunter tak bukak2 lagi.
Sampai ke pukul 10 pagi pon kaunter still tak bukak lagi.


Tetibe tengah aku melayan camwhoring sensorang, Akram datang dengan kawan dia, Sajad.
Ingatkan penantian aku dah berakhir, boleh lah balik rumah rehat2.
Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Rupanya Akram call staff bukit jalil.
Staff tu terkejut bila Akram tanye bukak kaunter ke tak sebab dia cakap Sabtu tu memang takde inform nak jual tiket pon.
Then Akram cakap lah yang FAM ade inform nak print lagi 20k tiket.
Tapi staff tu cakap dorang tak tau pape pon. FAM pon tak inform pape.


Tak lama lepas tu Akram call lagi sekali staff tu. Staff tu cakap dorang dah call FAM. Memang tiket semua dah sold out. Memang takkan bukak kaunter.
Last2 Akram cakap suruh staff tu buat sesuatu sebab penyokong2 ni dah nak pecahkan dah pintu kaunter tiket tu. Scary.


Tak lama kitorang bertiga duduk2, Polis pon datang buat information yang kaunter tiket takkan bukak.
So dorang pon start la bersurai.
Tapi ade jugak lagi yang dok tunggu.
Still mengharap.


Time tu dua lagi kawan Akram sampai.
Kitorang pergi carik port lepak kat kedai makan.
Akram cakap kawan dia ade sumber tiket tapi RM80.
Tersedak aku dengar.


Sajad cakap die bukan tanak beli tapi die sakit hati nak bagi duit senang2 kat ulat tiket.
Kalau kaunter tiket jual RM80 die kompem beli.
Tapi sebab nak beli dari ulat2. Tak berbaloi.
Aku pon dah give up sebenarnya. Aku cakap dengan Akram tak payah la. Lepak mamak lagi best. Boleh makan2 minum2. *Makan je tujuan utamanya* Ngeh2


Tapi Akram cakap tak feel tengok kat mamak.
Akram ni sejak2 JDT ditubuhkan saka bola dia macam makin kuat je.
Kalau dulu die mane nak heran dengan bola-bola ni.
Tak pasal2 aku pon terjebak same.


Nak dipendekkan cerita kitorang tak join pon dua lagi kawan Akram yang beli tiket sampai RM80 tu.
Dua tiket dah Rm160 woi.
Baik pergi makan kat Tony Romas.
Seoul Garden ke. Lagi berbaloi. Wakakaka.


Kitorang pon jalan2 la kat kedai2 baju. Usha2 jugak tiket. Ade sorang mamat jual baju tu cakap now memang dorang dah jual tiket harga RM80.
Tu dah kire murah.
Ada yang jual sampai RM150. Giler cekik darah.


Last2 Akram cakap takpe lah dia nak tido jap kat dalam kereta sebab member dia cakap ade kaki boleh tolong dapatkan tiket harga RM55.


Nak dijadikan cerita lagi, bangun2 tido je dah pukul 530 petang.
Aku rase muka aku time tu lagi dasyat dari hantu Kak Limah.
Serabut giler aku rase.
Dengan panas teriknya berlengas nya.
Pergi toilet siapkan ape yang patot, Akram ajak round stadium lagi sekali.


Akram cakap kalau dia tau, dia pergi beli tiket sendiri Jumaat pagi tu.
Tapi dah ade orang cakap kompem dapat tiket kan so dia pon tak fikir banyak lah.
Time tu memang macam dah takde harapan dah.
Akram siap cakap kalau dapat satu tiket pon jadiklah. Nanti pandai2 lah dia kawtim dengan abang jaga pintu masuk tu.


Time tu aku dah memang rasa nak balik je. Tapi takde la sampai buat perangai kan. Wakakaka.
Ade sorang brader tu kitorang jumpe jual tiket sampai RM150. Memang tak beli lah.
Sampai hati amik kesempatan sampai macam tu sekali. Sobsss.


Akram cakap mulut aku masin sebab beria tanak tengok bola sekali memang betul2 tak dapat tiket. HAHA!
Mase kitorang jalan2 tu tetibe Akram stop. Time tu pukul 630 petang kot.
Pastu die borak2 dengan akak tu. Aku ingat kawan dia.
Rupanya dia terdengar akak tu sebut pasal tiket.
So die stop la.
Tanye punya tanya rupanya betol group dorang ade lebih satu tiket.


Memula brader group akak nak jual RM100.
Akram cakap kurang la sikit.
So brader tu cakap okey la RM80 ke RM60 ke.
Akram sebenarnya nak bayar dah Rm60. Sekali Akram test cakap RM50 boleh la orang kampung.
Brader tu pon ok lah. Sebab dorang pon dah nak masuk kan. Daripada tiket burn macam tu baik dia jual dapat gak Rm50.
Brader tu cakap Jumaat tu dari pukul 1230 tengah malam dia ade kat stadium.
Fuhhhhhhhhhhhhhhhhhh nampak tak penangan bola tu macam mana.


Dah dapat sau tiket, Akram try pergi kat Abang jaga pintu.
Aku tak tau lah ape dia berbual dengan abang tu.
Tapi abang tu cakap dia boleh lepaskan aku sorang cuma masalahnya supervisor dia tengah perhati dorang buat kerja.
So dia suruh datang lambat2 sikit lagi.
Kitorang pon gerak la belakang sikit.


Tetibe aku dengar "Tiket free sape nak tiket free!" Ada sorang pakcik tu jerit.
Penyokong Johor jugak Pakcik tu.
Pakcik tu siap dah bagi kat orang yang lalu lalang tapi orang tak percaya.
Siap cakap dengan group dia "Aku nak bagi free dia tak percaya" Pastu gelak2.
Aku terus panggil Akram suruh pergi kat pakcik tu.


Rupanya memang pakcik tu ade tiket lebih.
Memual dia tanya Akram nak beli berapa hengget.
Akram cakap jangan la mahal2 sangat.
Tetibe pakcik tu terus letak tiket kat dada Akram sambil cakap "Nak amik je free aku dah nak masuk dalam dah"
Pehhhhhhhhhhhhhhhhh tau tak macam mana perasaan kitorang time tu.
Rase macam nak menangis tak percaya.


Akram tanye sorang berader yang sama group dengan pakcik tu.
Berader tu cakap terbeli tiket lebih.
Ya Allah baik nya hati pakcik tu.
Semoga rezeki pakcik lagi luas. Aminn.
Serius sebak giler.
Orang paling happy of coz Akram. Dia sampai nak peluk pakcik tu sebab terkejut sangat.
Tapi benda tu berlaku cepat giler. Pakcik tu dah bagi tiket terus masuk stadium.
Subhanallah.


Tiket satu lebih tu Akram roger kawan dia.
Memula ingat nak bagi Sajad tapi call tak angkat. Lagi pon Sajad selalu dengan tunang die.
So tak cukop tiket.
Akram ajak kawan dia yang duduk Cheras. Kawan satu MIAT dulu.
Sementara tunggu kawan dia sampai kitorang pon carik Mafla.
Dengan Akram bising2 tak pakai jersinya.




Sampai sekarang kitorang macam tak percaya boleh dapat tiket free. Macam mimpi je. Tapi Akram cakap rezeki seharian menunggu kat Stadium :)




Jersi ni spesel sikit sebab tengah2 die tu ade tulis Final FA Cup.



Kenangan :)




Lepas dapat tiket terus nyanyi lagu JDT. Haha! Kalau tak bermuram durja je macam suasana yang dah makin suram ni.









Lepas kawan Akram sampai kitorang terus masuk stadium. Pehhhhhhhhhhhhhhhh penuh giler satu tempat kosong pon takde tinggal. Naseb baik kitorang bertiga je. So boleh la menyelit-nyelit. Tapi dah masuk lambat kan dapat duduk tangga je. Ape boleh buat. Okey lah sebab tangga pon penuh gila.



Masuk2 memang fans JDT semua dah menyanyi.
Jenis yang semua fans menyanyi lagi JDT tak berhenti-henti tahap kuat gile babeng.
Terharu sangat tengok semangat orang Johor macam ni :)



Lautan merah dan biru.





Masa ni lagu negaraku tengah nyanyi kot. Aku pon tak ingat dah.



Lepas lagu ape lagi hujan tiket laaaaaaaaaaaa. Aku nak beli sebenarnya tapi tak jumpe pulak. Cool wooooooooo.







Akram dan kawannya. Pink tu mafla aku. Aku pon tak paham apehal aku start suke kaler pink ni.



Oh lupe nak cakap mase masuk stadium aku seludup air mineral dua botol.
Aku masukkan dalam baju grey akram letak dalam beg.
Tapi sebenarnya beg aku takde orang check pon.
Haha!


Tapi bola kali ni tak rasa haus sangat pon sebab aku tak bersorak sangat.
Tak selesa la bersorak kat tangga. Haha!
Padehal yang lain takde hal pon.


Sebelah kitorang tu ade berader datang dari Johor.
Berader tu cakap dalam satu bas die ade 10 orang tak dapat tiket.
Tak tau kenapa boleh tak cukop.
Aku tanya macam mana dorang masuk?
Dia pon tak tau.
Kesian giler bayar2 mahal2 tak dapat masuk.


Suppose adik Akram datang jugak tapi tak jadik sebab orang yang uruskan tiket tu asyik je suruh bank in duit tapi bile ajak jumpe taknak.
Dah macam tu kompem la nak menipu kan.
So kensel.


Mase petang kitorang tido dalam kereta tu pon mak aku call tanye tak pergi stadium tengok bola ke?
Ayat macam ni "Tak tengok bola dengan ARKAM ke?"
Ye ARKAM okey bukan AKRAM.
Pastu dengar adik2 aku kat belakang "Akram la ibu bukan Arkam"


Samelah mak aku dengan bapak aku.
Memang kompem tak boleh suruh bapak aku nikahkan.
Kang pengantin tak ape2 bapak nye yang tak lepas2.





Sebenarnya aku puas hati je dengan pemain JDT. Walaupon separuh mase pertama dorang main macam hampeh tapi separuh masa kedua dorang okey.
Selalunya memang macam tu pon.


Tapi aku tak sure apesal orang cakap Kelantan menang mudah.
JDT takde effort.
Kalau ikot aku lah kan.
JDT selalu passing bola lambat.
Kalau Kelantan laju giler.
Zas zas gol.
Kalau JDT, pas bola ke kanan ke belakang ke kanan ke belakang.
By the time defend Kelantan semua dah turun. Camne nak gol?
Tapi itu ikot aku tengok lah kan. Aku ni dah la rabun. Bola bukan paham sangat pon. Akakaka.


Tapi second half nampak jugak lah pemain JDT banyak nak score tapi takde rezeki nak gol.
Walaupon kalah tapi aku tak kecewa langsung.
Sebab tengok penyokong JDT semua semangat kot :)











Even dah bunyik wisel penamat pon still lagi fans JDT bersorak.
Memang terharu sangat.
No wonder la Nunez sampai nanges.
Comel giler. Akakaka.


Member aku yang fans Kelantan pon boleh respect dengan Fans JDT.
Tahap bersorak 90 minit game tak berhenti.
Tahap menang kalah tetap support.
Tahap takde nak berpuak-puak.


Ape-ape pon memang takkan lupe lah pengalaman 29/6/2103 ni.
Macam2 benda berlaku.
Bila ingat balik memang macam mimpi jadi kenyataan.
Terima kasih Ya Allah.


And thanks korang baca aku membebel panjang giler.
Haha!


Till then.
Bye!



Thursday, June 6, 2013

JDT vs. PAHANG


Nampak tak dah seminggu baru nak apdet. Hahaha!
Sebenarnya aku paling malas nak transfer gambar.
PC aku ni bangang. Tak boleh nak read memory henpon.
Macam nak baling je kat jamban sebelah tu.
Sudahnye aku upload kat fb pastu download balik. -__-


Minggu lepas masa match JDT Pahang kat Pahang cancel Akram dah cakap siap2 dengan aku kalau lawan kat Bukit Jalil die nak tengok.
Sejak2 JDT ditubuhkan ni baru lah kitorang berminat sikit nak pergi tengok bola.
Cube kalau dulu? Mengharapkan team Johor tu adoiii sampai ke sudah asyik lah nak kalah.
Pergi Stadium nak tengok kekalahan buat ape kan. Kahhkahh.
Konghajo betol takde semangat kesukanan.


Mase FAM umumkan match buat kat Bukit Jalil aku dah cakap dengan Akram dah tiket start jual Jumaat pagi.
Tapi Akram cakap dalam berita cakap jual Sabtu pagi.
Aku malas la nak cakap ebih2.
Sekali betul memang jual Jumaat pagi.
Akram dah bersedih. Haha! Itu pon nak sedih.
Dia cakap takpe Sabtu pagi tu try je pegi usha tiket. Kalau ade rezeki kalau takde nak buek camno kan.
Akram dah la keje Jumaat malam tu. Gigih jugak nak pergi Sabtu pagi tu. Sukati ko lah der.


Sekali kitorang pergi sabtu pagi tu area pukul 10 pagi ek elehh sebuku lagi tiket belum jual.
Pastu takde orang beratur pon. Bagus senang keje.
Beli tiket tak sampai 5 minit pon.



Panas giler hari tu. Dah la aku pakai baju hitam. Memang berlendir je celah ketiak.



Kedai2 jual baju pon dah banyak jugak yang bukak. Aku memang nak usha satu jersi JDT ni. Of cross kaler pink. Aku tak tau lah entah sejak bile aku terjatuh cinta dengan kaler pink.



Tiket kitorang dua je. Yang lain tu semua kawan Akram kirim. Satu tiket Rm15.



Ape-ape pon kite minum dulu. Tak larat dah dengan panas nye. Dengan berpeluhnya. Dengan tak makan apenye dari pagi.




Lepas minum kitorang pergi usha kedai2 yang jual jersi.
Aku memang berniat nak beli jersi.
Aku dah cakap dengan Akram dah.
Tapi orang tue tu memang suke amik mudah.
Aku ni memang tak suke nak pilih2 ni. Aku ikot genetik bapak aku.
Masuk kedai tanye harga. Pastu pilih kedai paling murah. Terus beli.


Akram ni dah la masuk setiap kedai tanye harga.
Pastu tawar dah.
Pastu keluar balik.
Sampai kitorang dah pergi kedai yang sama sampai tige kali.
Tu pon tak beli2 jugak.
Pastu dia terus ajak balik.
Pehhhhhhhhhh berasap aku. Terus amukan. HAHAHA!


Aku cakap aku nak beli jersi.
Dia boleh cakap "Lah diam je tadi ingat tanak beli"
Dah aku nak beli macam mane kalau masuk setiap kedai ko tu semua tak berkenan.
-____-


Aku terus lah tarik muke.
Akram siap dah start kereta dah malas nak layan aku.
Tetibe die drive depan sikit berhenti terus ajak aku keluar. HAHAHA!
Takut lettew tetibe mem besar cancel petang nanti nak tengok bola.



Pastu die dah tengok aku beli satu die pon nak beli jugak. Ehhhhhhhhh besar kecik besar kecik je aku perati dia ni. Memula tadi tanak beli.



Siap fitting bagai. Ehhhhhhhhhh die ni. HAHA! Akram ni jenis tak suke nak pakai jersi. So dia amik baju tshirt berkolar biasa. Tapi cool lah baju ni. Pakai L tak muat. Terpaksa amik XL. Naseb baik ade stok lagi. Memang lelaki sekarang banyak yang dah gemuk. Eh? Kakakaka.





Dalam pukul 12 camtu kitorang balik dulu.
Tak larat nak tunggu sampai ke petang.
Naseb baik jugak game tangguh ke malam.
Kalau game start pukul 4 lebih aku tak tau macam mana gayanya.
Memang berjejes lah peluh.
Kompem bau paing dalam stadium. Hahaha!



Pukul 4 lebih kitorang gerak pergi stadium.


Aku terpaksa bawak sekali Encik Harimau Putih untuk bagi effect comel. Mane tau kot2 malam tu keadaan tak dapat diakwal kan. At least orang tak sampai hati nak pukul aku sebab comel sangat. Wakakaka.




Otw pergi stadium. Jadi blogger ni mesti kene pandai buat duckface *tampar diri sendiri* Haha!




Kitorang sampai dalam pukul 5 lebih camtu.
Selalunya kalau nak jalan KL akram suka bawak kereta aku. Kereta aku kan auto.
Tapi hari tu terpaksa bawak WWE. Sebab dia takot kereta aku kene pape. Dah la pakai plat Johor. Sticker JDT memenuhi cermin kereta. HAHA! Mengundang je.
Sampai Stadium dah neves dah sebab parking bahagian depan semua penuh kuning je.
Jalan sikit belakang kat Parking C fuhhhhhhhhh lega sebab nampak jersi biru.
Maka membelok la kami ke Parking C.
Bayar parking Rm2.00



Hello Bukit Jalil. Second time aku tengok match JDT. Dulu sekali mase lawan Selangor pastu kalah tu. Kakakaka.




Time ni dah ramai dah orang. Entah pukul berapa agaknye dorang sampai. Semua pon bersantai-santai dulu sementara tunggu gate bukak. Kat sini semua team JDT je. Sebab dekat dengan parking C.



Mase tengah tunggu2 kawan Akram yang lain sampai tetibe Akram cakap "Eh tu bukan budak satu batch ke?"
Sekali aku tengok eh aah la. HAHAHA!
Akram memang cekap mengenal pasti kawan2 kami.
Maklum lah aku ni sebenarnya rabun tahap dewa tapi pemalas punye orang nak pakai spek.
Nak pakai contact lense memang haram jadah tak pandai pegang mata.
Jadi rela aku menjadi orang buta.



Sebelah kiri tu kawan satu batch aku. Tapi aku lupe aku pernah ke tak satu kelas dengan dia. Pernah kot sekali mase Form 4. Lupe lah. Dah bape puluh tahun tinggalkan sekolah. HAHA! Kitorang selalu kenekan si Helmi ni sebab dia comel sangat. Kakaka.



Sebelah kanan Akram tu semua kazen dia. Tak silap aku dorang semua gerak dari Johor kot. Giler kan? Haha! Memang semangat kesukanan tinggi betol. Tapi kitorang tak duduk same pon. Duduk dengan sorang je kazen dia. Tapi takde dalam gambar sebab lambat.



Tengah2 tu kawan Akram, Apai, satu batch dengan dia zaman sekolah. Kire senior aku lah dulu. Paling pailang dulu kat sekolah dia ni. Satu geng la dengan Akram. Sekali dah kawen insap dah. Kakaka. Sebelah Apai paling kiri tu kawan die. Apai cakap die kenal mamat ni mase JDT lawan Pahang kat Larkin. Die tengok kat Mamak. Tumpang duduk kat meja mamat tu. Sekali terus kawan. Kire baru seminggu je lah berkawan. Senang gile jadik lelaki ni eh.


Aku cakap dengan Akram apesal lelaki ni senang sangat nak berkawan.
Kalau perempuan macam susah je.
Tak tau nak berbual pasal ape.
Tau Akram jawab ape?
"Tanye lah dia pakai bra size ape?"
Mula lah tu dah start nak merepek. Malas nak layan.



Gambar ni aku yang beria suruh dorang berkumpul amik gambar ramai2. Baru meriah kate koo. Budak2 yang ramai2 tu semua anak sedare Apai.



Ehem gambar berdua tidak ketinggalan. Sebenarnya kan aku dah pakai dah seluar kaler pink betol2 same kaler dengan Jersi. Tetibe terpikir macam bangang giler semua nak pink. Akram cakap badut kalau nampak aku pon boleh lari. Konghajo betol. Terpaksa aku pakai jeans. Ish memang nak kene carik lah seluar kaler hitam. Senang match dengan semua. Dulu ade sehelai dah koyak tak terbeli lagi. Haha!



Disebabkan aku sorang je perempuan di kalangan dorang makanya aku bosan gile. Terpaksa bersantai-santai sambil mengambil gambar orang2 sekeliling. Nak tunggu masuk stadium peh lame giler. Pastu lapar pulak tu (padehal tengah hari dah makan nasik). Terus ajak Akram naik bahagian atas sikit tempat gerai banyak2 tu carik makanan.



Naik2 atas pehhhhhhhhhhhhhhh ramai giler manusia. Bertambah cuak bila tengok kuninggggggggggggg je semua. Terus otak pon jadik kuning. Eh? Hahahaha! Tapi seyes lah dah macam final dah. Memang ramai giler orang.












Ramai giler kan manusia?
Fuhhhhhhhhhhhhhh.
Naseb aku ni bukan jenis yang alah manusia2 ramai ni.
Boleh laaaaaaaaaaa.



Perasan tak tangan harimau sebelah kiri tu. Aku nak amik gambar penuh sekali terhalang pulak. Pakcik tu memang mendukung anak patung harimau besar giler sepanjang-panjang die jalan. Style lah pakcik.



Dalam pukul 7 kitorang gerak masuk stadium.
Akram cakap jangan bawak air ke makanan ke masuk nanti kene rampas.
Eleh sekali mase nak masuk tu beg aku takde orang check langsung.
Cisss.
Tapi kali ni dorang cek tiket betul2 lah.
Siap pakai laser lagi nak tengok tiket tu ori ke tak.



Masuk2 tengah2 carik tempat duduk tetibe aku terperasan eh macam kenal.
Sekali si Yana kawan blogger. HAHA!
Yana lah pandang2 aku dulu. Aku kan rabun.
Sekali aku tengok eh terus jerit2 kat situ. Kahhkahh.



Ni la Yana yang comel. Penyokong tegar JDT. Selalu tengok die post gambar nak pergi tengok JDT lawan. Kitorang dah lama kawan kat fb tapi tak pernah jumpe. Tak sangka dalam berpuluh ribu penyokong dalam stadium tu kitorang boleh terjumpe. HAHA! Jadi bergambar itu haruslah. Hihi.



Dah sibuk sangat bergambar dengan Yana tetibe toleh belakang Akram dah hilang.
Wakakaka.
Terus bye bye kat Yana sebab gelabah.
Sekali naik atas Akram tengah turun bawah balik carik aku.
Yang lain dah menganjing2 aku cakap aku nanges sebab hilang.
Dorang tak tau aku bergelak sakan dengan Yana kat dalam.
Kahhkahh.


Memula memang nak duduk area tempat Yana tu. Memang strategik. Tapi full.
So kene carik tempat lain.



Kitorang duduk area sini. Okey lah daripada masa lawan Selangor dulu. Satu haram aku nak nampak ape even dah pakai spek mata.


Nampak tak yang tengah jalan tu. Style gilew woahhh. Macam Ninja. Haha! Smart! Ah kak suke.



Lautan Merah Biru :)


Nampak tak benda2 putih atas track tu. Mase kat luar stadium aku dok pelik amende dorang jual mende putih2 ni. Dok jerit resit resit. Owh rupanya after lagu Johor dorang baling resit tu. Akram cakap ala-ala macam kat oversea lah. Ohhhhhhhh. Style style.



Okey game dah start. Tapi minit kedua Pahang dah gol. HAHA! Terkejut semua. Macam tak percaya je. Penyokong Pahang ape lagi meriah lah.


Tapi paling aku respect budak2 BOS ni (Boys of Straits) lah.
BOS ni ala-ala Ultras Johor lah. Tapi dorang pakai name tu.
Dorang punye bersorak 90 minit full okey. Takde rehat2. Takde berhenti-berhenti.
Separuh masa pertama dah kene balun dua gol pon sorak tetap sorak.
Yang kitorang ni naik sheikh sekali lah bersorak sebab duduk dekat dengan dorang. HAHA!
Yang Akram ni siap nyanyi2 jerit kat telinga aku. Eh mamat ni berbulu je aku perati.








Ni mase separuh masa kedua masa JDT dapat gol pertama. Semua penyokong berdiri bersorak. Memang meriah giler. Kawan aku sokong Pahang. Dia cakap penyokong JDT memang sporting giler lelaki perempuan bersorak. Takde nak kacer2 control ayu. Cool!



Bila dah dapat satu gol tu memang penyokong semua bersemangat balik la.
Sebab ade harapan nak menang kan. :)


Sebenarnya aku nak amik gambar budak ni. Kemain lagi budak ni mekap kau. Siap eye shadow lipstik bagai. hahaha! Pastu asyik je nak membetulkan tudung mak dia. Hiaskan kepala mak dia dengan Mafla lah. HAHA! Sejibik perangai adik bongsu aku. Dah la suke berangan. Pakai mekap lah ape lah. Pastu kalau kitorang pergi mane2 keje die memang membetulkan tudung mak aku. 



Tapi kan kalau ko duduk dalam stadium ni duit ko memang mengalir macam air.
Dah la haus.
Pastu budak2 jual air kemain lagi every lima minit dia lalu depan jerit "Air bang. Kuaci bang"
Ko nampak air sirap ais tu dah macam nampak air jus oren okey.
Dia punye memanggil-manggil tu memang tak boleh nak tolak. Kakaka.
Dah la mahal. Air biasa kat pasar malam sehinggit tu dorang jual dua hengget.
Kalau kat luar nugget yang singgit tu pon dorang jual dua hengget.


Beger jangan cakap lah.
Setakat daging beger sekeping kering kontang macam tu dah tige hinggit.
Sabo jelah.


Naseb baik berbaloi sebab JDT dapat pergi Final.
Lepas JDT dapat satu gol tu penyokong Pahang dah senyap je.
Hihi.


Bila pengadil tiup wisel penamat je ape lagi berpesta lah budak2 ni.







Fuhhhhhhhhhhhhhhhhh dasyat.
Sebelum balik marilah kite bergambar dulu.









Final Piala FA Johor akan jumpe Kelantan.
Dah la lawan akhir bulan ni.
Aku dah feeling2 syok sebab ari tu Akram cakap nak bawak jalan pergi Bukit Tinggi atau pon Bukit Fraser.
Sekali ada bola pulak.
memang kompem dia nak pergi.


Tapi takpe.
Aku tau nak pow dia makan kat mana before tu.
Dia mesti takkan cakap tak.
Muahahahahaha.
Mission started.


okbai.