Monday, May 16, 2011

Seharum semanis utara.




maklumlah orang johor sekali sekala datang utara. jadi batak sikit.
kalau orang utara aku rasa tak heran dah kot.




memperkenalkan mempelam harum manis.



abang ipar aku bawak balik petang tadi.

jalan dekat perlis ni keliling rumah semua pokok mangga. ce kalau duduk kl terpaksa aku beli dekat pasar malam. kalau balik rumah kakak aku nak makan mangga petik je depan rumah. tapi mangga biasa lah. kalau nak cari harum manis ni kene pergi beli jugak. tak kisah la sebab semua jenis mangga aku belasah. lagi-lagi mangga muda cicah dengan kicap campur cili sikit campur garam sikit pehhhh mengancam siott.





eh lupa jemput lah telan ayaq liur semua.



seriusly harum manis ni manis gilaaa. err tang bau tuh takdelah harum mana pon aku rasa bau dia sama je dengan bau mangga lain.




tapikan orang perlis tak kenal buah pulasan. dan susah nak jumpa buah pulasan dekat perlis. ye ke? akak aku lah cakap.


yang penting dekat johor ada buah pulasan.

tapikan apa kene mengene buah pulasan dengan entry buah mangga ni?









blur kejap.
ok bai.









With Love : Syazwana Jamal :)


12 comments

May 16, 2011 at 11:09 PM

taw takpe , sy taw sebab sy student unimap di sana . buah bukan nak makan pun , pelik2

May 16, 2011 at 11:10 PM

@sYafIk-wAy

hahaha !
dorang dah bese sangat kot
:P

May 16, 2011 at 11:10 PM

sy org perlis jugak.. dah bosan makan harum manis.. muak dah

May 16, 2011 at 11:15 PM

@Izamir Ridzwan

see?
dah agak dah.
haha !
:P

May 16, 2011 at 11:39 PM

dh byk telan air liur ni sbb terliur giler..
huhu..
nk ckittttttttt~

May 16, 2011 at 11:45 PM

aiyoo~~ dh lme xmkan! trliur je tgk gmbar tu.. buah pulasan?? sedap je! suke mkan tpi skrg dh jrg jmpe! huuu~~

jemput singgah ANASAURUS :)

May 16, 2011 at 11:48 PM

@Cik Ezy

hahaha im sorry :P
mai mai
hehe

May 16, 2011 at 11:48 PM

@Farhana Jafri

agak lah.
agaknye pulasan semakin pupus kot
heee :P

May 17, 2011 at 1:13 AM

yana memang suka betul dengan mangga manis tu.. terliur tengok tau... pulasan? x penah try even org Johor... pelik x??? kikikiki

May 17, 2011 at 1:38 PM

hahaha.. syud org perlis...
betul3.. payah nk jumpa pulasan..rambutan byk la..
hahaha..
buah harum manis mmg sedap kan..

May 17, 2011 at 2:19 PM

@Liyana Aziz

pulasan sedap lah.
lagi sedap dari rambutan.
huhuhu :P

May 17, 2011 at 2:19 PM

@syud

sangat sedapp !
hari2 pon makan tak buhsan
heee :P

Post a Comment

Terima kasih sebab sudi datang dan baca.
Kalau ada yang tak puas hati boleh komen tapi sila luahkan dengan nada comel okeh kalau tak tuan blog sentap.
keh keh keh.

❤ Jangan lupa datang lagi ❤

 
copyright of tomatowithcheese.blogspot.com since 2010.Design by Syazwana Jamal