Wednesday, August 29, 2012

Penyelesaian Masalah Samsung Galaxy SII i9100G Yang Tak Boleh ON.

                                     
Kan aku cakap Galaxy SII aku rosak tak boleh nak ON kan.
memang hidup pon macam tak bermakna je lah jadinya. Cewahh.
Ahad ari tu Akram ade jugak try call company henpon tu tapi takde orang angkat.
Maybe dorang operate time office hour je kot.


Pastu kitorang pon plan nak hantar kat Samsung Centre je.
Siap aku dah selongkar beg2 aku carik box henpon ni sebab nak amik surat warranty dia.
dua hari lepas ada jugak aku google2 tengok ade tak orang yang ada masalah sama dengan aku ni.


root tu maknanya kalau tak silap aku upgrade kot. masalah dia sejibik sama dengan masalah aku. cuma dia sedar punca masalah dia tu. aku ni bangun2 tido je tengok henpon tak boleh on. tapi aku agak punca aku dengan dia sama je kot. Aku memang ada upgrade daripada Gingerbread jadi Ice Cream Sandwich. Tapi Akram punye ok je. Aku punye pulak yang problem. Akram cakap henpon aku ni banyak sangat application. tu yang hang. alah henpon pompuan kan. haruslah ada macam2. hehehe. 


carik punya carik jumpa tapi sayang forum tu tak bagi penyelesaian penuh.
macam tergantung.
yang ada macam gambar kat bawah ni.




aku try jugak buat camtu. tekan power + volume down + home serentak sampai keluar download mode.
memang berjaya tapi dari malam sampai ke subuh still dalam download mode tu je.
aku ni dah la tak paham gadget2 ni.
sampai batery aku habes. aku surrender.
cas bagi full and simpan dalam beg.
terus down lagi. hehe.


hari ni aku try lagi.
aku try usha satu forum ni. http://www.forum.peranti.my
actually satu minah ni sII dia tak boleh nak touch screen.
aku saje lah bace.
sampai lah nak dekat2 page last tu aku jumpa ni.




aku saje try step nombor dua tu.
yang performing a factory data reset using phone button.
ikot betul2 step dia. tunggu punya tunggu tetiba boleh.
macam nak melompat aku kat situ. hehe.


yang bestnya cuma contact, games and application je hilang.
tapi gambar2 dengan semua lagu still ade lagi.
kira macam dapat henpon baru jugak lah.
memang gembira tak terkata.
baru je siap aku hidupkan balik henpon tu tetiba Akram call.


dia cakap dia dah call dah kedai henpon tu. bla bla bla.
hahaha ! tergelak aku.
aku lagi cepat. siap dah boleh hidup balik SII tu. hehehe.
baru Akram nak ajak pergi hantar kat Samsung Centre.
lambat !


Terima kasih tidak terhingga kepada Pakcik Google kerana membantu saya.
tapi sebenarnya aku memang hebat pon.
wakakakaka. nak jugek up kan diri sendiri.


Baiklah hidup aku sudah bermakna kembali.
*kembang-kembang hidung*
hoyeahhhhhhhhhhhhhhh.


Hello Whatsapp. Hello Instagramm. Hello FB mobile. Hello Gamesssssssssssssssssssssssssssssssss.
I am cominggggggggggg !!


okbai.


                                                   

23 comments:

  1. akak boleh sawan kalau henpon problem..sbb bisnes kan..henpon kena elok sentiasa

    ReplyDelete
  2. masalah jugak henpon mahal2 ni kan, hihi..
    sy pun ade gak problem samsung ni. try google je then elok:)

    ReplyDelete
  3. memang terserlah kegembiraan tu..huhu

    ReplyDelete
  4. samsung bz kot
    sbb tu tak angkat tipon ;p
    yelah kan deme bz sbb nak lawan dgn apple kat court.muahaha


    p/s: susah pakai enpon2 mahai ni..hihi
    pakai murah-murah je, konpem tahan haha

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..best lah hp dh ok :)

    ReplyDelete
  6. sonok la xpyh g cs dia semula....google mmg berjasa la..

    ReplyDelete
  7. pakai 3310 dah muak nk cari note lah hew2

    ReplyDelete
  8. hantar kadai..baiki..

    ReplyDelete
  9. Akak pun kalau henpon buat hal, memang tak tenteram jiwa rasanya. Hehehe... Mengalahkan orang bercinta gitu.

    ReplyDelete
  10. fuhhh. rajin jugak akak google kan. kalau iqa, memang tak terfikir pon. hantor pi kedai terus. malas nak cari jln setel sendiri. dasar pemalas. haha :P

    ReplyDelete
  11. x reti sangat dgn gajet2 canggih ni...pakai xperia pun takat sms, amik gambar dan kol...jakun giler...hehe

    ReplyDelete
  12. Salaam..
    Wahh, thanx2.. Same problem berlaku kat enset s2 saya.. N finally found the solution in ur blog.. baru boot ni n dah ok.. Time Kasih :)

    ReplyDelete
  13. lau xletak sim jdi x download..??sbb skrng sy buat mcm yg akk buat,n skrng tgh dwnload..lma x dia dwnload..??

    ReplyDelete
  14. lau xde sim,jdi x dia dwnload.?sbb sy wt mcm akk wt tue..n skrng dia tgh dwnload..lma x msa dia amek utk dwnload..??

    ReplyDelete
  15. lau xde sim,jdi x dia dwnload.?sbb sy wt mcm akk wt tue..n skrng dia tgh dwnload..lma x msa dia amek utk dwnload..??

    ReplyDelete
  16. thanks T_T nyaris dah nak beli hp baru

    ReplyDelete
  17. nk tnya. klu hp x bole on, then msuk charger pn xde logo btery tu. tu sama mcm mslh ni ka jugak? sbb tiba2 fon xleh nk on lps bgn tdur td. so, ada apa2 cdgn x?

    ReplyDelete
  18. sama arr dgn leeza fone sy ni.....tension..,! tlongggggggggg

    ReplyDelete
  19. sama sy pnya pn....serupa leeza..t,lo,ngggggggg

    ReplyDelete

What says U?