Friday, October 3, 2014

Masalah cenderamata pulak.


Hye korang.
Aku sebenarnya nak cerita pasal amik gambar haritu kat Putrajaya.
Tapi takde mood terus. Semua pasal peniaga online ni.
Stressnya! Rasa nak nanges je T__T


Aku ada order cenderahati untuk goodies bag kat facebook kadkahwincun.com
Aku tengok followers banyak lepas tu macam takde orang pernah komplen je so aku proceed la.
Aku order banyak okey. Dalam RM500++ harga semua barang aku.


4 Ogos 2014

Aku pm fb page tu.
Yang layan aku tu ada sorang akak ni. So okey lah.
Dah tanya2 semua aku cakap nanti aku kompemkan balik sebab nak bincang dengan Akram dulu.


5 Ogos 2014

Aku bagi details order aku and terus buat bayaran deposit.
Aku rasa setakat ni tak pernah aku melambat2 kalau nak beli barang online ni.
Dan aku rasa aku salah sorang customer yang sangat baik. Hahah!
Sebab lepas buat deposit tu aku takde lah asyik nak pm dorang tanya pasal barang aku.
Seboleh-boleh aku nak bagi dorang cukup masa untuk buat apa yang patot.
Aku tau la kalau kite asyik tanya je kang dorang annoying pulak kan.

So akak tu cakap kalau dah siap design nanti die akan tunjuk kat aku.
Aku pon okey je lah.


6 Ogos 2014

Aku pm die sebab nak tambah lagi barang yang aku tempah tu.
Biasalah Akram ni last2 minit itu lah ini lah. Huhu.
So akak tu okey je.

Aku siap ushar2 barang lain lagi tau nak bagi untung kat akak tu.
Pastu aku mintak harga bila dah okey aku macam nak confirmkan kan la.
Baik kan aku. Haha!

Pastu agaknya akak tu tengok aku order banyak die pon promot la barang2 lain macam kad kahwen, guest book, blablabla. Tapi aku cakap nanti aku tengok dulu. Kalau nak tambah aku bagitau.
naseb baik kad kahwen aku tempah kat tempat lain.
Kalau tak mungkin dah meroyan lagi teruk sekarang.


11 September 2014

Lama kan. Sebulan lepas tu baru aku roger akak tu balik. Dorang sampai sekarang takde bagi aku details design untuk barang aku.
Takpe lah aku tunggu je.
So aku confirmkan order untuk barang lain. Sekarang aku tak tau lah die ingat ke tak.
Kalau tak ingat dah malas aku nak ingatkan. Aku dah takde hati dah nak amik.
Aku tunggu barang utama je untuk die buat.

Die cakap nanti die check sebab die sekarang busy dengan expo.
Ok la aku tanak lah paksa2.
Aku pon okey je.


3 Oktober 2014

Selepas sebulan jugak. Aku macam risau la jugak kan. So aku pm die tadi.
Tau die reply apa "Boleh bagi no. resit tak?"
Aku mana ada nombor resit. Aku kan bayar online.
So aku attach balik bukti pembayaran deposit yang aku bayar dulu pastu aku print screen semua conversation aku dengan dia. Hahaha!
Puas hati aku.

Pastu tanya aku, aku bagi details kat mana. WhatsApp atau pm.
Aku cakap aku pm je.
Pastu aku copy paste balik semua details aku.

Pastu die cakap dah dapat nanti die check dengan designer.

Ya Allah jantung aku ni dah macam nak terbakar-bakar dah. Baru nak cek dengan designer?
Dua bulan okey. Kalau tempah kad kahwen pon dah siap tau. Kad kahwen aku yang tempah selepas dorang pon dah nak siap dah. Lagi lah banyak. 2000 kad. Siap bunting dan banner.
Aku tempah kat dorang baru 450 pcs.
Aku tengok dia hari2 update status kat page nak tarik customer yang berminat nak beli barang dari dia.
Yang aku ni potential customer siap dah bayar deposit lagi takde pulak nak pedulik.


Serius aku macam sedih giler sekarang.
Kenapa lah peniaga online (tak semua ya) selalu sangat ambil lewa dengan customer.
Takde ke sistem kat sistematik sikit.
Buat catatan untuk semua order customer.
Hargai customer.

Oh my rasa nak nanges. Haha!
Naseb baik petang ni balik kampung tau. Boleh makan banyak2.
Aku rasa aku dah jadik customer yang cukop memahami dah. Apa lah yang susah sangat.
Aku nasihatkan kat semua peniaga online tolong lah jaga hati customer. Kalau takda customer korang takkan untung dan maju.
T____________T



bye.




3 comments:

  1. ohmaiiii lamanya!
    kalau kite, kite selang seminggu buat check up samada ada progress ke idak
    bawa banyak sabar k. *hugs*

    ReplyDelete
  2. sabaq ja la..lama tak snggah sini wana..salam aidiladha wana :)

    ReplyDelete
  3. Teruknya servis.. Dulu ada gak order doorgift online.. Dgn kazokujaya.. Servis tip top.. Tak sampai seminggu barang dah sampai..
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete

What says U?