Wednesday, March 6, 2013

Apa yang anda lihat pada seorang lelaki





Masa aku lepak dengan kawan Akram merangkap senior aku jugak, aku dapat satu soalan cepu cemas.
Cube korang teka?

Bila nak kawen?
SALAH!
Soalan tu dah basi. HAHAHAHHA!


Ok sudah tak payah nak teka sangat.
Biar aku je cakap.
Ada sorang tu tanya aku "Ape yang ko pandang kat Akram ni?"
HAHAHAHHAHAHAHAHA! Macam siall je soalan.
Gelak dulu ape2 hal.


Tapi aku tau die tanye tu gurau2 je.
Sebab dorang ni semua kepala memang sewel.
Saket kepala aku dengar dorang berborak.
Dengan lawak jenaka yang tahap tak tertanggung pundi kencing.
Haihh sabau je lah mak jemah.


Masa die tanya tu Akram ade je kat situ.
Aku senyum je.
Akram jawab "Tu lah kau tak tau. Luaran orang tak nampak. Dalaman siapalah yang tahu"
Ceaaaaaaaaa pitam aku dengar jawapan itu.


So ape yang aku tengok pada Akram sebenarnya?
Nak kata hensem memang takkkkkkkkkkkkkkkk lah. Kakakakaka (macam cun gilew jew nak cakap org tak hensem. Wakakaka. Kan dah keluar bahasa myspace)
Akram memang tak hensem tapi aku rasa dia manis kot.
Hmmm kalau nak kate kaye dulu2 masa aku start kawan dengan die, die bukan ada ape pon.
Tak habes study lagi.
Motor pon takde apetah lagi kereta.


Ada one time tu kitorang pergi makan dia siap cakap "Eh kite bayar asing2 la eh. Tak cukup duit la"
HAHAHAHAHHA!
Mase dia nak pergi interview kerja aku siap bank in rm20 lagi dalam akaun dia.
Yelah aku pon study lagi time tu kan.
Sedih tak? Kalau aku ni mata duitan dah lama dah bai bai Akram.
Banyak tau kenangan kitorang. Tapi aku tak ready lagi nak cerita semua.
Mungkin entry malam sebelum nikah? Ceaaaaaaaaaaaaaa. Pitam!






Tapi first time kitorang jumpe aku rasa macam ade satu tarikan pada dia.
Paling penting bila kawan dengan Akram ni aku boleh lupe pada ex-bf ex-bf aku yang dulu.
Macam banyak sangat je kan ex-boipren.
Cerita nak gempak je. Kakaka
Tapi memang betul.
Ex-Bf yang paling aku tak boleh lupe masa time aku kat matrik.
Lepas clash dengan dia, memang lah ramai je lelaki yang aku keluar.
Tapi still mesti teringat jugak yang lama.
Bila jumpe Akram tetibe rasa macam ada cahaya baru yang menyuluh kehidupan.
HAHA! Puihhh.


Maybe sebab Akram ni kelakar.
Stended ah kan perempuan memang suke lelaki kelakar.
Akram ni pulak jenis banyak mulut.
Dia memang over peramah.
Best la kalau berbual dengan dia.


Dan bila dah masuk dekat 4 tahun aku kawan dengan dia, maybe ade satu sifat dia yang paling aku suka.
PENYABAR.
Maybe orang lain tak nampak.
Ade sorang bestfriend aku tau macam mana penyabarnya Akram.
Maklumlah aku ni memang seyesly sangat panas baran.
Kalau silap cakap sikit memang seminggu aku boleh emosi.
Akram ni takde lah cool sangat.
Dia boleh jugak mengamuk tapi selalunya dia mengamuk dalam 5 minit. Tak pon 10 minit.
Pastu kompem dia mengalah balik.


Kalau tanya antara Akram dengan aku sape lagi ego kompem lah aku.
Aku ni susah sikit nak mengalah.


Kalau kitorang gaduh giler2 pon end up mesti Akram akan cakap dulu "Ok dah tak payah gaduh2 lagi eh"
Seingat aku memang tak pernah kot aku yang berbaik dulu.
HAHAHA!
Mesti kalau dalam drama orang dah benci giler kat aku.
Mesti orang cakap kesian Akram. Bodoh punye Wana. Kakakaka.


Tapi tapi tapi....
Walaupon aku ni keras kepala, suka merajuk, ego dan banyak lagi sifat mazmumah yang lain.
Tapi aku senang dipujuk.
Alah biasalah perempuan gedik macam aku nak perhatian lebih je.
Padehal takde ape pon.
Saje je nak lelaki tu say sorry.
Nak lelaki tu cakap "Ok jangan bergaduh lagi k"
Nak lelaki tu mengalah.


Lelaki mengalah bukan lemah ok. Tapi lelaki tu matured.
Akram selalu cakap dengan aku "Dah la. Malas la nak gaduh. Penat."
Dan kitorang pon berbaik.


Dan lagi satu sifat dia yang aku suka, dia pandai bawak diri.
Sebab tu dia tak kisah bila aku angkut dia pergi mana2.
Sebab dia pattern yang campak kat mana pon boleh hidup.
Ada je benda yang dia boleh berbual dengan kawan2 aku.


Selain daripada itu (Ewah ayat karangan sangat!)
macam biasalah Akram ni multi tasking.
Dia lah mekanik aku, dokter aku, google map aku, kaunselor aku, dan tidak dilupakan banker aku. kakakaka.


Zaman sekarang ni biar dapat laki tak hensem tapi bila kita ada dengan dia kite boleh jadi diri sendiri.
Contohnya gelak terkangkang tak ingat dunia.
Dan makan bertambah dua pinggan tak ingat dunia.
Kaakakaka.


okbai.



Thursday, February 28, 2013

Mari Belajar Bahasa Melayu lagi






Hari tu kereta aku kene langgar dengan Mat Motor naik EX 5.
Time tu nak balik kerja dengan tengah2 jem pulak.
Mamat tu dok cilok2.
Tetibe BAMMMM dengar bunyik dia langgar bumper depan bawah kereta aku.
Die tengok kejap pastu terus blah.
Yang aku macam blur2.
Tengok dia blah dengan bersahaja aku ingat takde pape lah.
Sebab tengah jem kan mane dan nak kejar pon.


Tetibe sampai rumah amik kau dah nak terjatuh dah bumper depan bawah aku.
Yang belah kanan la.
Dia punye klip tu patah.
Teruk jugak.
Hantar perodua, mamat tu cakap buat kat sana mahal.
Better buat kat bengkel luar.
So Akram cakap nanti dia tolong usharkan bengkel.
Orang perodua just gantikan klip je dua ketol bagi dia ikat sikit.
Yang sepatotnya kene bukak habes bumper tu then kene pasang ape benda tah aku pon bukan paham bab2 kereta ni. Dalam 60-70 jugaklah kalau buat.



Pastu tetibe Akram tanya.



Akram : Nak buat kereta dulu ke nak buat spek mata dulu?

Aku : Spek?

Akram : Yelah ari tu cakap nak buat spek mata jugak kan.

Aku : Owh. Buat bumper lah. Spek tu barang yang nak. Bukan yang perlu sangat. Spek sekarang boleh guna lagi.

Akram : Barang kehendak lah. Barang kehendak dengan barang keperluan. KH dulu dapat berapa?

Aku : Apesal KH pulak?

Akram : Yelah dulu kan belajar Barang Kehendak dan Barang Keperluan dalam KH. Takkan dalam Geografi pulak.




Ok fine.


Aku sebenarnya tau word yang aku nak cakap tu tapi kadang2 susah nak keluarkan.
HAHAHHA!

Selalu kalau aku cakap dengan Akram mesti macam aku explain panjang2 kat dia pastu nanti dia betulkan term yang aku nak cakap tu.
Memang selalu sangat.


Tak tahu lah bahasa ape je yang aku fluent.
Nak kata muka jawa pandai cakap jawa tak jugekkk.
HAHAHHA!


okbai






Tuesday, February 26, 2013

Latihan Kebakaran Opis.


Aku ingat dah keje ni takde lah pulak nak latihan2 kebakaran kan.
Rupanya hadoo jugekkk.
Lotihhh mak.


Pagi tadi aku bangun lambat.
Dah la plan nak cuci rambut mandi pagi.
Nak tanak dah lambat pon terpaksa jugak cuci rambut sebab dan berminyak sangat.
Habes mandi je dah 7.45am.
Selalu 7.45 tu aku dah stand by panaskan kereta dah.
hahaha ! Naseb lah kan.


Sampai opis cakap dengan boss "Sorry boss I'm late"
"Eh takpe. Semalam U keje lewat kan" Jawab Boss.
Yuhuuuuuuuuuu. hahahahha!


Semangat nak buat kerja tetiba PC aku pulak buat hal.
Tanak connect internet.
PC aku ni master.
Semua orang yang nak print dokumen kene lalu PC aku.
Bila PC aku takley connect internet jadi semua orang pon tak boleh nak print.
Dah opismate aku keje menggodeh PC aku.
Yang aku tercongok sorang2 tak tau nak buat ape sampai pukul 10 lebih.
Naseb boss dah keluar pukul 9 lebih.
Takde lah rasa bersalah sangat takde keje nak buat. hahaha !


Jadinya kerja aku dok khatam kan Beautiful Nara.
Sampai lah pukul 11 lebih tetibe bunyik fire alarm.
Pastu dengar pulak annoucement suruh turun dataran naik tangga.
Sebab lif semua dorang dah berhentikan.
Dah la opis aku ni tingkat 14.
Naseb baik dah breakfast pagi tu.



Aku kan keje Plaza Mont Kiara. Blok aku saje ada 18 tingkat kot. Tapi ini fire drill untuk blok aku je lah. Maybe blok lain hari lain kot.



Masa kitorang jalan turun ade sorang pakcik bomba tu jerit "Lari.. Lari.. Ish ape bangunan terbakar boleh jalan macam biasa je"
HAHAHAHHA!
Nak buat camne.
Dah selalu set dalam kepala hotak ini semua lakonan semata je.
Memang tak pernah alami kebakaran betul2.
Ini macam kalau betul2 terbakar entah2 semua orang pon boleh buat dek je kan.
Nauzubillah.



Bomba tengah prepare.


Semua orang kene berkumpul ikot tingkat masing2.
Macam aku, tingkat 13A. So disebabkan banyak opis kat tingkat aku, dorang dah pilih siap2 sorang ketua untuk buat head counting.
Masalahnya kitorang dah beratur elok2.
Tapi ada sorang akak tu pegang healer asyik je suruh kitorang beratur betul2.
Padehal dah beratur dah ni.


Siap cakap "Level 13A, beratur betul2 ye nak kira bilangan orang ni"
Ulang sampai 4-5 kali.
Level lain takde lah kecoh macam ni.
Dah macam kelas budak paling nakal tanak dengar cakap cikgu dah.
HAHAHAH!



Pakcik Bomba briefing. Cara2 nak guna alat pemadam api.








Masalahnya nak tunggu bomba2 hidupkan api lama giler kot. Penat berdiri.








Dan akhirnya api pon berjaya dihidupkan.




Macam biasa first demo mesti abang bomba padamkan *tetibe abang kennn*





GAYA MUTU KEUNGGULAN


Second time baru lah dia panggil orang awam volunteer sape nak try.
Ingatkan sorang je. So abang kotak2 gambar atas ni pon pergi.
Tersengih-sengih. HAHA!
Dia dah padam tetibe abang bomba cakap nak panggil wanita pulak try.
Yang opismate aku dah petik2 nama aku.
cisss.



Naseb baik abang bomba panggil yang dekat2 je.
Pompuan tu kurus kering tau pakai skinny jeans.
Yang opismate aku lelaki boleh cakap "Ish ketatnya pakai seluar"
Dah la seluar minah tu kaler cekelat.
HAHAHHAHA!



Masa demo tu dah ramai dah yang cabut.
Kitorang balik after minah tu padam api.
Actually tak habes lagi pon.
Bape banyak demo entah nak buat.
Sorry lah ini bukan zaman sekolah dulu sape tak datang kene denda.
Kami banyak lagi kerja yang nak kene dibuat.
Jadi kami minta diri dulu.
Hehe


okbai.





Sunday, February 24, 2013

Tony Romas's Mid Valley : Sesi menggembirakan diri dengan makanan yang menggembirakan.


Actually dah lama aku teringin nak makan kat Tony Roma's ni.
Dari sejak zaman2 study lagi.
Asal datang Mid Valley je dok ushar2 Restoran ni kecik besar kecik besar je mata.
Buat2 macam tak heran lah setakat nak makan kat sana padehal seluk beg tengok purse nangis dalam hati.
HAHAHHAHAHA!


Bila aku cakap dengan member aku "Weh belanja aku Tony Roma's"
Dia jawab "Weh harga tu tak agak2 untuk aku belanja ko"
HAHAHHA! Okey fine.
Dan akhirnya Mekdi dan kfc juga kami kunjungi untuk kesekian kalinya.


So disebabkan last month aku dapat bonus so aku memang plan nak belanja family aku dengan Akram makan best2 sikit.
Yelah selalunya asal Akram gaji je aku pow dia.
Kali ni biar aku yang treat dia pulak. Dalam hubungan mesti lah kene ade give and take kan?
Ceaaaaaaaaaaaaaaa. Kihkih.


Bab2 family dah lepas so aku tanya Akram nak makan mana.
Akram cakap nak Tony Romas so aku okey saje.
Sebab aku pon memang teringin nak makan sana kan :)
Jadi permintaan diluluskan.






Kitorang memang plan nak makan untuk dinner pon.
So sampai sana area2 dekat pukul 8 camtu macam just nice je lah.
Orang pon tak berapa ramai lagi.
By the time kitorang tengah makan memang semua table full. Ramai sangat orang.
Naseb datang awal sikit.







Ruang dalam.




Orang dah mula ramai.



Before datang sini aku memang dah usha siap2 dah nak makan ape.
So senang sampai sana terus order.
Sebab aku kan pesen tak tau nak makan ape.
Jadi membuat research terlebih dahulu adelah penting bagi mengelakkan pembaziran masa.




Akram macam biasa lah every time datang tempat2 camni dia akan interview waiter sedalam-dalamnya. Kalau boleh every menu tu dia nak tau ada ape. Masak dengan apa. Sedap ke tak. Besar ke tak. Bla bla bla.




Siap pening lagi fikir nak makan ape. Mentang2 orang belanje kan. Kemain lagi die pening nak pikir menu. Huhu. Tapi salah satu sebab aku suka makan tempat2 macam ni sebab waiter dia bagus. Tempat mahal kan. So ape kite tanya semua memang dia akan jawab dengan berhemah gittew. Tanya lah banyak mana ko nak tanya pon. Bukan macam masa aku makan ayam golek kat Pantai Dalam hari tu. Makcik amik order macam nak tanak je cakap. Aku sepak kang. Kan dah emo.




Dah habes sesi 'meng-interview' Akram pon order Lamb Ribs macam gambar kat atas nombor 2 tu. Aku pulak order dua jenis starter. Tak order main course pon. Memula macam nak try burger dia. Tapi Roma's Sampler tu lebih menggoda-goda. So aku order lah beliau dengan Kickin' Shrimp. Yang waiter tu asyik je lah cakap Roma's Sampler tu untuk 4 orang makan. Ewahhh tak percaya dengan kemampuan perut haku nampaknya. HAHHAHA !




Untuk air, Akram order Mint & Fruit Dream. Aku pulak macam biasa akan order air yang menjimatkan iaitu air freeflow. So aku order Craneberry Juice. Tapi bukan Juice betol pon. Guna cordial saje. Takpelah yang penting best sebab boleh refill banyak2 kali. Cewahhh padehal dua kali je pon aku refillnya. Yang gambar atas ni Craneberry Mojito tak boleh refill. Air Akram pon tak boleh refill.




Lepas amik order dorang akan hantar roti free ni. Krim colet2 garlic tu sedap ! Habes kitorang makan. *Sebenarnya lapaq* HAHAHHA ! Aku sanggup tak makan dari malam sebelumnya kot semata-mata teruja nak makan sini. Paham tak macam mana perasaan itu? HAHHAHA!




So inilah air kita. Kiri tu air aku. Kanan tu air Akram. Air Akram RM14.90. Air aku RM8.90.



Actually dorang tersalah hantar air aku.
Aku kan order Craneberry Juice tapi yang dorang hantar ni Craneberry Mojito macam dalam gambar menu.
By the time aku nak refill waiter tu cakap air aku tak boleh refill.
Eh apehal pulakkan. Aku cakap lah aku order Craneberry Juice.
Waiter tu cakap air aku ni Craneberry Mojito.
Aku tak puas hati. AKu cakap lagi aku order Craneberry Juice yang refill punya.
So waiter tu cakap tunggu jap dia refer dengan waiter yang amik order aku.


Sekali memang betul dorang tersalah hantar air. Yesssssssssss.
So waiter tu cakap dia tukarkan air aku.
Padehal aku dah habeskan Craneberry Mojito yang bape belas hinggit tu baru dia nak refillkan dengan Craneberry Juice yang rm8.90 tu.
Huntunggggggggg hakuuuuuuuuu. HAHAHAHA !



Dan inilah menu pertama aku. Kickin' Shrimp. RM22.90.




Yummsssssssssss :)




Terliur tak? Hikhik. Sorry lah. Tak tahan nak share kegembiraan dengan korang. Hikhik.



Sedaaaaaaaaaappppppppppppppppppppppp sangat udang tu.
Sampai sepuloh kali aku dok cakap sedap sedap kat telinga Akram.
HAHAHAHHA!


Atas dia udang. Bawah dia Salad.
Udang dia besar2 gila.
Gemuk2 gila.
Eh memang sedap lah.
Tak tau dah nak cakap camne lagi.
Tapi disebabkan susah nak makan dalam cawan macam kat atas tu maka aku selamber suruh Akram terbalikkan dia masuk pinggan.



Jadilah macam ni. HAHAHHAHA! Senonoh tak senonoh kan. Janji aku senang nak makan. Janji perot kenyang.




Ini Akram punya Lamb Ribs. Dua ketul daging kecik belah kanan tu daging lembu. Ribs kanan tu je kambing. Dua side dish boleh pilih nak ape. Banyak jugak pilihan side dish die. Harga Rm69.90



Macam biasa Akram akan pilih medium well.
So dia akan rasa juicy2 sikit. Tak kering sangat.
Daging lembu tu liat2 sikit.
Kambing tu memang lembut gilaaaaaaaaaaaaa.
Tapi kalau ko tanya aku, aku rasa sama je lah.
HAHAHHAHA!
Sebab aku bukan penggemar steak.
Tapi kalau kat Tony Roma's ni memang menu ni paling pemes.



Akram cakap Chilli's punya lagi sedap.
Eleh sebenarnya Akram terpengaruh dengan persekitaran kat Chilli's
Dia cakap suasanan dalam Chilli's lagi best so dan2 semua makanan dalam Chilli's jadi best.
Porahhhhhhhhhhh.



Dan ini lah dia menu kedua aku. Heehehehhe. RM39.90


Yang kiri atas tu kulit kentang ada isi2 dia sikit pastu atas tu ade cheese.
Kalau makan kat Chilli's dengan TGIF dulu potato skin tu die guna Nachos.
So yang ni die guna potato skin. Sedap lah jugak.


Ayam bawah tu ala-ala macam ayam Nandos.
Errrr boleh la makan tapi aku kan tak berapa suka Nandos sangat so aku tak berapa gemar gittew.
HAHAHA!


Yang kanan tu Onion Ring.
Tapi aku rasa A&W punye onion ring lagi sedap.
Dah la aku sorang je yang makan sebab Akram tak suka Onion ring tu.
Last2 ayam aku makan satu Akram makan satu.
Potato skin pon sama.
Onion ring aku makan separuh.
Yang lain tapau bawak balik tak larat nak habeskan. Banyak gile.
Memang patot waiter tu tak percaya bila aku pesan menu tu.
Huhu.



Makan pon nak buat muke bajet comel dari tepi.




Susah betul nak pandang kamera. Huh.



Alhamdulillah :) Total semua sekali Rm180++




Lepas makan jalan2 jap kat dalam Mid Valley.
Tem tu Rexona tengah buat macam promosi.
Kau beli produk dia minimum RM20, then kau boleh race guna kereta ala-ala F1 punya kereta tu.
Kalau ko punye masa pantas dalam minggu tu kot ko dapat dua tiket free grandstand tengok F1 kat sepang.
Lebih kurang camtu lah.



Tapi masa kitorang jalan2 tu die tengah tanya2 soalan sape dapat jawab dia bagi race kereta tak payah beli produk dia.
Ada satu soalan tu dia tanya kalau masa race terpantas tu dapat ape?
Aku suruh Akram jawab.
Alah kacang je pon.
Sebab before tu gadis2 litar dah terangkan dah.
Aku yang bagi jawapan tapi Akram yang pergi race.
Ini tidak adil !! ahahahah!



Tapi disebabkan Akram mok mok makanya dia tak dapat race guna kereta yang sebelah dia tu. Dia kene guna kereta yang ada kat bahagia depan. HAHAHA!





Dengar penerangan dulu ape2 pon.





Gelak dengan diri sendiri sebab bawak kereta ni sampai terbalik. Ini kalau real life ni kompem tak lama dah. huhu.




Ini kalau Michael Schumacher tengok ni mau berguling2 berdekah-dekah ketawa tergolek2 atas lantai tengok mamat ni bawak kereta. Dengan langgar dinding nya. Dengan tersasar daripada litar bapak punya jauh. HAHA *Cewah mengata orang nombor satu*




Dan of coz tak menang. hahahaha!



Dah habes beronok-ronok aku pergi gunting rambut jap pastu terus gerak balik.
Perut kenyang hati pon senang.
Rasa macam dah lama je tak mengamuk sebab lapar.
Wakakakaka.




Oh pasal entry before ni dah ade pemenang.
Congrates to Cik Pipi bajet comel letak nama Cik Pipi. Wakakakaka!


Sorry yang jawab awal tapi tak letak nama penuh Akram dengan bapaknye sekali.
Tak dapat nak diterima.
Takpe next time cube lagi ye. Hihi.


Well nama penuh Akram is Nor Akram Jamil.
Nama aku Nur Syazwana Jamal.

Nama mak dia Samiah.
Nama mak aku Saerah.


Sebab tu mak aku selalu cakap aku ade jodoh dengan dia.
HAHAHAH!

Ameen :)



okbai.










Thursday, February 21, 2013

Jom Main Teka-Teka. Bukan senang Wana nak bagi hadiah ni.



Tak pernah blog ni nak bagi hadiah kan.
Hahaha!


Sebenarnya semalam aku kemas2 bilik.
Then terjumpalah sesuatu yang aku beli kat Cambodia dulu.
Aku pon tak perasan ade lebih.
Jadi disebabkan hadiah ade satu saje mari lah kite main teka teki.



Mr. Terry nak bagi hadiah ni. 



Rajen tak aku balut?
HAHAHHAHAHA!
Tu semua lebihan2 je yang aku jumpa.


Soalannya :

1. Apa nama penuh Akram?
2. Apa nama penuh aku?
3. Masa Akram pergi Bandung hari tu aku kirim kain kaler ape? And Akram beli kaler ape?


Sape yang rajen baca tau lah kot jawapannya semua kan.
Kalau takde belog and nak jawab boleh je.
Just jawab and drop email k.

Sape paling pantas dan betul adalah pemenang.
Alah macam biasa lah kan.
Sape pulak yang nak pilih yang paling lambat. Kehkeh.



Peaceeeeeeeee




Jawab jangan tak jawab.

Tarikh tutup ikot suka hati aku la.
HAHAHAHHAHAHA!

okbai.


Tuesday, February 19, 2013

William Corner PJ : Edisi meng-kempis-kan Wallet Akram dan membuncitkan perot kami berdua.


Sebenarnya dah lama aku ajak Akram makan kat William Corner ni.
Tapi Akram tu kalau tempat dia tak familiar, harini ko cakap nanti bulan depan baru dia bawak.
Sangat femes sebab portion makanan dia yang super besar dan sangat berbaloi dengan harga dia.
Sama dengan Restoran Murni SS2.
Actually aku selalu makan kat Murni SS2. Ni kalau budak2 UM kompem tau dah.
Lepak mana?
Jom Murni ! HAHAHA!


Dan William dengan Murni ni sebenarnya adik-beradik.
Mula-mula dulu aku ingat Mamak, sebab pattern kedai yang open table kat kaki lima banyak2.
Rupanya owner dia Chinese.


Disebabkan jumaat malam lepas tak jadi tengok wayang, so Akram bawak aku makan kat sini.
Mula-mula ramai jugak kawan2 dia nak datang.
Last2 sorang je pon.
Itupon lambat sikit.
Kitorang dah habes makan baru dia sampai.



Sebelah kiri air aku. Ribena Longan. Sebelah kanan air Akram. Herb ape ke benda entah. Tapi dia campuran laici, serai, daun pudina kot.




Dua2 pon tamak order tanak kalah air besau. Dasar perot bela hantu raya. kahhkahh.




Ini lah dia air herba Akram. Tapi dont worry takde rasa herba langsung. Yang penting takde rasa serai. Serai pon boleh dibuat air eh? Sedapp!! Memang pemes air ni kat sini.



Kat sini takde buku menu ye anak2.
Menu2 semua dorang pakat tulis pakai kapur atas papan hitam je kat dalam ruang kedai.
Tapi dont worry. Ko tanya je kat budak yang amik order tu semua menu.
Dorang memang hafal.
Western, Nasi, Roti, bla bla bla.
Cuma takde ilustrasi je lah kan macam secret resepi. haha.




Kegembiraan yang harus dikongsi dengan korang. Hehehehe. Dulu kat Murni aku pernah try Roti Daging dia. Sedap ! So malam tu aku try Roti Hawaii daging dia. ada campur dengan hotdog sekali. Nak order nasi aku tau dah memang super banyak. Dan time tu aku tak berapa lapar sangat pon.




Ish susah kawan dengan orang tangan tak bedung ni. Wakakakakkaka!





Okey Akram order Nasi Goreng Softshell Crab. Orang tamak memang macam ni. Dah tau portion dia besar lagi mau order nasik. Last2 tak habes. Naseb baik duit dia bukan duit haku. Kalau aku yang bayar memang aku sumbat kat bontot dia. Wakakaka! Ok tak kelakar kan?





Takde niat pon nak amik gambar orang belakang tu. Tetibe dah siap amik gambar aku tunjuk kat Akram "Orang belakang buat muka comel pulak" HAHAHAHHAHA! Kekenyangan lettew. Tapi aku tengok meja dia, dia order spagheti carbonara share dengan gepren dia. Patot gepren dia kurus tak macam aku. Kihkih.



Dah nak abes makan kawan Akram, Umar pon sampai.
Kitorang pernah keluar sama masa operasi mencari Burger Bakar Kaw-Kaw dulu.
So aku memang kenal lah.
Lagi pon Akram selalu je cerita pasal kawan2 dia ni.


Umar order Chili Crab dengan Mantao Bun.
Tapi aku segan nak amik gambar.
So aku tunjuk gambar google eh.




sumber : http://hazmanfadzil.com


Besar gabak gile ketam dia.
Dorang dua je makan. Aku cuit2 sikit rasa.
Sebab memang perot aku dah keras gile kenyang.
Ape taknya minum air yang entah berapa liter tu. Ais pulak tu.


Tapi dorang cakap sedap.
Ketam dia manis.



sumber : http://hazmanfadzil.com



Yang roti ni aku makan.
Lembuttttttttttttttttt gileeeeeeeeeeeeeeeee.
Rasa macam nak jadikan bantal bawak tido je.
HAHAHAHHA!
Tapi roti dia takde lah portion besar. Comel2 lote je.


Tapi betul lembut gila.
Roti ni digoreng.
Dalam dia kosong.
Macam pau goreng tu.
Tapi ni lembut dan sedap.
Eh sedap lahhh.


Umar order air teh o ais dengan limau air je.
Hantu raya dia belum tahap macam kitorang lagik.
HAHHAA!



Aku tak sure lah makanan aku harga berapa tapi Umar punya Chili Crab tu harganya RM40.
Total harga = RM90.

Puas hati sebab Akram dengan Umar yang bayar. AHAHAHHAHA!
Balik terpaksa singgah petronas sebab terlampau banyak air masuk.
Tak tertahan-tahan nak mengeluarkannya.
Hhehehe.


Sila jangan tanya aku camne nak datang sini.
Aku memang fail!
Aku dengan Akram pon guna google map je.
Alhamdulillah sampai jugak takde sesat2 pon. Huhu.
So korang google je k.
Tak pon google alamat.


okbai.