Tuesday, April 10, 2012

Makan-makan Delicious Mid Valley

                       
Sabtu lepas aku keluar dengan kawan aku.
sebabnya dah lama gila tak jumpa padahal rumah dia sebelah2 je rumah aku.
bukan lah sebelah pintu.
tapi kawasan apartment dia berjiran dengan kawasan apartment aku.
kalau jalan kaki tu 10 minit je dah sampai.
tapi aku kan busy.
wakakakaka !


so kitorang pon decide nak ke Mid Valley.
yang kitorang ni punyalah bijak dah tahu nak tengok wayang kat Mid Valley hari Sabtu sepatotnya Jumaat tuh aku dah boleh beli tiket online siap2 terus print bagai.
tapi lupa nak buat okey.
yakin je datang Mid Valley gembira2 beratur even ramai orang.
and akibatnya padan muka semua cerita yang nak di tengok pon full sampai ke malam.
terus cancel tengok wayang decide pergi makan.


Jalan2 sekali nampak Delicious.
dan-dan lah nak pergi try.






ramai jugak orang makan kat sini.
masa kitorang sampai tu kene tunggu turn dulu duduk kat sofa depan tu then dalam 5 minit camtu baru dapat meja.
tapi yang tak best nya dekat sini buku menu dia tak menarik langsung.
tak ada gambar langsung.
kan kalau korang pergi makan kat Secret Recipe ada lah jugak gambar2 food kan.
so kalau kite tengok gambar tu macam tertarik lah nak order.
kat sini takde.
dah la nama makanan sikit punya berbelit.
gambar pon tak ade.
memang spoil.


last2 decide nak makan desert je.
poyo lah konon2 dah lunch pergi Delicious nak makan desert je.
padahal time tuh kebulur gila sebab tujuan utama nak lunch kat sana.
tahan kan je.
nak keluar dan2 malu pulak.
hahahaha !

so kitorang order lah Red Velvet cupcake sebab aku suka red velvet, Blackforest cake dengan Air Raspberry cooler.



objek yang hendak difokuskan adalah lampu2 kat belakang tu.


time ni bosan gila.
padahal kitorang order dessert je pon.
benda dah siapkan. tinggal amik je.
itu pon satu hal punya lembab.
padahal pekerja dia ramai je aku tengok.
tapi servis memang siput.
sangat lama okey tunggu.


Red Velvet Cupcake. Kek tu sedap tapi Cheese tu masam sikit. Eh masam gila kot. RM6.90




Blackforest cake in glass. Sedap ! Well aku kan peminat tegar coklat. Semua benda yang ada coklat pon aku cakap sedap. RM14.90 kot.




Raspberry Cooler. masam gila ! Aku cakap tak sedap sebab aku tak suka benda2 masam. Tak ingat lah pulak harga dia berapa. Tapi total makan tiga benda kat atas ni plus minus RM35.



Makan dessert je pon dah RM35 eh.
baiklah aku ke Kenny Rogers.
lagi kenyang.
less salt less fat less calories.
less gemuk. eh?

disebabkan makan dessert saja maka tidak lah kenyang.
kalau dah nama Jawa tuh tatap lah mahukan nasi.
jadi ke Chicken Rice Shop lah kite.
dan lepas tuh masing2 pegang perut sebab terlebih makan.
dan rasa macam nak pecah perut.
okey tipu.


okbai.


                           

11 comments:

  1. kalau tengah lapar memang kena layan nasi ler dah nama pun tekak melayu yer dak!!! kalau tak dapat nasi memang terketar2 ler jawabnyer huhuhu

    ReplyDelete
  2. harga desert tu harga 6 kali aku punya makan tau...hehehe...

    ReplyDelete
  3. alahai ciannya masuk restoran mahal mkn dessert jer..

    ReplyDelete
  4. huhuhuhu..lama rasnya tak komen dkt cni..mcm sedap..slalu nmpk org mkn dkt sana harga dia ok x wana??

    ReplyDelete
  5. busynya awk kan smpai nk jmpa member sblh pun ssh hehe

    weii mahalnya huhu

    ReplyDelete
  6. heee..red velvet y pndai buat mmg sedap..:)

    chicken rice shop confirm la kenyang kan..heee

    ReplyDelete

What says U?