Showing posts with label Aaisyah Humaira. Show all posts
Showing posts with label Aaisyah Humaira. Show all posts

Monday, February 27, 2012

Lunch.

                           
Aku lunch dengan Akram hari ni.
ye memang untung lah dapat lunch dengan kesayangan.
hahahahaha !
tapi bukan sesuka hati nak lunch sama-sama ni bagai.
of cos kene guna tektik kotor dulu baru berjaya.


Akram kerja pagi minggu ni.
so dalam 7.30AM dia dah kene sampai tempat kerja.
fine lah dia suruh aku kejutkan pukul 6.30AM.
masalah dia ni kalau bom meletup tepi telinga pon belum tentu dia bangun apetah lagi setakat aku call.
memang dasar telinga kuali betul.


aku call daripada pukul 6AM sampai pukul 7AM dia tak angkat.
agaknya jejak 100 kot call aku buat.
last2 fed up ! aku tarik selimut sambung tido sebab hari ni aku pergi kerja lambat sikit.
lantak kau lah.
pasal hari tuh aku tak abes hangin lagi ni tambah lagi.
berhangin-hangin lah aku kan.


pukul 7.45AM dia mesej aku. cakap baru bangun.
ah lantak kau lah. kerja kau. gaji kau.
nak pergi keje ke taknak ke ape ku kesah. yang penting tiap2 bulan kene bawak aku makan sedap2.
hahahahahahaha !


lepas tu call aku banyak2 kali.
aku hempok dengan henpon tu baru dia taw.
dia tengok aku dah berangin je tuh dia pon sory2 je lah.
sory I tak main sory2 ni.


lepas tuh mesej aku cakap baru lepas amik MC dekat klinik.
then ajak aku pergi Lunch.
ini lah contoh pekerja berkaliber. asal bangun lambat je MC.
memang dokter tu pon dah cam muke dia ni.
Akram cerita dia cakap kat dokter tuh "saya bangun lambat. saya nak amik MC hari ni"
tapi MC dua bulan sekali okey lah kan.
kalau tiap2 bulan nak MC memang aku kakikan aje dia ni.


masa tengah makan dia cerita pasal anak buah dia yang baru tuh.
eksaited kemain.
nama baby tuh Aimi Zara.
aku tanya pengaruh Vanilla Coklat ke? guna nama Zara ni.
rupanya Aimi tuh sempena nama abang dia Akmal. Zara tuh sempena nama akak ipar dia Zura.
so sweet.


lepas tuh tunjuk kat aku gambar2 anak buah dia. tak bluetooth pulak haku.
pastuh dia pelik kenapa si Zara tuh rambut lebat padahal baru bape hari je.
lepas tuh geram sebab Zara asyik tido je.
rasa macam nak sekeh je mamat ni.
dah nama baby of cos lah kerjanya tido je.
kang kalau tetiba dia bercakap kang kau pulak yang pengsan.


aku setakat baby rambut lebat ni aku tak heran sangat.
sebab adik beradik haku semua lahir2 memang sekali dengan rambut.
even anak buah aku semua pon rambut dah lebat sejak lahir.



okbai.


                         

Friday, November 11, 2011

Labu-labu saya.

dari kiri: kakak(Aaisyah Humaira), si kecit(Fathimah Azzahra), abang (Faiq Umair)

sangat rindu dengan semua budak kecik ni. last aku jumpe dorang masa raya pose ari tuh lah. raya haji kakak aku tak balik. jauh kan. perlis ke johor. cuti pon kejap je. tak best.


hari tuh aku suruh kakak aku upload banyak2 gambar dorang (orang tade anak camni lah).
tumpang anak kakak je. boleh lah kan.


so semalam kakak aku up banyak gila gambar. yang si kecit tuh pon dah pandai meniarap dah. masa aku jumpa dulu baru bape bulan. still tak pandai buat apa lagi.




tapi yang aku tak paham sampai sekarang ni apesal lah budak2 ni gila camewhore. pantang nampak camera. zasss zasss terus senyum.

daripada dorang kecik kot. sampai besar semua gila camewhore.



tengok tuh. tak ke kau geram nak cubit2 pipi dia tuh. hehe.






kakak ni memang suke berangan. haha !

"amik gambo rambut kakak ma"



pastuh buat muka comel. nyampah. huhu



dah jadi anak dara kan. harus pandai bergaya. macam mokde dia ni. heee :)




ha ni lah big boss kita.



Faiq ni dulu masa kecik2 baik gila. memang paling senang nak jaga. tak pandai nangis.
tapiii sekarang. Allahuakbar. 5 minit nak suruh duduk diam pon payah.
seyes kalau kau nak kurus, kau jadi babysitter kakak aku jaga yang sorang ni je cukop.


dia punya aktif sampai kan ko suruh dia duduk pon payah. kalau pergi shoping complex sila tahan untuk kejar dia sorang ni. tapi Faiq sangat comel even kadang2 konpius dia ni lelaki ke perempuan. kah kah !





dulu masa kecit2 Faiq ni gila camewhore jugak. tapi bila besar dah terlebih aktif punya lah susah nak ambil gambar dia. tengok gambar dia tuh. taknak bagi kakak dia pegang dia la tuh. hihi.



kakak aku cakap kalau dapat amik gambar big boss ni kira mahal lah gambar tuh.



sebabnya selalu akan jadi camni.






ko tengok ape big boss buat dekat belakang tuh. ayiq ayik :)




baby zara tak pandai jalan lagi. jadi tak dapat join kakak abang.
sabar ye zara. :)


"satu hari nanti aku nak ada rumah macam istana"
berangan big boss dalam hati.


yayik selalu spoil gambar.
muke dah la inesen jep. huhuhu.



yayik dulu and sekarang.
nanti dia dah besar aku nak tunjuk semua gambar inesen dia.
huahuahua.












okbai.






                                                        

Saturday, July 2, 2011

Welcoming anak buah ku yang ke-tiga.


                           

actually dah 19 hari jugak lah baby baru ni lahir tapi sebab takde gambar nak upload so aku pon malas nak tulis. lagipon aku kat KL kakak aku kat Perlis. jauh sangat tuhh. lagipon dia punya eksited lain sikit masa dapat anak buah pertama dulu. sory lah baby ye nak buek camno hang lahir lambar sangat. hihi. ni pon gambar aku amik dengan adik ipar kakak aku.



Nama diberi Fatimah Zahraa binti Muhammad Faizie. panggil baby zara. dah macam nama baju dah pulak. takpe mana tahu dah besar nanti kawen dengan anak datok boleh shoping baju zara bebanyak eh baby. ahkak boleh tumpang sekaki. (bukan nak doa dah besar keje bagus2. kui kui)









hari tuh kakak aku meset aku. "Dik. mai lah datang Perlis lagi tengok baby. yang ni dapat hidung mancung. hehe"


dan lepas tuh puas jugak aku tatap gambar baby ni tapi tak jumpa pulak tang mana yang mancung tuh. huahuahua.










sekarang umur kakak aku 29. dulu dia cakap before 30 dia nak abeskan beranak so that after 30 dia fokus besarkan anak dia je. so tiga orang je lah akak aku bagi cucu dekat ibu ayah aku. aku ? of coz lah bagi satu team bola terus. kui kui. ko ingat aku kilang ? coii.



bawah kakak aku abang aku. umur dah 27 tapi macam taknak kawen je. silap2 aku yang kawen dulu nanti. abang aku single lagi oii ada sapa2 nak masuk minang tak ?




 Ba-Chakkk. :)






anak buah aku semua lahir2 rambut semua pakat nak terpacak je. tak kira lah lelaki ke perempuan ke semua okey. rambut mak bapak dia takde pulak yang terpacak.



anak buah pertama aku masa kecik. Aaisyah Humairah.
rambut pacak habes.




ni yang nombor dua. Faiq Umair.
rambut pacak jugak =____=




aku rasa dalam tiga orang ni Aaisyah yang paling comel. sebab tuh dah besar pon jadi cantik. *jeles.







anda-anda yang berhasrat nak memiliki rambut anak berpacak-pacak boleh contact kakak aku. nombor cari sendiri. kui kui.





Ada doodle baru lah dekat SINI




ok bai.


               

Friday, May 27, 2011

mata kakak keluar air sendiri.





aaisyah humaira ni kadang-kadang buat aku geram jugak. selalu mendengki aku. lagi-lagi kalau aku tengah online nanti dia datang dia tekan keyboard lepas tuh lari. lepas tuh cakap 'ha ha padan muke padan muke'. memang menguji kesabaran betol.





tapi kalau dah datang lawak dia tuh memang ko tak larat nak layan. dia baru 4 tahun tapi dah galak sangat nak pergi sekolah so masukkan lah dia dekat tadika. ada satu pagi tuh masa kakak aku kejut dia bangun boleh pulak dia buat lawak.




mama : kakak bangun lah dah pukul 7.40pagi. semua orang dah pergi sekolah.

aaisyah : tapi kenapa mata kakak gelap tak terang-terang. (*padahal tak bukak mata lagi memang lah gelap)







ada sekali dia jatuh lepas tuh nangis.



mama : kakak jangan lah nangis.

aaisyah : kakak tak nangis tapi mata kakak ni keluar air sendiri. mata kakak nangis sendiri.








kitorang dok gelak-gelak lah ape lagi. hampeh punya budak.





masa aku tengah type entry ni pon dia tengah dok kacau aku tekan keyboard lepas tuh lari gelak-gelak. sioottt punya budak. watch outtt !







ok bai.


Tuesday, May 17, 2011

Melayan anak buah di waktu cuti seronok jugak :)


aku kan bercuti-cuti Malaysia dekat Perlis kan.
so kalau takde keje (actually memang hari2 pon takde keje) keje aku kene melayan anak-anak buah aku.






ni lah dia aaisyah humaira. hobi dia mewarna. tengok je lah tuh kaler dia bersepah-sepah.
disebabkan takde orang nak layan dia mewarna terpaksa lah aku yang jadi geng dia.





tapi disebabkan buku mewarna dia tuh dah habes semua dah kaler maka dengan kebijaksanaan aku kami pon menyambung sesi mewarna dekat Paint.

ape lagi aku lah yang kene melukis aisyah mewarna je.

mengelat betol. susah taw lukis2 kaler senang je =_____=






memula lukis Dora the explorer cartoon feveret dia lah sape lagi.

ada lah jugak rupa dora kan.
asalkan tak rupa doraemon sudah.






lepas tuh nak upin ipin pulak.

okey tu dia version aku.
ni kalau company les copaque tengok aku lukis menangis dia.
haha !






then nampak CD spongebob suruh aku lukis spongebob pulak.

sekati je si aisyah ni kaler mata spongebob kaler purple.
sikit2 purple. muke orang pon kalau boleh nak kaler purple. =____=







bila dah bohsan aku lukis gambar2 binatang dekat cover laptop aku ni ha.
lagi pon senang sikit. bulat2 je. hehehe :P









cantik tak cantik tak?
okey aku taw memang cantik kan :P






tiba-tiba kakak aku baru siap masak nak bagi anak buah aku makan.
boleh pulak dia tak percaya aku yang hebat ni yang lukis. cissss.

oleh itu aku telah menggunakan kehebatan aku untuk melukis depan dia hingga dia kagum.




tadaaaaa.

katun feveret anak buah aku yang lelaki tuh. cerita UP. satu hari nak tengok 10 kali
before tido nak kene pasang bangun tido kene pasang nak makan kene pasang nak tido lagi kene pasang lagi =______=







last-last aku dah penat aku lukis ABC je.
ape lagi seronok lah si aaisyah tu menkaler.






seronok jugak layan budak2 ni lukis2 kaler2.
jimat duit tak payah beli buku mewarna.
tapiiiii sanggupkah ko melukis banyak2 guna paint (?)



























jawapannya aku penat nak tido.

ok bai.




Wednesday, November 24, 2010

oh! rajen nya anak sape la ni

saya bukan saje comel tapi rajen taw
saya memang suke tolong mama saya masak ni
nak rasa???
malu lah saye
:D






aaisyah nyanyi





ucu emak anes

antan ape ude

ayik dangan nanes

mama nak uat cucu ayik



OMG!

bila nak jumpe ni budak gemok

xD




Haa! buat ape tu anak dara?



bila si kakak dah jadi anak dara
comell
:)

'kakak buat ape?'

'basuh pinggan'

'dah siap dah?'

'dah'

'time kasih kakak'

malu-malu


kakak si anak dara :)

comellll!!
xD