Saturday, December 11, 2010

Tutorial hilangkan word verification.

actually dulu masa mula-mula aku berblogging aku pon tak perasan mende nih.
(cewah macam la dah lame sangat :p)
sebabnya kalau aku sendiri komen dia tak keluar word verification tuh.
tapi bila blogger lain komen baru dia keluar.
so aku pon tak perahsan la kan.

bila innz cakap pasal hal ni kat blog dia baru aku p check setting aku.
upanya aku pon tak off lagi word verification tuh.
huahuahua

kalau ada sapa2 yang taktaw ape tu word verification mai tengok ni.




kan macam susah kan orang nak komen.
kalau salah kene masukkan lagi huruf2 jadah tuh.
hehe.

tadi masa aku BW jumpa blog yang pakai mende ni lagi.
tak taw lah diaorang tak perasan macam aku or saje2 nak pasang mende tuh.
tapi seyes mende tuh menyusahkan orang nak komen.
:)

so macam mana nak hilangkan mende tuh?
senang ja.
buka dashboard.
pergi setting > comment > show word verification for comments.

pastuh click kat  No 




pastuh save!
siap..




p/s : thnx innz sebab selalu jek perihatin masalah2 blogger baru ^^


  

4 comments:

What says U?