Thursday, June 6, 2013

JDT vs. PAHANG


Nampak tak dah seminggu baru nak apdet. Hahaha!
Sebenarnya aku paling malas nak transfer gambar.
PC aku ni bangang. Tak boleh nak read memory henpon.
Macam nak baling je kat jamban sebelah tu.
Sudahnye aku upload kat fb pastu download balik. -__-


Minggu lepas masa match JDT Pahang kat Pahang cancel Akram dah cakap siap2 dengan aku kalau lawan kat Bukit Jalil die nak tengok.
Sejak2 JDT ditubuhkan ni baru lah kitorang berminat sikit nak pergi tengok bola.
Cube kalau dulu? Mengharapkan team Johor tu adoiii sampai ke sudah asyik lah nak kalah.
Pergi Stadium nak tengok kekalahan buat ape kan. Kahhkahh.
Konghajo betol takde semangat kesukanan.


Mase FAM umumkan match buat kat Bukit Jalil aku dah cakap dengan Akram dah tiket start jual Jumaat pagi.
Tapi Akram cakap dalam berita cakap jual Sabtu pagi.
Aku malas la nak cakap ebih2.
Sekali betul memang jual Jumaat pagi.
Akram dah bersedih. Haha! Itu pon nak sedih.
Dia cakap takpe Sabtu pagi tu try je pegi usha tiket. Kalau ade rezeki kalau takde nak buek camno kan.
Akram dah la keje Jumaat malam tu. Gigih jugak nak pergi Sabtu pagi tu. Sukati ko lah der.


Sekali kitorang pergi sabtu pagi tu area pukul 10 pagi ek elehh sebuku lagi tiket belum jual.
Pastu takde orang beratur pon. Bagus senang keje.
Beli tiket tak sampai 5 minit pon.



Panas giler hari tu. Dah la aku pakai baju hitam. Memang berlendir je celah ketiak.



Kedai2 jual baju pon dah banyak jugak yang bukak. Aku memang nak usha satu jersi JDT ni. Of cross kaler pink. Aku tak tau lah entah sejak bile aku terjatuh cinta dengan kaler pink.



Tiket kitorang dua je. Yang lain tu semua kawan Akram kirim. Satu tiket Rm15.



Ape-ape pon kite minum dulu. Tak larat dah dengan panas nye. Dengan berpeluhnya. Dengan tak makan apenye dari pagi.




Lepas minum kitorang pergi usha kedai2 yang jual jersi.
Aku memang berniat nak beli jersi.
Aku dah cakap dengan Akram dah.
Tapi orang tue tu memang suke amik mudah.
Aku ni memang tak suke nak pilih2 ni. Aku ikot genetik bapak aku.
Masuk kedai tanye harga. Pastu pilih kedai paling murah. Terus beli.


Akram ni dah la masuk setiap kedai tanye harga.
Pastu tawar dah.
Pastu keluar balik.
Sampai kitorang dah pergi kedai yang sama sampai tige kali.
Tu pon tak beli2 jugak.
Pastu dia terus ajak balik.
Pehhhhhhhhhh berasap aku. Terus amukan. HAHAHA!


Aku cakap aku nak beli jersi.
Dia boleh cakap "Lah diam je tadi ingat tanak beli"
Dah aku nak beli macam mane kalau masuk setiap kedai ko tu semua tak berkenan.
-____-


Aku terus lah tarik muke.
Akram siap dah start kereta dah malas nak layan aku.
Tetibe die drive depan sikit berhenti terus ajak aku keluar. HAHAHA!
Takut lettew tetibe mem besar cancel petang nanti nak tengok bola.



Pastu die dah tengok aku beli satu die pon nak beli jugak. Ehhhhhhhhh besar kecik besar kecik je aku perati dia ni. Memula tadi tanak beli.



Siap fitting bagai. Ehhhhhhhhhh die ni. HAHA! Akram ni jenis tak suke nak pakai jersi. So dia amik baju tshirt berkolar biasa. Tapi cool lah baju ni. Pakai L tak muat. Terpaksa amik XL. Naseb baik ade stok lagi. Memang lelaki sekarang banyak yang dah gemuk. Eh? Kakakaka.





Dalam pukul 12 camtu kitorang balik dulu.
Tak larat nak tunggu sampai ke petang.
Naseb baik jugak game tangguh ke malam.
Kalau game start pukul 4 lebih aku tak tau macam mana gayanya.
Memang berjejes lah peluh.
Kompem bau paing dalam stadium. Hahaha!



Pukul 4 lebih kitorang gerak pergi stadium.


Aku terpaksa bawak sekali Encik Harimau Putih untuk bagi effect comel. Mane tau kot2 malam tu keadaan tak dapat diakwal kan. At least orang tak sampai hati nak pukul aku sebab comel sangat. Wakakaka.




Otw pergi stadium. Jadi blogger ni mesti kene pandai buat duckface *tampar diri sendiri* Haha!




Kitorang sampai dalam pukul 5 lebih camtu.
Selalunya kalau nak jalan KL akram suka bawak kereta aku. Kereta aku kan auto.
Tapi hari tu terpaksa bawak WWE. Sebab dia takot kereta aku kene pape. Dah la pakai plat Johor. Sticker JDT memenuhi cermin kereta. HAHA! Mengundang je.
Sampai Stadium dah neves dah sebab parking bahagian depan semua penuh kuning je.
Jalan sikit belakang kat Parking C fuhhhhhhhhh lega sebab nampak jersi biru.
Maka membelok la kami ke Parking C.
Bayar parking Rm2.00



Hello Bukit Jalil. Second time aku tengok match JDT. Dulu sekali mase lawan Selangor pastu kalah tu. Kakakaka.




Time ni dah ramai dah orang. Entah pukul berapa agaknye dorang sampai. Semua pon bersantai-santai dulu sementara tunggu gate bukak. Kat sini semua team JDT je. Sebab dekat dengan parking C.



Mase tengah tunggu2 kawan Akram yang lain sampai tetibe Akram cakap "Eh tu bukan budak satu batch ke?"
Sekali aku tengok eh aah la. HAHAHA!
Akram memang cekap mengenal pasti kawan2 kami.
Maklum lah aku ni sebenarnya rabun tahap dewa tapi pemalas punye orang nak pakai spek.
Nak pakai contact lense memang haram jadah tak pandai pegang mata.
Jadi rela aku menjadi orang buta.



Sebelah kiri tu kawan satu batch aku. Tapi aku lupe aku pernah ke tak satu kelas dengan dia. Pernah kot sekali mase Form 4. Lupe lah. Dah bape puluh tahun tinggalkan sekolah. HAHA! Kitorang selalu kenekan si Helmi ni sebab dia comel sangat. Kakaka.



Sebelah kanan Akram tu semua kazen dia. Tak silap aku dorang semua gerak dari Johor kot. Giler kan? Haha! Memang semangat kesukanan tinggi betol. Tapi kitorang tak duduk same pon. Duduk dengan sorang je kazen dia. Tapi takde dalam gambar sebab lambat.



Tengah2 tu kawan Akram, Apai, satu batch dengan dia zaman sekolah. Kire senior aku lah dulu. Paling pailang dulu kat sekolah dia ni. Satu geng la dengan Akram. Sekali dah kawen insap dah. Kakaka. Sebelah Apai paling kiri tu kawan die. Apai cakap die kenal mamat ni mase JDT lawan Pahang kat Larkin. Die tengok kat Mamak. Tumpang duduk kat meja mamat tu. Sekali terus kawan. Kire baru seminggu je lah berkawan. Senang gile jadik lelaki ni eh.


Aku cakap dengan Akram apesal lelaki ni senang sangat nak berkawan.
Kalau perempuan macam susah je.
Tak tau nak berbual pasal ape.
Tau Akram jawab ape?
"Tanye lah dia pakai bra size ape?"
Mula lah tu dah start nak merepek. Malas nak layan.



Gambar ni aku yang beria suruh dorang berkumpul amik gambar ramai2. Baru meriah kate koo. Budak2 yang ramai2 tu semua anak sedare Apai.



Ehem gambar berdua tidak ketinggalan. Sebenarnya kan aku dah pakai dah seluar kaler pink betol2 same kaler dengan Jersi. Tetibe terpikir macam bangang giler semua nak pink. Akram cakap badut kalau nampak aku pon boleh lari. Konghajo betol. Terpaksa aku pakai jeans. Ish memang nak kene carik lah seluar kaler hitam. Senang match dengan semua. Dulu ade sehelai dah koyak tak terbeli lagi. Haha!



Disebabkan aku sorang je perempuan di kalangan dorang makanya aku bosan gile. Terpaksa bersantai-santai sambil mengambil gambar orang2 sekeliling. Nak tunggu masuk stadium peh lame giler. Pastu lapar pulak tu (padehal tengah hari dah makan nasik). Terus ajak Akram naik bahagian atas sikit tempat gerai banyak2 tu carik makanan.



Naik2 atas pehhhhhhhhhhhhhhh ramai giler manusia. Bertambah cuak bila tengok kuninggggggggggggg je semua. Terus otak pon jadik kuning. Eh? Hahahaha! Tapi seyes lah dah macam final dah. Memang ramai giler orang.












Ramai giler kan manusia?
Fuhhhhhhhhhhhhhh.
Naseb aku ni bukan jenis yang alah manusia2 ramai ni.
Boleh laaaaaaaaaaa.



Perasan tak tangan harimau sebelah kiri tu. Aku nak amik gambar penuh sekali terhalang pulak. Pakcik tu memang mendukung anak patung harimau besar giler sepanjang-panjang die jalan. Style lah pakcik.



Dalam pukul 7 kitorang gerak masuk stadium.
Akram cakap jangan bawak air ke makanan ke masuk nanti kene rampas.
Eleh sekali mase nak masuk tu beg aku takde orang check langsung.
Cisss.
Tapi kali ni dorang cek tiket betul2 lah.
Siap pakai laser lagi nak tengok tiket tu ori ke tak.



Masuk2 tengah2 carik tempat duduk tetibe aku terperasan eh macam kenal.
Sekali si Yana kawan blogger. HAHA!
Yana lah pandang2 aku dulu. Aku kan rabun.
Sekali aku tengok eh terus jerit2 kat situ. Kahhkahh.



Ni la Yana yang comel. Penyokong tegar JDT. Selalu tengok die post gambar nak pergi tengok JDT lawan. Kitorang dah lama kawan kat fb tapi tak pernah jumpe. Tak sangka dalam berpuluh ribu penyokong dalam stadium tu kitorang boleh terjumpe. HAHA! Jadi bergambar itu haruslah. Hihi.



Dah sibuk sangat bergambar dengan Yana tetibe toleh belakang Akram dah hilang.
Wakakaka.
Terus bye bye kat Yana sebab gelabah.
Sekali naik atas Akram tengah turun bawah balik carik aku.
Yang lain dah menganjing2 aku cakap aku nanges sebab hilang.
Dorang tak tau aku bergelak sakan dengan Yana kat dalam.
Kahhkahh.


Memula memang nak duduk area tempat Yana tu. Memang strategik. Tapi full.
So kene carik tempat lain.



Kitorang duduk area sini. Okey lah daripada masa lawan Selangor dulu. Satu haram aku nak nampak ape even dah pakai spek mata.


Nampak tak yang tengah jalan tu. Style gilew woahhh. Macam Ninja. Haha! Smart! Ah kak suke.



Lautan Merah Biru :)


Nampak tak benda2 putih atas track tu. Mase kat luar stadium aku dok pelik amende dorang jual mende putih2 ni. Dok jerit resit resit. Owh rupanya after lagu Johor dorang baling resit tu. Akram cakap ala-ala macam kat oversea lah. Ohhhhhhhh. Style style.



Okey game dah start. Tapi minit kedua Pahang dah gol. HAHA! Terkejut semua. Macam tak percaya je. Penyokong Pahang ape lagi meriah lah.


Tapi paling aku respect budak2 BOS ni (Boys of Straits) lah.
BOS ni ala-ala Ultras Johor lah. Tapi dorang pakai name tu.
Dorang punye bersorak 90 minit full okey. Takde rehat2. Takde berhenti-berhenti.
Separuh masa pertama dah kene balun dua gol pon sorak tetap sorak.
Yang kitorang ni naik sheikh sekali lah bersorak sebab duduk dekat dengan dorang. HAHA!
Yang Akram ni siap nyanyi2 jerit kat telinga aku. Eh mamat ni berbulu je aku perati.








Ni mase separuh masa kedua masa JDT dapat gol pertama. Semua penyokong berdiri bersorak. Memang meriah giler. Kawan aku sokong Pahang. Dia cakap penyokong JDT memang sporting giler lelaki perempuan bersorak. Takde nak kacer2 control ayu. Cool!



Bila dah dapat satu gol tu memang penyokong semua bersemangat balik la.
Sebab ade harapan nak menang kan. :)


Sebenarnya aku nak amik gambar budak ni. Kemain lagi budak ni mekap kau. Siap eye shadow lipstik bagai. hahaha! Pastu asyik je nak membetulkan tudung mak dia. Hiaskan kepala mak dia dengan Mafla lah. HAHA! Sejibik perangai adik bongsu aku. Dah la suke berangan. Pakai mekap lah ape lah. Pastu kalau kitorang pergi mane2 keje die memang membetulkan tudung mak aku. 



Tapi kan kalau ko duduk dalam stadium ni duit ko memang mengalir macam air.
Dah la haus.
Pastu budak2 jual air kemain lagi every lima minit dia lalu depan jerit "Air bang. Kuaci bang"
Ko nampak air sirap ais tu dah macam nampak air jus oren okey.
Dia punye memanggil-manggil tu memang tak boleh nak tolak. Kakaka.
Dah la mahal. Air biasa kat pasar malam sehinggit tu dorang jual dua hengget.
Kalau kat luar nugget yang singgit tu pon dorang jual dua hengget.


Beger jangan cakap lah.
Setakat daging beger sekeping kering kontang macam tu dah tige hinggit.
Sabo jelah.


Naseb baik berbaloi sebab JDT dapat pergi Final.
Lepas JDT dapat satu gol tu penyokong Pahang dah senyap je.
Hihi.


Bila pengadil tiup wisel penamat je ape lagi berpesta lah budak2 ni.







Fuhhhhhhhhhhhhhhhhh dasyat.
Sebelum balik marilah kite bergambar dulu.









Final Piala FA Johor akan jumpe Kelantan.
Dah la lawan akhir bulan ni.
Aku dah feeling2 syok sebab ari tu Akram cakap nak bawak jalan pergi Bukit Tinggi atau pon Bukit Fraser.
Sekali ada bola pulak.
memang kompem dia nak pergi.


Tapi takpe.
Aku tau nak pow dia makan kat mana before tu.
Dia mesti takkan cakap tak.
Muahahahahaha.
Mission started.


okbai.




Tuesday, May 28, 2013

Gaduh baik gaduh baik.


Minggu lepas bergaduh dengan Akram.
Puncanya sebab aku reply wassap die pendek2.
Akram mane boleh kalau die karang ayat punye panjang tetibe aku reply pendek.
Membara lah hati die.
Actually kalau die buat kat aku pon aku bengang tapi sebab aku kan Queen Control makanya kalau aku buat kat die takpe.
Dia buat kat aku tak boleh. Muahahaha!


Pastu bila dah gaduh beselah aku mesti akan diam.
Aku memang tak suke kalau bergaduh bising2 ni.
Kalau marah aku memang suke diam. Bagi aku masa. Nanti aku baik sendiri.
Tapi Akram tak boleh. Dia rasa sifat aku berdiam diri tu sangat membencikan. Kakakaka.
Dia tak puas hati.
Dia mesti nak aku cakap jugak. By hook or by crook (Ececececeh) dia akan buat aku bercakap jugak.


Dan aku pon bila dah bergaduh mulalah keluar ayat drama "Ok fine dah tak payah amik tau pape lagi"


Aku rasa aku ni dah boleh produce skrip drama air mata lah.
Lagi2 kalau scene bergaduh. Memang kompem champion.



Akram cakap kepala aku keras macam batu.
Suka dengar cakap sendiri je.


Ada one time tu aku cakap dengan dia.

Aku : Eh perempuan boleh pakai shampoo lelaki tak?

Akram : Kenapa pulak tak boleh?

Aku : Yelah mane tau kulit kepala lelaki keras. Perempuan lembut. So tak boleh la pakai shampoo lelaki.

Akram : Eleh. Kalau die takpe. Kepala die kan keras macam batu.


Konghajo sangat. Haha!



Aku cakap dengan Akram selagi tak kawen selagi tu aku tanak dengar cakap dia.
Boleh tak gittew?
Eh sukati lah kan. Mane ade hukum wajib dengar cakap boipren kan?
Kuangkuang.


Bila aku dah malas nak cakap, aku takkan jawab satu call pon dari dia.
Yang Akram ni sifat tidak berputus asa die memang tinggi.
Jap2 aku tengok phone 12 miscall.
Jap2 lagi aku jeling 10 miscall.
Pastu wassap pulak menyusul.
Tak cukop dengan tu mesej pulak.
Mentang2 lah pakai bill memang sedap je lah dia macam tu.
Cube kalau pakai prepaid. Masuk voice mail 10 kali dah habes kredit.
Hahaha!



Disebabkan Akram balik kampung last week maka takde lah drama air mata kat bawah rumah aku ni.
Cube kalau die tak balik kampung. Kompem 10 kali aku tak jawab phone je dia dah terpacak kat bawah rumah aku.


Dan disebabkan die balik kampung jugak maka pergaduhan berlarutan dengan panjang.
Siap bagi ayat "Kalau rasa kite patot stop bagi tau lah. Senang. Tak payah nak sakit2 hati. Bla bla bla"


Yang aku pulak sempat lagi layan game kat henpon. Wakakaka.
Tetibe Akram call. Ewah aku tak sempat bace habes lagi wassap die dah call nak mintak jawapan.
Sabau lah sikit.


Last2 aku reply "Ye memang kite patot stop. Dah. Puas hati"


Wahhhhhhhhhhhhhh berani sangat bagi statement macam tu kennnnn.
Rasa dah habes hot dah bagi ayat camtu.
Kakakaka.


Akram reply "Okey lah kalau tu yang buat bahagia"


Aku ingat dah habes lah.

5 minit kemudian......


While everybody else is getting out of bed... Im usually getting in it  ♫ ♫ ♫ ♫ (ringtone Train-If its love) kedengaran.



Ek eleh mamat ni ingat dah berputus asa.

Tapi aku jawab.
Bila dah jawab tu menangis2 lah dalam telepon.
Terus buat sesi luahan perasaan. Huhu.


Tapi tak terus baik pon. Terus aku silent phone sebab malas nak cakap.

Esoknya bangun2 pagi hambek 20 miscall. HAHA!
Siap ade mesej "Sila call balik"

Tapi aku tak call pon.


Siap keluar pergi Tesco beli barang.
Masa kat Tesco Akram on the way balik Nilai.
Aku silent phone.
Check2 phone ade 5 miscall.
Siap mesej "Petang kite jumpe"


Okey bab2 nak jumpe ni gerun sikit.
Akram kan garang. Kakakaka *tahu pulak takut kan*

Aku memang berani kalau Akram takde depan mata je.
Kalau die ade depan mata automatik aku jadi perempuan paling ayu dan baik. Hehe.

Terus reply kat Akram "Kat Tesco ni beli barang"



Akram ni dia senang. Asalkan ko reply baik2 mood dia automatik boleh berubah 360 darjah.

Terus die reply "Oh yeke. Beli barang ape? Dah makan?"


Cewahhh macam takde ape je jadi kan.
Kalau jumpe lagi lah memang orang takkan tau malam sebelum tu masing2 dah menangis macam hantu.
Hahaha!


Akram cakap sifat keras kepala aku ni yang tahap aku je betol ni kadang2 buat dia rasa nak jadi perempuan. Biar aku yang jadi lelaki.
Sebab dia cakap aku ni tak suke dengar cakap dia so buat ape dia jadi lelaki.
Alahhhhhhhhhh nanti kawen aku dengar lah cakap kau. Boleh tak?



Adik-adik sila jangan ikot perangai Kak Wana ye.

Adoi cemane lah nak buang perangai keras kepala ni.
Nak kene start amik produk Kak Ton ke cemane?



okbai.



Monday, May 20, 2013

Subak Restaurant. Akram's Birthday Treat.


Cewahhhhhh tajuk kemahin lagi nak speaking.
Dah habes terror dah tu rase.
Hakhak.


Amacam cukup ladies tak? Dengan anting2 labuh bagai oh aku sendiri macam geli dengan diri sendiri. Hahahaha! Beli anting2 labuh semata-mata nak pegi dinner ni ha kalau tak jangan harap lah aku nak pakai. Rasa macam rimas giler ada benda bergayut-gayut kat telinga. Kawan aku lagi lah siap suruh aku pakai dress labuh oh noooo aku ni kalau tinggi takpe jugak ni dah la pendek pastu gemok makin bertambah gemok lah. Tak kosser haku.



Sebulan ke dua bulan before besday Akram kawan aku ade suggest satu tempat makan best kat atas bukit Ampang. Dekat kawasan menara tinjau Bukit Ampang.
Nama restoran tu Haven Restoran.
Aku pon dah semangat dah. Siap save alamat restoran tu.
Google ape yang best kat sana. Amik nombor telefon untuk booking.
Sekali seminggu before nak pergi dinner aku call orang tu cakap seluruh kawasan menara tinjau kat Bukit Ampang tu dah kene tutup.
Memula orang tu cakap kene tutup pasal legal issue. Tetibe tak lama lepas MPKJ tutup kawasan tu betul2 ada kejadian tanah runtuh.
Fuhhhhhhhhhh.


Jadinya romantik dinner di atas bukit adalah cancel.
Tapi sedih jugak lah sebab kawasan tu cantik giler kot.
Memang betul2 dinner atas bukit. Pastu boleh nampak satu KL walaweh giler ko tak romantik.
Kahhkahh.


Jadinya kite usha tempat lain.
Restoran Subak ni aku tau pon sebab mase nak balik kerja ada flyers kat atas kereta aku.
Kalau tak aku pon tak tau.
Tak dapat makan atas bukit, dapat makan kat kaki bukit pon jadiklah.


Aku dah sound Akram awal2 Sabtu lepas nak pergi makan-makan.
Kalau tak die tu ade je lah plannya.
Mengalahkan YB.



Hai2 Subak. Kitorang sampai sini area pukul 8 malam gitu. Orang tak ramai lagi. Parking memang kene parking kat bawah. Tapi kawasan tu tak sibuk pon jadi boleh parking tepi2 jalan dengan aman.




On the way nak naik ke restoran. Tapi dont worry. Naik bukit sikit je. Tak memerlukan tenaga yang banyak pon.



Masa kitorang on the way naik tu ade satu couple baru nak balik.
Perempuan tu dok sibuk2 amik gambar. Aku pulak tanak kalah sibuk amik gambar jugak.
Masa kitorang selisih tu perempuan cina tu senyum2 kat aku.
Kompem masing2 dalam hati "Ni kompem blogger ni. Dari tadi tak habes2 amik gambar"
Hahahaha!
Maklumlah blogger dah kamera memang tak dapat dipisahkan.




Kitorang duduk kat area sini. Ni tempat makan paling depan sekali.


Actually aku memang plan nak booking.
Tapi bila bace2 kat blog dorang cakap tempat makan dia ada banyak.
So aku taknak lah booking nanti die bagi tempat tak best ke kan nanti tak boleh pilih2.
Sekali datang hamek kau ramai giler orang booking.
Yang booking dorang bagi meja belah dalam sikit. Siap ada lampu ala-ala candle light dinner gitu.
Terus sedih. Haha!


So korang kalau nak meja best sila lah booking awal2 ye.




Mari lah kite buka menu dulu ape-ape hal pon.




Kalau free sangat kalu sila lah baca sendiri.




Dine with nature kate kau. Naseb baik sekor nyamuk pon takde.




Tapi kat sini makanan die tak banyak pilihan.
Suasana memang best. Lagi2 kalau korang nak candle light dinner or nak romantik dinner memang aku suggest boleh datang sini.
Tapi kalau korang saje2 nak datang makan tak payah la kot.
Macam tak berbaloi.
Mahal satu hal.
Pastu memang terhad pilihan makanan die.




Starters. Aku order Ibu Yati Gado-Gado. Lupe pulak nak tanye dengan waiter tu sape Ibu Yati tu.






International & Asean Delight. Akram order Marinated Lemon Grass Spring chicken. Mase aku bukak menu terkejut jugak lah dengan harga die. Nak order western aku rase lagi best makan kat TGI or Tony Romas kot. Lagi pon hari tu baru lepas makan western so tekak tak rase nak makan lagi.




Bahagian sup. Aku boleh tak perasan ade soto di situ. Melepas nak rase soto dia.




Asian Favourites. Akram order Balinese Nasi Goreng. 




Pasta's Selections. 


Seriously aku tak tau nak order ape.
Akram dah order dua main course.
Abang waiter tu cakap dua main course dah cukop untuk dua orang makan.
Aku nak order pasta tapi takde pasta yang berkenan. Sebab aku kalau order pasta memang satu jelah pasta favourite aku, Bolognese.
Carbonara aku kureng sikit.
Aglio Olio macam terlalu simple baik aku masak sendiri dari bayar sampai RM32. Hahaha!


Lagipon Akram selalu cakap kalau makan pasta kat luar macam tak berbaloi sebab boleh masak sendiri kat rumah.
Baiklah.
Last2 cakap dengan abang waiter tu nanti kalau nak order lagi kitorang panggil.
Last2 aku tambah order mee kari die.
Kau mampu pergi romantik dinner makan mee kari?




Aku order Blue Eye On The Float. Akram order Blue jingle.





Die ni kejap2 aku tengok kurus kejap2 aku tengok gemok. 





Air aku. Abang tu cakap air aku ni masam2 manis. So okey lah. Memang betul masam2 manis.




Masalahnya air Akram ni. Abang tu cakap manis tapi aku minum lagi masam dari air aku. Terbantut nafsu minum benda2 masam ni. Hahahaha!




Sementara tunggu makanan sampai aku macam biasalah tangan tak lepas pegang henpon amik gambar.
Sekali Akram sound "Nanti-nanti lah amik gambar tu. Jom jalan2 dulu tengok tempat ni sementara tunggu makanan sampai"
Baikkk boss.



Kitorang pon jalan lah sampai ke belakang.
Melawat jugak tempat yang untuk reserved candle light dinner.
Ada dua couple time tu. Sobbsss.




Tangga ni untuk naik ke bahagian atas. Bahagian atas untuk meja besar. Untuk family2 sesuai kot. Kat tangga pon sempat bergamabr. Belasah la janji ade gambar sendiri.




Ni yang aku malas pakai night mode ni. Tangan tak boleh nak bergegar langsung. Kalau pakai mode biasa even ade flash pon gambar jadi tak cantik jugak. Gelap. Kawasan ni dah la memang gelap ala-ala romantik gitu. Henpon pulak cikai-cikaian. Entah bile nak rembat Samsung Camera ni. Ceaaaaaaaaaaaaaaa. Dekat atas Akram tu yang kiri tu restroom. Kalau terus lagi tak silapnya turun ke bawah balik bahagian pintu masuk tu. So kitorang patah balik.




Ni kat bahagian tengah antara ruang depan dengan ruang belakang. Aku rasa dulu kat rumah aku ade tempayan besar isi air ni. Tapi entah mane mak aku campak kan. Ni kat bahagian sebelah.





Bahagian sebelah lagi yang ini. Ni macam tasik lah lebih kurang kalau korang tak nampak.




Ni pulak laluan dia.



Ni jelah gambar kitorang dua yang okey. Yang lain semua bergegar. Haha. Jadilah buat kenang-kenangan tunjuk kat anak cucu. Eh? Kihkih.



Akram kan dulu2 masa awal2 kitorang kawan dulu jangan harap lah die nak bergambar dengan aku.
Lagi2 nak suruh orang amikkan gambar kitorang.
Memang takkan punye dia nak. Pemalu nak mampos.
Tapi dah masuk dekat empat tahun ni eh eh dia pulak yang bila nampak tempat best je terus cakap "Jom suruh orang amik gambar"
Kemahin lagi perangai sekarang.


Dia lah yang mintak tolong ade sorang pekerja perempuan tu tolong amik gambar.
Kadang2 aku tak suruh pon.
Aku macam cakap "Tempat ni cantik lah"
Tetibe nanti dia dah datang dengan orang yang nak suruh tolong amikkan gambar.
Hahaha!


Dah puas berjalan marilah kite kembali ke meja.
Sampai-sampai baru starter yang dah sampai.



Ibu Yati Gado-gado. Macam ni pon dah Rm14 eh. Biasa je rojak ni takde yang spesel pon. Tak habes pon kitorang makan. Alah sayur-sayuran makan dengan kuah kacang. Kuah pon biasa je.




Sementara tunggu makanan lain sampai marilah kite bagi Kad Besday ni dulu kat Tuan Besar. Hihi. Every year aku memang akan bagi kad besday. Bese lah perempuan kan. Suke bagi barang2 comel camni.




Aku cakap dengan Akram bace lah kat rumah sebab aku malu. Hahahahah! Tapi die nak jugakkkkkkkkk bace dan-dan tu. Aku pon ape lagi amik henpon tutup muke. Yang dia ni tak payah la nak serius sangat bace. -___-





Dah habes bace senyum-senyum. Eiiiiiiii I is malu tau. Huhu. Tak payah la korang tanye aku tulis ape dalam tu. Aku ni malas nak mengarang ayat jiwang2. Jadinya aku bantai tulis lirik lagu je. Lagu ape? Rahsia. Nanti korang gelakkan aku. Kehkeh.



Okey makanan dah sampai.




Nasi Goreng Bali. Rm25. Nasi pon biasa je. Takde lah sedap giler. Takdelah tak sedap. Okey lah boleh makan. Sate tu sate ayam. 





Mee Kari. RM22. Mee Kari ni yang lain nya dia tak guna mee biasa. Dia guna Angel Hair. Tak tahu ape itu angel hair sila google. Kang cakap aku makan rambut bidadari pulak. Hahaha! Ada udang galah dua ekor. Fish cake yang besar gedabak. Tahu. Tak habes pon kitorang makan. Banyak giler. Rasa biasa2 je.




Marinated Lemon Grass Spring chicken. RM38. Kat bahagian bawah ayam ni macam ade lasagnia sikit. Tak tau lah betol lasagnia ke ape sebab takde pulak tulis dalam menu. Tapi makan2 rasa memang ala-ala lasagnia gitu. Tapi kecik je pon. Ade lah dalam besar tiga jari je. 



Ayam boleh la tahan sedap. Camne ek. Aku ni susah sikit nak cakap sedap ke tak.
Dulu2 zaman study kalau pergi sopink kawan2 aku semua dah masak dah dengan perangai aku.
Kalau dorang tanye pendapat pasal baju, jawapan aku kalau memang betul2 baju tu cantik aku akan cakap cantik.
Kalau tak sampai tahap cantik aku akan cakap biasa je.
Kalau tak lawa tu memang tak lawa lah kan.
Kalau baju tu cantik tapi tak sampai tahap cantik bagi aku, memang aku akan cakap biasa je.


Same goes to makanan.
Kalau aku cakap biasa2 tu korang paham2 sendiri lah ye.
Bukan tak sedap. Boleh makan tapi tulah biasa je lah macam rasa makanan lain.
Tapi kalau aku cakap sedap maknenye memang betol2 sedap la tu.


Aku bace kat blog dorang cakap macam ade live band.
Aku tunggu2 lah jugak kot2 boleh request lagu besday ke kan.
Tapi nan hado.
Eh tapi kat sana ada jual kek jugak kalau korang nak try.
Yang aku perasan kek red velvet.
Kek lain tak perasan pulak.



Objek yang nak difokuskan adalah lampu itu. Cantik.



Dekat dua jam jugak kitorang dok mengketedarah kat situ.
Siap ada satu couple datang lagi lambat dari kitorang duduk meja sebelah pon dah habes makan dulu.
Punye lah kitorang ni menghayati dinner kitorang.
Cewahhhhhhhhh. Ini semua Poyooo.


Dah kenyang mase untuk bayor.
Nak gugur jugak lah bulu ketiak bila bil sampai.
Semua sekali campur 10% service tax adalah RM140+-


Tetibe datang sorang mamat ni. Ingat kan pekerja jugak rupanya salah sorang anak tokey.
Orang melayu.
Namanya Faruk.
Lupe pulak nak amik gambar.


Yang si Faruk ni beria nak tolong amikkan gambar kitorang.
Siap suruh kitorang berdiri kat sini lah sana lah.
Tapi semua gambar goyangggggggggg. Hahahaha!


Faruk tu cakap mula-mula tapak tanah tu memang dorang nak buat rumah.
Tapi tak jadi sebab dorang pon takot nak duduk sorang2 kat kaki bukit Lanjan tu.
Memang hutan tebal kot.
Kawasan tu pon memang tak ramai orang duduk lagi.
So dorang tukar bukak restoran.


Katenye lagi Subak tu membawa maksud aliran air sungai.
Bahasa Bali lah kot sebab Restoran ni kan ala-ala berkonsepkan Bali.
Akram usha2 jugak berapa harga tanah kat sini.
Tau berapa?
RM800 000 seekar.
SEEKAR okey.
Pengsan kejap menggigil-gigil.



Kalau korang nak try boleh amik alamat ni:

Lot 3213 Jalan Penchala Indah
Bukit Lanjan 60000
Kuala Lumpur.


Kalau nak reserve boleh la call 019-7902401(Fariz), 012-2424091(Fendy) atau 010-5287289(Fazlan)

Takpon bukak je website dorang.

http://www.subak.com.my


Yang ada smartphone tu bawak2 lah install WAZE.
Aku pon guna waze je.
Taip Subak Restoran. Memang kompem tak sesat punye.
Eh tapi sebab Akram yang drive. Kalau aku yang drive mungkin subuh esoknye baru sampai.
Wakakaka.


Itu naseb kalau sampai.
Kang nak kan sampai ke Bukit Lanjan, ke Bukit Belacan yang aku sampai.


Tapi memang best lah kalau korang nak candle light dinner kat sini.
Cuma restoran ni patot tambah menu berbagai lagi.
Baru umphhh.



Ape-ape pon kami gembira makan di sini. gittew. Babai Subak panjang umur mungkin kite jumpe lagi :)




okbai.