Friday, April 3, 2015

Blurrr


Semalam aku puasa.
Dah plan la balik keje nak rebus pasta sebab ada kuah spagheti bolognese dalam peti ais lebih dari malam sebelumnya. So tinggal nak panaskan je.
Balik keje aku pon keluarkan la bekas kuah spagheti tu. Bukak2 bekas tu tengok eh apesal kuah aku macam cair je. Lepas tu meatball satu bayang pon tak nampak. Tapi aku macam blurr so aku pikir dah simpan semalaman die hancur kot. So tak nampak. Kahkah.

Lepas tu aku terus rebus pasta.
Masa nak panaskan kuah tu, aku tuang je la dalam kuali. Tiba2 aku macam terfikir. Eh ni macam lada blend je. Oh dem. Haha! Baru perasan kan.
Mampos kuah aku mesti pedas giler.
Sekali rasa2 eh tak pedas la pulak.

So aku bukak peti ais balik amik bekas kuah spagheti yang betol punya =___=
Bila bukak haaaa memang nampak meatball berbijik2 dalam kuah tu.
Kaler pon lain. Adohai wana wana. Blur sungguh.
Tapi sebab aku dah panaskan lada blend tu aku campur je kuah spagheti aku sekali.

Pastu aku mesej la housemate aku sebab lada blend tu die punya.
Aku cakap tersalah amik. Terguna semua pulak tu.
Yang paling tak boleh bla rupanya ia bukan sekadar lada blend je. Tapi dah jadik sambal tumis!
Kahkahkah.




Jadilah spagheti melayu. Zzzzzz
Rasanya???
Emmmm adalah lebih baik korang jangan cuba2. Kakakaka

okbai.


Thursday, March 26, 2015

Nervous





Subhanallah. Amazing kan?
Betapa besarnya kuasa Allah tu. Tak dapat kite bayangkan.
Aku jumpa orang share2 gambar ni kat FB.

Sejujurnya lepas aku miscarriage bulan lepas aku macam takde nangis2 sangat pon.
Mungkin sebab dah redha kan. So takde lah nak sedih sangat.
Tapi masa balik honeymoon haritu aku saje je la tunjuk gambar ni kat Akram.
Tetibe air mata aku keluar. Haha!
Akram dah gabra dah. terus pelok2 aku.
Siap cakap "Dah la tu jangan nangis. Nanti dapat anak seduyun baru tau haaaa nak jaga camne"
Huhuhu.

Akram ada jugak tanya aku dah ready ke nak pregnant balik.
Aku pon tak tau nak jawab apa. Dalam hati memang la tak sabar nak ada baby sendiri.
Tapi dalam masa yang sama still rasa nervous weh.
Aku rasa orang yang pernah gugur je tau macam mana rasa die kot.
Aku jadi takut kalau something happen lagi bila aku pregnant nanti.

Yelah bila aku gugel2 baca experience orang ada yang gugur dua tiga kali.
Even blogger Dhiera pon pernah gugur sampai 4 kali.
Kalau aku jadi macam tu aku tak tau la boleh ke tak aku hadap. Huhuhu.
Tapi tu lah rezeki semua Allah yang tentukan kan.

Now aku memang dah start consume acid folic balik dah.
Lepas tu ada lah jugak amik suppliment dari Shaklee.
InshaAllah kalau Allah nak bagi aku rezeki dalam masa terdekat ni aku akan terima dengan hati terbuka.
Ameen. InshaAllah :)


bye.

Thursday, March 19, 2015

Sekolah Agama Johor




Pagi tadi keluar gambar ni kat Timeline aku.
Memang mengimbau kenangan sungguh la. Hahaha!
Kat tempat lain aku tak sure. Tapi kalau kat Johor memang wajib pergi sekolah Agama. Dan yang paling best kalau tak lulus periksa memang tak dapat naik kelas.
Contoh kau darjah satu sekolah agama. Periksa akhir tahun tak lulus, tahun depan kau stay jugak darjah satu. gitu.

Seingat aku la, adik beradik aku yang lain semua habeskan sekolah agama ni kot kecuali aku.
Bahahah! Nampak tak kecik2 dah perangai syaitonirojim.
Bukannya apa. Dulu masa zaman2 aku dulu kan darjah tiga sekolah kebangsaan baru masuk darjah satu sekolah agama. So bila aku darjah 6 sekolah kebangsaan, sekolah agama baru darjah 4.
Bila tingkatan satu aku masuk asrama penuh memang tak lah kan aku nak continue sekolah agama tu. Adik2 sila jangan tiru perangai ahkak ye. :P

Mak aku tanya jugak nak amik ke tak periksa darjah khas sekolah agama. Lepas darjah 6 sekolah agama kot tak silap aku ada darjah khas. Lepas kau amik exam darjah khas tu kau boleh dapat macam sijil yang membolehkan kau mengajar jadi ustaz/ustazah sekolah.
Lebih kurang macam tu la.
Macam aku dulu kan sekolah asrama penuh kan. Sebenarnya boleh je nak study sendiri nanti kita just sit for exam darjah khas tu je. Takda masalah. Tapi aku dah cakap awal2 dengan mak aku yang aku memang tak minat nak sambung. Beheee.

Tapi masa aku kat asrama tu ada je kawan2 aku yang amik exam darjah khas tu.
Adik bongsu aku pon sama.
Die masuk asrama penuh and continue sekolah agama.
Tapi masa adik bongsu aku tu dah lain. Die darjah satu sekolah kebangsaan terus darjah satu sekolah agama. So by the time die masuk asrama penuh dah terus masuk darjah khas. Lepas tu time tu sekolah asrama penuh agama sebelah sekolah dia tu ada buat kelas on weekend. So senang la nak amik exam kan.

Kalau nak cerita pasal sekolah agama ni tak banyak yang aku ingat. Sebabnya aku tak suke pergi sekolah tu. Bahahaha!
Lagi2 kalau kelas bahasa arab. Masa tu cikgu lelaki yang ajar.
Aku ni dah la bab2 menghafal ni agak benak sikit kepala. Asal ada kuiz je tak lepas. Asal kene hafal je fail. Denda die kalau tak kene cubit kat lengan sampai nampak darah, kene jalan itik dalam 100 meter camtu. Dengan baju sekolahnya. Dengan panas teriknya pehhhh kau mampu?

Paling aku ingat masa aku darjah tiga.
Ada satu kerja sekolah tu aku dah siapkan awal dah. Tak ingat kerja sekolah untuk kelas apa.
Tapi tiba2 entah macam mana entah adik aku boleh koyakkan kerja sekolah aku tu.
Daripada aku kene marah cikgu baik aku mogok tanak pergi sekolah kan.
Ingat kan dapat lah simpati daripada bapak aku. Harapaannnnnnnnnnn

"Kau tanak pergi sekolah kan? Takpe. Ayah bungkus kain baju sekolah ko tu buang je"
kata bapak aku.

Kahkahkah!

Itu lah seumur hidup aku kene marah dengan ayah aku.
Dan aku sorang je anak yang pernah kene marah teruk macam tu. Yang lain tak pernah okey.
Nampak tak macam mana degilnya perangai aku dulu.
Dan memang betul pon bapak aku bungkus semua kain baju sekolah aku buang kat tong sampah. Hahaha! Tapi mak aku kutip balik kot. Ekekeke.

Tapi paling membuatkan aku suke pergi sekolah agama dulu sebab ada makcik jual makanan sedap2.
Tiap2 hari sampai sekolah aku akan beli dua benda. Mee goreng dalam plastik lepas tu gigit sikit kat bontot plastik buat lubang lepas tu makan lalu situ. Pehhhh nikmat weh.
Lagi satu mee siput. Selalunya dah bungkus siap2 dalam plastik. Lepas tu masuk sambal. Hancur2 kan die lepas tu makan. Walaweh. Mana nak dapat lagi sekarang?

Okey cakap pasal mee siput tetibe dah teringin ni. Tak boleh jadi ni.

bye.

Wednesday, March 18, 2015

Kerana Sepuluh Ringgit itu.


Ada satu malam tu kakak aku ajak teman die pergi Jakel.
Aku okey je memandangkan malam2 aku bukan buat apa pon.
Lagi pon Jakel bukan nya jauh sangat.
Sebelum amik kakak aku, aku singgah keluar duit dulu kat Petronas area2 rumah kakak aku tu.
Dari dalam kereta aku nampak sorang pakcik ni duduk kat luar Petronas tu tengah jual apa entah. Ada tiga bakul kecik2 je camtu. Pakaian die lusuh sangat. Lepas tu muka die kusam macam orang dah lama tak mandi.
Bila aku nak masuk kedai Mesra tu aku dengar la dia cakap "Dik, meh beli terung pipit ni dik. Baru lagi petik ni"

Aku senyum je.
Sambil2 tu aku fikir kalau aku beli aku bukannya makan pon. Nak bagi kakak aku pon aku tak tau die makan ke tak. Nak call kakak aku macam malas pulak.
So takpelah nanti aku sedekah je lah kat pakcik tu.

Lepas keluar duit tu, aku pergi kat pakcik tu sambil pegang note RM10.
Aku tak tau lah kenapa aku nak sedekah dengan pakcik tu RM10.
Padahal selama ni kalau pergi mana2 ada orang mintak sedekah mesti aku bagi singgit je.
Malam tu entah la ek. Just hati aku nak bagi die lebih.
So aku cakap dengan pakcik tu "Pakcik saya tanak beli tapi saya nak sedekah pakcik sikit. Amik lah"

Lepas tu aku terus pergi. Tapi aku nampak la pakcik tu cium2 duit tu sambil berkali-kali cakap terima kasih kat aku.
Masa tu aku hampir2 nak nangis jugak la. Aku kan cepat emotional. Benda2 camni memang senang sangat buat aku nangis.
Lagi satu yang buat aku sebak sebab aku ni kadang2 selalu je rasa tak cukup dengan diri sendiri. Padahal gaji aku lebih dari cukup dah. Terus insof sebab ada orang lagi susah dari aku.

So lepas tu aku terus la amik akak aku dan ke Jakel.
Nak dijadikan cerita kitorang dapat sales assistant yang sangat lah baiknya.
Memang kitorang beli kain tu die boleh lebih kurang je.
Masa lepas bayar tu akak aku cakap lah budak sales tu macam jual murah. Sepatotnya harga kain kakak aku 30 lebih camtu. Kat resit Rm21 je. Padahal RM21 tu untuk sehelai kain je patotnya.
Bila aku balik rumah aku check balik resit aku sebab aku beli 4 helai kain.
Bila check2 balik rupanya resit aku pon lebih murah dari harga sebenar kain tu.
Terus gembira. Haha!

Dua hari lepas tu aku saje la check maybank2u aku punya transaction.
Tiba2 mata aku tertancap pada satu transaction yang pelik.
Ada orang masukkan duit dalam akaun aku untuk satu jumlah yang agak besar. Die just tulis TT Online.
Tapi maybank2u kan tak boleh nak trace sape yang transfer kan. Kalau cimbclick boleh.
Nak kata orang bayar hutang aku macam semua dah bayar dah. Lagi pon kalau orang bayar hutang kompem la bagitau awal2 kan. Ada ke orang bayar hutang senyap2? Bahaha!

Kalau nak cakap orang tersalah masuk duit, masa kita transfer tu kan ada keluar nama kan. So aku jadi konpius. Tapi duit tu ada je lagi dalam akaun aku. Haha! Biar lah dulu.
Nak call maybank lagi la malas kan aku.

Bila aku cerita kat Akram, die pon tak tau nak cakap camne.
So aku cakap ngan die. Entah2 Allah bagi rezeki sebab sedekah kat pakcik haritu Rm10 kot.
Hmmmm sampai sekarang aku still musykil.

So harini tetibe aku tergerak nak google apa benda TT Online tu. Rupanya Telegraphic transfer. Tapi TT ni selalu orang transfer duit ke oversea.
Bila aku google2 lagi rupanya ramai jugak yang pernah dapat duit dengan transaksi TT Online ni.
Lepas tu semua blurr sebab tau tau apa benda ni semua.
So now aku anggap tu rezeki aku je la kot. Hehehe!

bye.


Tuesday, March 17, 2015

Perkara kecil yang membawa makna besar


Kan aku nak carik kasut kan kat Jusco Cheras dua minggu lepas.
Masa nak masuk2 je Jusco tu, nampak la baju lelaki tengah buat sale murah giler. So aku bajet2 nak beli kan ayah aku dua helai sebab ayah aku tu pattern kalau ada baju baru baju itu je la nak pakai buat jalan. So mari lah kite belikan die baju baru yang lain.
Lepas tu pikir2 balik eh takkan nak belikan ayah je. Okey marilah kite belikan sesuatu untuk sang ibu pulak.

Mula2 aku nak belikan handbeg.
Lepas tu dok pikir2 ngan Akram mak2 ni suka pakai handbeg apa eh?
Pastu dua2 pening. Hahaha!
So Akram cakap apa kata kite belikan die sandal je.
Lepas tu aku pikir aah ek. Asyik belikan beg je. Belikan sandal pulak lah.

Terus pergi bahagian Larrie sebab Akram cakap sandal die sangat lah lembut.
Bila aku try2 eh eh aah la lembut giler rasa nak gigit2 je kasut tu sebab geram lembut sangat.
Aku kan jarang beli sandal ke kasut ke so aku memang tak tau brand apa yang okey. Sendu giler perangan kan. Bahaha!
Naseb baik lah kawen dengan lelaki yang giler kasut. Kau petik je jenama apa semua dalam kepala die.
Bila aku cerita pasal safety boot pon kemain lagi die explain jenama macam2.

Akram cakap Larrie ni lebih kurang macam scholl. Bawah sikit la. Larie murah sikit.
So aku dah tau dah lepas ni nak sopink sandal kat mana. Ehehehe.

So aku beli la satu untuk si ibu. Kaler turqoise sebab kaler hitam dah habes.
Aku ukur pakai size kaki aku je sebab aku rasa size kaki mak aku dengan aku macam lebih kurang je.
Nak call nanti tak seprais lah kan. Sambil2 tu berdoa semoga muat lah mak aku nak pakai nanti.
Keji sangat perangai anak kan tak tau size kasut mak sendiri. Behehehe.

So last week aku balik aku pon bagi lah kat mak aku.
Esoknya ahad tu kitorang nak pergi kenduri kawen. Bila aku bagi mak aku tu dengan terharunya mak aku cakap "Ya Allah, tau tak sandal ibu dah tak elok sebenarnya. Ibu tak tau nak pergi kenduri esok pakai kasut apa. Rezekinya dapat sandal ni" Sambil try2 sandal yang aku beli tu.
Naseb baik muat2 ngam2 soi kau. Tak kecik tak besar. Hehe!

Pastu puji2 sandal tu sebab lembut ya amat. Aku cakap Akram yang pilihkan *up menantu sekali sekala apa salahnya kan* ekekeke.

Masa tu aku rasa macam gembira tak terkata. Walaupon sandal tu takdalah beratus-ratus harganya tapi rasa gembira sebab hadiah aku tu at the right time aku bagi. Aku ni memang jenis jarang bagi hadiah besday ke anniversary ke. Aku jenis yang jalan2 kalau aku rasa nak beli, aku beli. Lagipon aku rasa bulan ni macam asyik shoping je. Hahaha! So belikan lah something untuk parents sambil2 suruh mak aku doakan semoga rezeki aku bertambah-tambah. Ehehehe.

Akram ni pon sekarang dah kemain romantik lagi dengan aku.
Kadang2 whatsapp aku camni "Baby nanti baby romantik2 dengan ayg tau"
Ewahhhh die tu romantik sangat ke? Hahaha!


Ni semalam tetibe die whatsapp aku gambar ni. Konon2 sweet la tu letak nota aku kat kereta. Gambar aku tanak letak pulak ke? Haha! Aku pon dah lupa bila masa aku bagi die nota ni. Tapi masa zaman2 kawan dulu memang selalu buat seprais kat dia. Bagi coklat dengan nota. Masakkan die bekal. Tetibe terpacak depan rumah die bersama seketul Subway. Hmmmm macam dah lama tak buat camtu. Rindu la pulak. Tapi jauh :'(


Rasanya perangai Akram dengan aku dah terbalik dah lepas kawen ni.
Aku selalu kalau die start nak sweet2 dengan aku, aku malas nak layan. Haha!
Kadang2 macam over betul.
Ish takley jadi ni. Aku kene kembali kepada diriku yang asal. Bahaha!

This week nak honeymoon kat KK.
Lepas kawen ni baru lah ada masa nak jalan2. Tu pon tak lama. 3 hari je.
Nak habeskan jalan2 dalam Malaysia dulu baru terbang oversea. Lagi pon passport aku dah mati. Giler malas pulak aku nak hidupkan. Nanti2 lah.

Dalam Malaysia ni cuma Sabah, Sarawak dan kelantan je aku belum pergi.
Minggu ni pergi Sabah. Lepas tu Akram ajak pergi Kuching pulak. So nanti kite pikir apa nak buat kat Kelantan. Sopink la kot kan? Haha!

So i guess aku perlu pikirkan sesuatu la untuk sepraiskan Akram masa honeymoon.
Hmmm any idea? Hihi.

bye.



Wednesday, March 11, 2015

Weekend yang full.


Last weekend aku datang KL.
Memang dua minggu sekali sama ada aku akan naik KL or Akram turun JB.
So disebabkan aku ada nak cari barang sikit kat sana, jadinya aku yang pergi KL.
Lagipon MIL aku balik umrah minggu lepas. Masa die pergi haritu aku tak dapat hantar. So ni dia balik aku ikot la jemput.

Aku cakap ngan Akram nak naik flight je. Senang sikit. Parking kat Airport Senai je.
Lepas kawen kan aku macam cepat peknen. So Akram tak bagi naik flight awal2 peknen. Now takda pape aku pon amik kesempatan la ulang alik jb-kl naik flight. Heheh. Ni kali kedua aku naik flight. Kesian kan. Umur dah nak masuk 27 tahun baru nak naik flight dua kali. Sendu sangat.

First time dulu masa aku ada work trip pergi Cambodia.
Lepas tu dah takde pegi jalan mana2 dah.
So disebabkan kejakunan dah lama tak naik flight, maka aku adalah sangat neves.
Sampai kaunter check in tu aku asyik je la nak panggil kaunter daftar masuk. Kahkahkah. Giler #villagepeople sangat kan.

Sampai la Akram mesej aku cakap "Jangan lah kaunter daftar masuk sangat. Kaunter check in sudah" lepas tu baru aku perasan. Bahahaha! Bongok sangat rasa.

So hari jumaat tu lepas meeting aku terus drive pergi airport. Nusajaya-Senai dalam 25 minit gitu.
Sampai airport dalam pukul 7.30 camtu. Terus pergi check in.
Sambil2 tu aku dah siap2 suruh Akram ajar aku dari start nak kene check in sampai lah dah masuk dalam flight. Kakaka. Neves uols. Naseb baik tak sesat.


Flight on time. Sepatotnya seat aku tengah. Tapi masa aku naik tu row aku takda orang. So dapat lah duduk tepi tingkap. Masa flight balik memang dapat seat tepi tingkap. 

Akram suka takut2 kan aku masa flight nak take off. Cara die cerita tu macam ngeri je. Tapi masa aku naik, flight take off smooth je. Tak tau la pulak aku kalau everytime Akram naik flight, kapten take off tak smooth. Tapi masa aku naik okey je. Masa landing yang macam bergegar sikit.
Masa otw JB-KL tu hujan lebat giler. Aku dalam hati dah macam2 doa jugak lah aku baca. Ahahaha!

Flight aku pukul 9.05 malam. So sampai KLIA dalam pukul 9.35 camtu.
Time tu Akram keje malam.
Masa nak keluar flight tu aku macam lambat sikit sebab ada budak2 universiti macam ada trip. So dorang bising2 amik beg buat aku keluar lambat. Dah la seat aku belakang2 sikit time tu.
Bila aku keluar je dorang berkumpul dulu kat depan toilet. Aku tengok orang lain semua dah takde. Neves la aku kan. Bahahaha!

Tengok signboard ada tulis kaunter bagasi dengan kaunter penukaran. Ahhh sudah. Mana balai ketibaan ni. Terus mesej Akram.
Akram pulak dah la reply lambat. So aku terus masuk toilet dulu. Buat2 kemas beg la betulkan tudung la. Kakaka!

Lepas tu Akram cakap keluar jalan terus je jangan belok2. Okey aku pon jalan la sampai hujung. Lepas tu baru nampak balai ketibaan. Ekekeke.

Disebabkan Akram amik aku dalam pukul 12 lebih camtu so aku pon plannya nak lepak KFC dulu. Mesej Akram lagi apesal tak jumpa satu kedai pon. Akram cakap naik tingkat atas banyak kedai.
Lepas tu aku tanya. boleh ke naik atas. tak kene cek pape ke. blablabla. neves kau takut sesat. Padahal besar mana sangat la KLIA tu sampai nak sesat kan. Kahkah. Naseb baik jumpa gak KFC. Melepak la aku sampai Akram balik keje.

Sabtu tu aku, Akram, Sally dengan Ajak pergi shopping kat Kenanga Mall. Before gerak tu Akram bawak aku makan Nasi lemak dulu sebab die tau aku kalau lapar kang adalah drama air mata start.
Lepas amik sally and ajak kat bangi kitorang terus direct pergi Kenanga. Sampai2 dalam pukul 1 camtu kot. Naseb kejap je dah dapat parking. Masuk2 dalam je bila sampai kat tingkat 5 semua dah macam kene pukau. First time dulu aku datang macam tak tau nak beli apa.
This time aku datang omaigad banyaaakkkkkkkkkkkkk gila baju cantik2.
Seyes rasa nak borong semua je. Dah la murah2.

Yang takley bla kitorang borong tudung bawal rania sekodi. Hahaha! Sekodi tu 20 helai. So aku amik 8, sally amik 8, Ajak amik 4. Lepas tu borong pulak shawl butterfly. lapan hengget je kau. Mau tak meroyan. Sally beli pulak bawal bercorak.
Lepas tu aku borong blouse. Kitorang lepak makan semayang jap semua, keluar2 mall je dah pukul 7 lebih. Kenanga ni tutup macam GM, pukul 8 malam dah tutup. So aku tak sempat nak round semua kedai. 3 level bawah jalan2 camtu je. Next time pukul 10 dorang bukak, aku nak make sure aku dah terpacak kat depan tu. Hahaha!

Plannya jugak haritu nak amik album kawen. So bila aku cakap ngan OP aku ada kat Kenanga, dia pon lepak la sentul. AKu ingatkan die pergi sentul sebab ada keje. rupanya nak pass album kat aku.
Sudahnya bila aku keluar mall 7 lebih tu dia dah sampai rumah dah. So kitorang gerak la ke Selayang nak amik album. Masa tu ada bola sapa lawan tah kat Stadium Selayang. Naseb baik tak jem. Dah kalau lepak2 camtu takkan nak minum je kan. Aku order la mihun tomyam. Padahal masa kat kenanga tu dah makan sizzling mee. Haha!

Tak ingat aku dengan Akram sampai rumah dalam pukul berapa. Tapi seyes tak larat. Penat giler rasa. Melepek terus aku. Akram dok cuit2 aku, aahhhhh tak kosser nak layan. Pandai2 lah die. Bahahaha! Aku terus tido.

Ahad tu kitorang amik mak kat KLIA. Sampai sana dalam pukul 10.30 pagi. Akram bawak breakfast dulu. Aku makan roti kosong tapi untuk pertama kalinya tak habes. Sebab besar giler roti kosong mamak tu. Harga memang mahal rm2.50. Tapi full giler perot aku. Last2 surrender. Akram pon tak habes.

Dalam pukul 12 camtu mak dah keluar. Lepas salam2 semua sedara mara, kitorang pergi makan kat Nilai. Aku share nasi dengan Akram je. Amik ikan bakar satu dengan sambal tempe.
Lepas makan, mak terus nak balik pontian sebab adik ipar aku selasa dah keje. So nak rest dulu kat rumah, baru balik Segamat. MIL aku pergi umrah bawak adik ipar aku sorang. Join satu team dengan pak anjang Akram. Adik beradik MIL aku la.

Lepas dorang dah gerak semua, aku dengan Akram pergi KL. Sebab nak amik Shaklee dengan si Pida kat Cheras. Aku tak pernah tau try produk Shaklee ni. Tapi masa aku peknen haritu, aku memang dah cakap dengan si Pida ni nak amik vitamin dengan dia. Baru je aku mesej2 dia tup2 dah gugur kan. Huhu. So dia suggest aku amik ESP dulu untuk kuatkan rahim. So aku okey je la. And aku amik vitalea jugak.

Untuk Akram Pida suruh amik Vitamin E dengan zinc. Tambahan vitamin C sebab Akram kan merokok. Akram tu dah la smoking lepas tu bukan makan sayur sangat pon. Tu yang aku suruh dia makan vitamin tu.

Ni la si Pida. Tengah tunggu masa je nak meletop. Harap2 lepas makan vitamin C ni boleh la kulit ploles sikit macam kau Pida. Bahaha!


Sebenarnya aku kenal Pida ni sebab laki die satu batch dengan Akram. Kira senior aku jugak la.
So first time kitorang jumpa kat stadium masa JDt lawan. Kan Pida?
Lepas tu terus la friend kat fb semua. Melekat pulak jadik kawan. Hahaha!
Dan sebenarnya kawan2 aku ramai jual shaklee ni. Tapi aku pilih Pida sebab dia rajin giler bagitau aku fungsi setiap vitamin. Masa aku peknen haritu pon die terangkan aku vitamin2 yang nak kene amik, yang tak payah amik, yang tak guna, yang buang masa je makan, siap bagi aku link internet kalau nak study. Macam2. hahaha!

Aku kan blurr. So bila jumpa orang macam ni yang rajin study yessss apa lagi. Kita tumpang la sekali. Ekekeke. Sapa nak beli Shaklee ngan Pida boleh la gi blog dia http://thisisfieda.blogspot.com

Lepas tu, aku ngan Akram singgah Jusco Cheras dulu. Konon2 nak carik kasut. Plannya lagi dua minggu nak pergi KK. Saja nak jalan. Lepas kawen takda masa nak jalan lagi.
So aku dok cakap2 ngan Akram takda kasut nak jalan2 jauh camtu. Yang comfy la. Setakat sandal dengan flat shoes aku ada dah.
Naseb baik jumpa kasut yang best. Merah mak ngah lagi. Hahaha!

Lepas tu Akram tanya nak tengok wayang tak sebab aku cakap macam dah lama tak tengok wayang.
Serius. Sampai aku dah lupa bila last time kitorang date pergi tengok wayang.
Beli lah cerita spongebob. Sebab aku yang nak tengok. Laki aku layankan je la.
Sebelum masuk wayang pergi makan dulu kat Tepanyaki sebab Akram tak pernah makan. Aku dah dua kali dah makan. Akram nak feeling2 makan sambil orang masak depan die. Gittew. So aku layankan je lah.

Muka ganas tapi tengok kartun. Bahahah!

Cerita ni sama macam kau tengok kartun kat TV.
Cuma dia panjang je la. Sejam setengah. Still point utama cerita ni pasal resepi Encik Crab kene curik. Lepas tu ada la watak sampingan si lanun yang curik resepi tu.
Kalau kau bawak budak2 tengok best la kot.
Sebab budak2 depan aku asyik je la gelak2.
Yang aku dengan Akram dah nak tertido-tido dah. Tak tau la sebab penat kitorang tak habes lagi ke apa. Tapi memang ngantuk giler. Padahal time tu baru pukul 8 malam kot.

Habes wayang terus balik rumah sebab nak kemas baju2 yang banyak giler tu.
Masa tengah kemas2 barang tu Akram asyik je la cakap ngan aku "Baby balik la selasa pagi"
Tapi sambil tu dia kemaskan baju aku.
Tak tau lah dia dah cakap 40 kali ke apa suruh aku balik Selasa pagi tup2 Isnin pagi tu memang betol aku tertinggal flight. Cisss.

Flight aku pukul 7.35 pagi. Aku kunci jam pukul 5.15 pagi. Akram pon kunci jam jugak. Tapi sedar2 dah pukul 7.20 pagi. Terus melompat aku. Terus kejut Akram. Lepas mandi, Akram check2 jadual next flight pukul 3 petang. Hmmmm apa lagi terus EL la aku haritu. Haahaha! Tak pernah tau aku tido selama ni tak dengar bunyik jam. Aku rasa Akram sabotaj aku la. Saje je nak berkepit dengan aku lama2.

Malam tu kitorang keluar dinner. Aku teringin nak makan megi ketam. Tapi kat Nilai tu ada mee ketam je. Belasah je la. Sebelum order tu aku cakap ngan Akram "Emmm nak makan mee ketam tapi tanak kopek ketam" sambil kenyit2 mata ngan Akram. Haha!
Lepas tu Akram cakap "Yelah ayg kopekkan" Yeayyyy!

So sambil Akram keluarkan isi ketam sambil aku makan mee ketam dengan aman damainya. Bahaha! Syok weh. Sebab aku memang tak pandai nak makan ketam. Naseb baik dapat laki yang memahami. Bagi isteri makan dulu. Die makan lambat takpe. Ekekeke. Harap2 lagi doploh tahun pon still la nak layan aku makan kan. :P

Selasa pagi tu aku terjaga pukul 5.30 pagi. Naseb baik dengar bunyik alarm. Kalau tertinggal flight lagi memang mengundang je tau. Naseb baik jugak tiket flight aku boleh guna bila2 je.
Aku beli tiket under nama Akram. So dorang ada program standby tau. Means misal kata kalau flight tu full aku kene tunggu next flight. Disebabkan JB-KL-JB ni selalunya tak penuh so boleh la guna tiket standby ni. Kalau area pantai timur sana better guna tiket firm. So tiket standby ni kan aku beli untuk hari Isnin pagi kan. Tapi bila aku tak naik takpe. Tak burn pon. Sebab dia boleh guna dalam masa 3 bulan. So Selasa pagi tu aku terus je check in guna nombor tiket yang aku beli untuk hari isnin tu. Gittew. Selamat duit aku. Haha!

So selamat sampai JB pukul 8 lebih. Terus pergi keje. Sudahnya tengah hari tu lepas lunch aku bantai tido dari pukul 1.30 petang sampai pukul 3 petang. Konon2 jet lag sangat. Puiiii. Padahal KL-JB setengah jam je pon. Nak tido atas tu pon tak sempat. Bahahaha!

okbai.