Wednesday, February 6, 2013

Adakah lelaki suka perempuan yang lebih pandai berdikari.


Aku plan nak balik Johor Sabtu pagi ni.
Kalau boleh Subuh2 tu dah nak gerak dah.
Then tetibe terfikir alamak kereta tak reti nak check.
Terus wassap Akram.











Padahal last week aku kan jumpe dia.
Tapi lupe gile nak suruh chekkan. Bese lah dah berjumpa takkan nak pikir pasal kereta kan. :P
Minggu ni pulak Akram kerja malam.
Aku balik kerja dia dah pergi keje.
Sabtu subuh aku nak balik kampung tu kadang2 dia tak balik kerja lagi.
Jadi siapa yang nak tolong check ni?
Huhuhu.


Kalau aku nak hantar bengkel sorang2 kompem Akram tak bagi.
Alangkan aku nak pergi Nilai 3 sorang2 carik hadiah kawen pon dia suruh pergi ngan dia apetah lagi benda2 yang melibatkan kereta ni.
Dia mane bagi aku pergi sendiri sorang2.
Takut aku kene tipu.
Maklumlah muka aku ni kan jujur.
Muke senang kene tipu.


Actually aku balik dengan adik lelaki aku.
Tapi aku rasa adik aku pon tak reti benda2 kereta ni.
Dia reti bawak kereta je.
HAHAHA!
Sepesen la dengan kakak dia ni.
Nak isi air wiper pon tergagap-gagap.


Dan aku rasa ada je lelaki yang rimas kalau perempuan ni terlalu depends pada dia.
Lelaki? Any comments? Hehe.
Macam ada satu English novel yang aku baru habes baca ni lelaki tu clash dengan perempuan tu sebab dia rasa perempuan tu tak pandai berdikari.
Tak boleh buat sesuatu tanpa dia.



Best tau novel ni. Tak sia2 aku beli. One day before dorang pergi holiday for 2 weeks kat Spain, lelaki tu mintak clash dengan perempuan tu dengan alasan perempuan tu tak reti berdikari. So perempuan tu cerita lah ape yang dia buat sepanjang dua minggu lepas clash dengan lelaki tu. Dia nak buktikan yang tanpa lelaki tu pon dia still boleh berdikari. And paling best buat kita berfikir adakah lelaki yang dengan kita sekarang betul2 jodoh kita? Nak tau ending silalah start kereta dan pergi ke kedai buku berhampiran korang. Hehehe.



Sebenarnya dalam kes aku ni, aku boleh je buat benda2 tanpa Akram.
Tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Of coz lah ade tapinya kan.
Akram yang selalu buat aku tak reti berdikari.
Korang tau je lah dia tu, mane boleh tengok aku senang.
Wakakaka.


Dalam erti kata lain dia terlalu memanjakan aku.
Selalunya dia mesti nak tau ape aku buat, ape aku beli.
Kalau aku beli baju baru dia mesti nak tau kaler ape, beli kat mana bla bla bla.
Sampai satu tahap aku dah takde feel nak keluar ngan orang lain sebab dah terbiasa keluar dengan dia.
Boring gila kan hidup aku. HAHAHA !


Kadang2 aku cakap "Eh rasa macam nak pergi sini la buat ni la"
Nanti dia jawab "Owh tengok lah minggu depan ke kalau free kan kite pergi lah"
Eh tak cakap pon nak pergi dengan kau.
Tetibe offer diri. HAHA !


Kalau aku cakap "Eh rasa macam ade something wrong lah dengan kereta ni"
Nanti dia jawab "Yeke? Takpe lah nanti weekend ni tolong tengokkan"
Tak pernah dia jawab "Cuba check ape yang tak kene dengan kereta tu?"
Nehiiiiiiiiiiiiiii.


Tapi dia tak pernah lah halang aku keluar dengan kawan2 aku.
Cuma dia nak tau dengan sape, pergi mana, buat apa.
Maklumlah aku ni kan pantang tengok lelaki hensem. Wakakaka.


Macam hari tu aku buat loan ASB aku buat senyap2 pastu baru aku bagi tau Akram.
Ada je lah yang dia membebel.
Dia macam selalu tak yakin dengan keputusan aku.
Last2 hari tu masa aku nak buat tinted kereta, aku suruh dia pilih nak buat kedai mana.
Yang dia pulak cakap sukati lah mana2 je lah. Tak kisah la.
Aku geram aku cakap "Orang tanya ni sebab nak suruh pilihkan. Nanti kalau orang pilih sendiri tak berkenan la, salah lah ape lah." Direct terus.
Akram gelak-gelak "Hahahaha. ok ok ok"



Mungkin sesetengah lelaki berbeza.
Ada yang suka kalau perempuan tu pandai bawak diri.
Macam aku ni Akram selalu buat rilek je.
So aku pon rilek je la. HAHHAA!
Cuma satu benda je lah yang aku selalu kene membebel.
"Kan dah ajar banyak kali. Cuba lah ingat jalan ni. Nanti kalau sorang2 sesat pastu nanges"
Bla bla bla.



okbai.





11 comments:

  1. kite pon suke depend on amin dan abah kite
    kadang2 lupa nak cek yara punye angin
    lupa nak cek minyak itam la semua la
    satu je tak kan lupa ek --> cek petrol.hahahaha

    ReplyDelete
  2. yess, btl..lelaki suka pempuan berdikari sbb pd lelaki, pempuan yg suke bergantung pd lelaki ni mengada².. org jawa kata, menjeng.. even akak pun, alhamdulillah mmg blh berdikari.. balik kg sendiri, g bengkel motor sendiri, klinik sendiri, anta kete g servis sendiri *puji diri sendiri..miahaha*.. mostly sendiri wlupun bf akak selalu bising mengalahkn rimau.. wakakaka..

    ReplyDelete
  3. @Syazana Zainn
    HAHAHHAHA!
    Kalau lupe nak check petrol alamatnya tolak kereta tepi jalan la.
    hehehe

    ReplyDelete
  4. @MizzTina
    Tapi kite nak buat camne?
    Akram yang tak suka kite buat semua benda sendiri.
    Dia mesti nak menyibuk.
    huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. Kita pun tak pandai nak check minyak hitam bagai..Hahaha ;D
    pandai drive jer..ngew ngew ngew

    ReplyDelete
  6. lelaki suka kalau perempuan boleh buat kerja sendiri, dan lelaki tak suka perempuan ni jadi terlalu clingy..

    to tell you the truth, i tak pernah reti nak check keta i.. tayar pancit pun i panggil bf i tolong tukarkan.. haha.. memang bf dan papa i tolong check kan keta i untuk i. huhu. so, kebanyakan perempuan memang camtu lah kot. ye tak? hehe

    ReplyDelete
  7. untunglaaaa wana..
    untung laaa dpt akram..

    jeles.. kbye..

    ReplyDelete
  8. samalah kita sis... tunang ena tu, terlalu manjakan ena... kalau ena nak g jejalan kat mall, dia snggup dtg jemput ena dan bawa ke mall tu.. padahal ena boleh je pergi sesorang.. huuuu

    ReplyDelete
  9. syg benor akram ni kt wana ye..hehe.jeles!
    setahu ct, bila laki tu dh syg kita sgt2, dia xkesah pon dpt pompuan yg xpndai berdikari..hihihi...akram cannot life tanpamu..dia bleh buat semuanya demimu..hahaha

    *ayat jeles :P

    tp prlulah dia bg kita brdikari ckit sbnarnya..
    akram..jgn la isau sgt ye :D

    ReplyDelete
  10. @C.T.K
    hehehehehe
    tersenyum je baca komen ni :D

    ReplyDelete
  11. Slm syaz blog awk sgt cntk,perkongsian best, mohon share? T kasih.

    ReplyDelete

What says U?