Wednesday, February 1, 2012

Sebab kau bukan anak bongsu.

                          


Holaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
still bukan entry Cambodia.
pada sape2 yang tunggu entry tuh maap ye.
gambar tak transfer lagi.
maybe weekend ni aku hapdet.
tu pon kalau rajin lah sebab sabtu ni nak pekena ikan bakaq kat Umbai Melaka.
ada sapa2 nak join?
mohhh la kite. hehehehehe.



bulan lepas, seminggu lepas adik bongsu aku masuk asrama, mak aku call bagi taw yang dorang semua pergi melawat adik aku dekat asrama.
mak aku cakap nak tengok adik aku tuh okey ke tak.
mak aku cakap kesian. anak bongsu katakan.
entah hape yang dia kesian sangat pon aku tataw.



aku bet lah kan nanti adik aku tuh dah masuk U pon mak aku still akan anggap die budak2 lagi.
entah2 tiap2 minggu pulak suruh adik aku balik rumah.
wait and see je lah.



zaman aku masuk asrama dulu harammmm mak aku nak datang saje-saje ni.
kalau dorang datang melawat sebulan sekali pon dah sukorrrr alhamdulillah.
tapi selalunya harapannnn je lah.
datang bila ada benda penting nak bagi.
lepas tuh balik.
nama nak bawak aku pergi outing jalan2 cari makan ke nan ado eh.
yelah zaman aku sekolah dulu pon family aku bukan senang sangat.
so aku pon redha je lah.





tapi aku rasa lah kan mak bapak ni agaknye memang susah nak percaya dekat anak bongsu kot.
dulu aku masuk asrama sama je dengan adik aku.
13 tahun. asrama penuh lagi.
sekolah yang sama.
tapi mak aku anggap aku macam dah 23 tahun.
ko nak balik bermalam, ha naik lah kau bas sendiri.
nama nak amik aku kat asrama nehiiiiiiiiiiiiiii.



kalau weekend tuh forever alone lah kau sorang2 dalam bilik.
dalam hati berharap mak bapak aku buat suprise tetibe datang asrama bawak makanan.
dok tunggu annpusement panggil nama aku.
tapi sampai ke sudah nye takde.
pukul 6 petang orang lain makan makanan mak bawak, aku terkedek-kedek turun dewan makan cari nasi kawah.
tapi okey lah boleh jugak cuci mata. kahhh kahhh !



lagipon seploh tahun yang lepas, Bandar Penawar tuh harap je lah nama depan bandar.
tapi mengalahkan pekan tak siap. semua takde.
time tuh sekolah aku (Sains), depan sekolah aku ada Sekolah Sukan Bandar Penawar, sebelah sekolah agama bandar penawar and sebelah lagi sekolah asrama harian biasa.
keliling sekolah semua hutan belukar.
sebab tuh dulu sekolah aku rilek je kalau tengah belajar dalam kelas tetiba nampak anjing berlari-larian kat luar tingkap.





kalau bab kemudahan jangan cakap lah.
shopping mall langsung takde.
mekdi kfc jangan cakap memang takde lah.
kalau nak outing ha naik lah kau bas kokak tuh yang bila jalan bunyik2 macam nak runtuh pergi bandar Kota Tinggi sejam !
padahal semata2 nak pergi keluar duit je pon.



sekarang datang balik bandar penawar fuhhhhhhhhhh macam datang KL. ahahahahaha !
nampak benor nipunya.
tapi boleh nampak lah perubahan ketara.
ate dah seploh tahun kan.
now dah ada banyak kolej.
ade IKBN ada kolej mara.
bas pon dah pakai Mara Liner aircond dah.
lepas tuh banyak kedai and kawasan perumahan. tak jumpa dah hutan belantara ni.
Sekolah sukan pon dah tukar nama Sekolah Sukan Tengku Mahkota Ismail.
sekolah aku jugak yang pakai nama Sains Kota Tinggi lagi =_____=
lagi best siap ada highway terussssss pergi JB. maju tak maju lah kan.
untung budak2 sekarang ni.



tapi bila fikir2 balik bagus jugak aku tak jadi anak manja mak bapak ni.
at least aku jadi berani lah sikit.
first time balik johor daripada kedah masa matrik dulu pon sorang2 je.
mak aku tuh pon takut taw first time pergi rumah kakak aku kat perlis sorang2.
siap bawak bekal makanan dalam bas semata taknak turun takut kene tinggal bas. keh keh keh.






berani2 aku pon tatappp takut kalau kene tido sorang2 kat rumah.
hahahahaha !

okbai.



                                                  

24 comments:

  1. namanya anak bongsu.manje lebih katakan.mak ayah pun lebihkan kasih sayangkan. dengki tau bg anak sulong cam pelangi!
    kalau bergaduh,mesti anak bongsu menang.walau dia yang salah.eii geram je kalau asyik kena mengalah.nak menang jugak sekali sekala kan? Hiew Hiew Hiew!

    ReplyDelete
  2. hihi..beselah tu..kt sulung..depa bngsu agak manja lbh..huhu.

    ReplyDelete
  3. anak bongsu memang camtu kan..hahaha..tapi nak wat camne..betul lah tu, mgkinmasa zmn2 kita dulu, ekonomi tak bape nak kukuh...tp bguslah camtu..menjadikan kita seorg yg tabah dan berdikari. :)

    ReplyDelete
  4. perasaan yang sama dengan saya. sekarang mak tak bagi usik duit my adik yang keje sementara after spm.

    kalau dulu masa saya kerja, x de pulak mak nak cakap gitu -.-"

    ReplyDelete
  5. nama pon anak bongsu..:)

    eh eh wana ni takut eh??hehe..

    sabtu ni makan kat umbai??nk itut..:D

    ReplyDelete
  6. ehemmmm, kita anak bongsu...

    memang dianggap kanak2 ribena lagi padahal kalau kawen dah anak 1... ehhh??

    oit, takut tido sorang2 ke??? choiii! hahahaahah

    ReplyDelete
  7. anak bongsu macam adik Lialah tu, sangat manja, jeles Lia..hohoho..

    ReplyDelete
  8. sbb tu untung jadi anak bongsu..hehew!

    dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

    http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

    ReplyDelete
  9. sbb tu untung jadi anak bongsu..hehew!

    dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

    http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

    ReplyDelete
  10. sbb tu untung jadi anak bongsu..hehew!

    dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

    http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

    ReplyDelete
  11. sbb tu untung jadi anak bongsu..hehew!

    dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

    http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

    ReplyDelete
  12. sbb tu untung jadi anak bongsu..hehew!

    dengan gagahnya ain bersengkang mata buat entry nie =)

    http://aindzaya.blogspot.com/2012/01/rindu-perasaan-sakit-yang-indah.html

    ReplyDelete
  13. @laskar pelangi
    btol tuh.
    bagi menang sekali pon okey lah kan.
    hehehehe

    ReplyDelete
  14. @biela bell
    btol.
    boleh la jage diri sendiri sorang2.
    hahaha

    ReplyDelete
  15. @huda jamil
    dulu lain sekarang lain.
    saba je lah.
    hihihi

    ReplyDelete
  16. @Miss Nadya
    jom jom.
    hehehehe.

    kite memang penakut lah.
    hihihi

    ReplyDelete
  17. @Liyana Aziz
    alah awak berani ke?
    hahahaha.

    ish anak bongsu rupenya.
    hihi

    ReplyDelete
  18. yep. betul!
    dah jadi besar pun,masih anak bongsu.

    ReplyDelete

What says U?