Monday, May 16, 2011

Seharum semanis utara.


maklumlah orang johor sekali sekala datang utara. jadi batak sikit.
kalau orang utara aku rasa tak heran dah kot.




memperkenalkan mempelam harum manis.



abang ipar aku bawak balik petang tadi.

jalan dekat perlis ni keliling rumah semua pokok mangga. ce kalau duduk kl terpaksa aku beli dekat pasar malam. kalau balik rumah kakak aku nak makan mangga petik je depan rumah. tapi mangga biasa lah. kalau nak cari harum manis ni kene pergi beli jugak. tak kisah la sebab semua jenis mangga aku belasah. lagi-lagi mangga muda cicah dengan kicap campur cili sikit campur garam sikit pehhhh mengancam siott.





eh lupa jemput lah telan ayaq liur semua.



seriusly harum manis ni manis gilaaa. err tang bau tuh takdelah harum mana pon aku rasa bau dia sama je dengan bau mangga lain.




tapikan orang perlis tak kenal buah pulasan. dan susah nak jumpa buah pulasan dekat perlis. ye ke? akak aku lah cakap.


yang penting dekat johor ada buah pulasan.

tapikan apa kene mengene buah pulasan dengan entry buah mangga ni?









blur kejap.
ok bai.








12 comments:

  1. taw takpe , sy taw sebab sy student unimap di sana . buah bukan nak makan pun , pelik2

    ReplyDelete
  2. @sYafIk-wAy

    hahaha !
    dorang dah bese sangat kot
    :P

    ReplyDelete
  3. sy org perlis jugak.. dah bosan makan harum manis.. muak dah

    ReplyDelete
  4. dh byk telan air liur ni sbb terliur giler..
    huhu..
    nk ckittttttttt~

    ReplyDelete
  5. aiyoo~~ dh lme xmkan! trliur je tgk gmbar tu.. buah pulasan?? sedap je! suke mkan tpi skrg dh jrg jmpe! huuu~~

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  6. @Farhana Jafri

    agak lah.
    agaknye pulasan semakin pupus kot
    heee :P

    ReplyDelete
  7. yana memang suka betul dengan mangga manis tu.. terliur tengok tau... pulasan? x penah try even org Johor... pelik x??? kikikiki

    ReplyDelete
  8. hahaha.. syud org perlis...
    betul3.. payah nk jumpa pulasan..rambutan byk la..
    hahaha..
    buah harum manis mmg sedap kan..

    ReplyDelete
  9. @Liyana Aziz

    pulasan sedap lah.
    lagi sedap dari rambutan.
    huhuhu :P

    ReplyDelete
  10. @syud

    sangat sedapp !
    hari2 pon makan tak buhsan
    heee :P

    ReplyDelete

What says U?