Wednesday, October 5, 2011

Bini orang kaya



                                                    






pernah tak terfikir kenapa bini2 orang kaya (sesetengah ye) selalu curang dengan laki, pasang toyboy and skandal sana sini? ala yang macam dalam drama2 melayu tuh.

contoh sekarang drama Cinta Alysa yang tengah main dekat tb3 tuh. mama Alysa kan pasang jantan lain.

aku selalu jugak kalau tengok citer2 camni mesti komen kenapa dorang curang. in fact hidup dorang best kot. kawen dengan orang kaya hari2 bangun tido boleh fikir hari ni nak shoping ape nak shoping kat mane nak makan ape bla bla bla. bukan macam aku bangun2 tido je stress bila fikir kerja banyak tak siap. kui kui.


pernah jugak kawan aku tanya aku sebab aku kan selalu je pom pang pom pang cakap nak kawen dengan orang kaya (bajet orang kaya nak kawen dengan aku).



Kawan : kau nak kawen dengan orang kaya tak takut ke? dorang kan busy.

Aku : alah takpe lah yang penting elaun masuk tiap2 bulan.




tapiiii aku lupa yang duit tuh memang best tapi sangat tak boleh menandingi dengan kasih sayang.

tau tak aku pon rasa nak muntah taip ayat camni. haha.









sebenarnya hari tuh la aku terasa diabaikan. yelah si akram tuh dah janji nak teman aku shoping kasut konvo tup tup kene kerja. lepas tuh terus feeling2 macam bini orang kaya yang diabaikan. Kahhhh !!




Akram : minggu ni sabtu keje. petang ada training bola. malam lawan bola. ahad pon keje.

Aku : ala kan dah janji nak pergi shoping kasut sama2.

Akram : hmmm tengok lah nanti camne. jumaat malam ke. boleh?

Aku : ala mane lah sempat :(

Akram : Emmm nanti orang bank in duit pastuh pergi cari sendiri boleh?

Aku : T____________T



setengah jam lepas tuh.



Akram : Dah bank in duit. pergi lah beli kasut. pilih la mana2 pon tak kisah. ok?

Aku : okey nanti nak ajak kawan teman. tapi janji konvo datang.

Akram : okey.

Aku : janji dulu.

Akram : ye janji.




lepas tuh baru aku rasa patot lah bini orang kaya ni mencurangi suami. bosan kot hidup kalau suami kerja 7 hari seminggu. gila hape bajet perdana menteri kan.


ada duit pon tapi takde kasih sayang pon susah jugak kan.

tapi aku tak kisah pon sebab shoping dengan kawan2 aku lagi seronok. well gegirls je kan. memang lah fun!


takpe lah akram. cari duit bebanyak ye lepas tuh labur kat aku. aku mau shoping !!!


Huahuahua.











okbai.



                             
With Love : Syazwana Jamal :)


20 comments

October 5, 2011 at 10:57 AM

xsalah.....

dah keluarga diaorang kaya...maka kayalah.....

tumpang senang

October 5, 2011 at 11:20 AM

mungkin jugak diorg curang sebab husband kaya diorang tu dah tua. xlarat kot.emm tp xbaik curang2. say NOR to curang.huhu

October 5, 2011 at 11:23 AM

@azam

errr ape yang salah?
:P

October 5, 2011 at 11:31 AM

@Zawifatul Aziah

hahaha taknak pon curang.
heee :P

October 5, 2011 at 12:27 PM

may b diorg curang sebab suami diorang tuh x berapa nak sedap dipandang kot...heee... tapi best kan kaya petik jari semua dapat...

October 5, 2011 at 1:23 PM

@Tengku Puteri

best gila !!
semua pon dapat. heee

October 5, 2011 at 3:24 PM

hehehe kelakarla awk ni..adoiii

October 5, 2011 at 6:03 PM

napa nk muntah pulak??ok je..=p

October 5, 2011 at 10:26 PM

tipikal citer melayu mcm tu lah kan hehehehe

October 6, 2011 at 9:23 AM

untunglah ada orang sponsor :P

October 7, 2011 at 12:58 AM

aku suka ayat last ko
hahahahaha

October 7, 2011 at 7:20 PM

kalu ade duet tp xde ksh syg xgune jugak.. hehe

October 8, 2011 at 1:29 PM

tula pasal. bukan efek kat bini aje.
nanti anak2 pun bermasalah sebab tak dapat perhatian. dah banyak snagat dah contoh boleh kita tengok. tengok family kawan2 sudehhh..

October 10, 2011 at 8:44 AM

@[sutera kasih]

kelakar ke yunk?
hhehehe :P

October 10, 2011 at 8:44 AM

@merahitujambu

nak muntah sebab ayat jiwang sangat :P

October 10, 2011 at 8:45 AM

@sarah mohamad

tulah pasal kan.
taknak tengok dah lagi. huhu

October 10, 2011 at 8:45 AM

@sergeant keroro

memang untung.
huahuahua :P

October 10, 2011 at 8:46 AM

@Hans

aku lagi suke.
kah kah kah
:D

October 10, 2011 at 8:46 AM

@teha
betol3.
tapi takde duit lagi susah.
kikiki

October 10, 2011 at 8:52 AM

@Sophie Al-Yahya

betol3.
cane lah kalau jadi kat diri sendiri kan
:(

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal