Thursday, January 6, 2011

Kisah benar: Luahan hati seorang pelajar final year.

  
  


Kalau lah satu hari department aku announce thesis dibatalkan.
Semua student tak perlu submit thesis.
Oh aku rasa aku terus sujud syukur tang2 tuh jugak.
Macam Muslim Ahmad (oh tak boleh lebih2 dia dah ada awek :( )

comel kan dia :)

Semalam masa aku terserempak dengan supervisor aku sempat dia bebel kejap.

Dr. X : eh awak tak start lab lagi.tak sempat ni.
Aku : barang tak sampai lagi.
Dr. X : formwork?takkan plywood pon lambat.
Aku : semua barang pon tak sampai lagi.department lambat.
Dr. X : awak jumpa Miss F.saya dah suruh dia install software.awak dah jumpa Mr. A belom.amik software.awak kena cepat.nanti tak siap.bla bla bla .....


Hari tuh aku pergi department aku nak settle pasal barang2 aku lah.
Boleh pulak akak tuh cakap borang aku hilang.
Dia cakap dia cuti time tuh and kawan dia tak ingat dia pass ke siapa.boleh?
Nasib baik mood aku baik time tuh kalau tak.
Kalau tak ape wana.macam berani sangat nak mengamuk kat department.
Huahuahua.


Nasib baik rupa2nya technician yang aku deal tuh simpan borang aku.
Rupanya akak tuh bagi kat technician tuh tapi akak tuh lupa.
Yang technician tuh pon satu.
Call lah aku bagi taw.
Ni dia tunggu aku cari dia.
Aku pergi department orang ofis cakap borang aku takde and dorang akan call kalau jumpa.
Tomato betol lah!


Yang lecturer nak semua siap.
Masalah student semua tanak amik taw.
Dah la department lembab.
kalau bapak aku tokey balak dah lama aku beli barang2 thesis aku yang dekat beribu tuh.
=.=


Tuh pasal barang2 lab aku.
Pasal software pon satu hal.
Daripada tahun lepas aku suruh install.
Okey fine dorang dah install sekarang tapi still tak boleh guna.
Kenapa?
Sebab licene mati.
Tak boleh upgrade lah ape lah.


And setiap kali aku jumpa tecnician bagi soalan sama.
‘nak guna bila?’
Bulshitt.aku kena buat thesis kot.
Kompem lah kene secepat mungkin.
And aku terpaksa ulang ayat yang sama.
‘secepat mungkin kak.saya nak buat thesis nih’
And jawapan yang sama aku terima.
‘oh nanti akak check.esok2 awak pergi tengok dah boleh ke belom’


Vavi lah kan.check sampai berbulan-bulan.
Lepas tuh aku yang kene marah dengan supervisor sebab kerja tak siap.


Next week present thesis kot.
Aku nak present ape?
Resipi kek coklat aku boleh? Demn.
Sampai semalam aku cakap kat classmate aku.
‘i rasa macam nak extend sebab nak tukar tajuk thesis’


Terus kene bebel.
‘wei u jangan memain wei.penat taw buat thesis.bla bla bla.......takpa u jangan risau.i ada.i teman u.kita sama-sama lah siapkan thesis ni’
Oh walaupon dia selalu je kenekan aku tapi okeylah lega sikit aku dengar.
Kikiki.


Yelah semalam punya neves nak jumpa supervisor lepas kawan aku belanja minum petang terus rasa nak muntah.
Seyes tak tipu wooo.
Last-last supervisor takde.
Wat penat je ai neves-neves uolls
=.=

4 comments:

What says U?