Tuesday, December 21, 2010

Elak laptop kene curi dalam kereta.



salam.
  
before aku balik johor adalah satu hari tuh aku keluar dengan one of my classmate kan.
aku bawak laptop sama time tuh.
pastuh kitaorang pon singgah la satu kedai makan ni sebab nak lunch.
aku malas nak bawak laptop keluar.
so aku decide nak tinggal dalam bonet kereta jek.
tiba-tiba classmate aku cakap.

'eh jangan tinggal camtuh.cabut batery laptop tuh'

aku blur2.
pastuh dia pon cakap lah pencuri ada alat nak kesan laptop dalam kereta even kat bonet pon.
so bila kita cabut batery daripada laptop alat tuh tak dapat lah nak mengesan.
batery tuh boleh letak mana2.
letak sebelah laptop pon takpe.
asalkan tak dipasang dekat laptop tuh.

aku pon dengan sengal2 ayamnye.

'eh yeke?apesal aku tak taw eh?heeee'

dia pon cakap.

'ni si (nama boipren dia) yang ajar.


so kamu-kamu di luar sana tuh awas dengan pencuri laptop yang semakin berleluasa yep.
kalau nak tinggal laptop dalam bonet pastikan batery laptop di cabut dahulu.
sebab nya tinggal laptop dalam bonet pon dah tak selamat sekarang.
:)


p/s: kalau aku salah sila betolkan :)

  



10 comments:

  1. thnx for sharing ya..mcm tau je sape classmate ko tu..hehehe..

    ReplyDelete
  2. oo.. patot laa. ak tau pasal diorang bole gune alat pengesan tu (abang ak bgtau heehe) tapi tatau plak sebab batt dye..! selame ni ak duk la kendong2 lappy berat 10kg tu.. T___T

    ReplyDelete
  3. @azureEn
    taw xpe..
    laptop aku pon berat
    penat!
    xD

    ReplyDelete
  4. thnx for sharing ya..mcm tau je sape classmate ko tu..hehehe..

    ReplyDelete
  5. cmne dorg bleh detect bateri lptop? giler hbat alat dorg pkai~XP

    ReplyDelete
  6. @dausmus
    ntah la..nanti aku tanye pencuri tuh.kikiki
    XD

    ReplyDelete

What says U?